Nissan Pulsar N16

Generacja
Nissan Pulsar N16 Zobacz 10 zdjęć

Nissan Pulsar N16 na Starym Kontynencie funkcjonuje pod nazwą Nissan Almera N16, a jego produkcja zaczęła się w 2000 roku i potrwała do 2006 r. Pulsar N16 jest jednym z najbardziej popularnych aut w Europie w segmencie kompaktów. Jest to też swoiste zerwanie z poprzedzającymi generacjami Pulsara.

Nissan Pulsar N16 - charakterystyka

Nissan Pulsar N16 jest mniejszy od swojego poprzednika i bardziej nawiązuje do Nissana Sunny niż do poprzednich generacji Pulsara. Wszystkie modele Pulsara N16 posiadają poduszki powietrzne dla kierowcy, zaś niektóre mają również poduszkę powietrzną dla pasażera z przodu oraz system ABS. Pulsar N16 w gruncie rzeczy jest ekonomicznym małym samochodem, który dodatkowo pozwoli nam zaoszczędzić na benzynie (zużycie paliwa waha się w przedziale 7,5-8,5 litra na 100 kilometrów).

Nissan Pulsar N16 – typy nadwozia

Nissan Pulsar N16 występował w trzech opcjach nadwozia. Pulsar N16 sedan posiadał więcej wolnej przestrzeni w kabinie, toteż bardziej pasował na auto rodzinne. Jeśli chodzi o wersję Pulsar N16 hatchback, tylna kanapa, owszem, jest wygodna, ale w pełnym wymiarze posłuży jedynie dzieciom, ponieważ dorośli będą ubolewać nad znikomą ilością miejsca na nogi oraz nad głowami. Mała ilość miejsca w hatchbacku odbije się również na bagażniku, którego objętość wynosi około 350 litrów, w sedanie zaś powierzchnia bagażnika jest aż o 100 litrów obszerniejsza.

Lecz jeśli na poważnie myślimy o samochodzie w sam raz dla rodziny, to o wiele lepiej sprawdzi się Almera Tino (minivan skonstruowany w oparciu o model Almery).

Nissan Pulsar N16 – jednostki napędowe

Nissan Pulsar nie gwarantował zadowalającej liczby dostępnych jednostek napędowych. Na początku mieliśmy do wyboru dwa silnik benzynowe – o pojemności 1,5 litra i mocy 90 KM, a drugi o pojemności 1,8 litra i mocy 114 KM, a także jednego diesla o pojemności 2,2 litra i mocy 110 KM. Po modernizacji Pulsara N16, benzyniakom podwyższono moc do 98 KM i 116 KM.

Większe zmiany nastąpiły wśród silników diesla, a był to owoc kolaboracji Nissana i Renault. Podstawową jednostką wysokoprężną był 1,5 dci z mocą 82 KM, potężniejszy zaś motor o pojemności 2,2 litra występował w dwóch wariantach – o mocy 110 KM albo 136 KM. Prawie wszystkie Pulsary N16 posiadały pięciobiegową ręczną skrzynie biegów, białym krukiem zaś jest opcja z automatyczną przekładnią, obsługującą silnik o pojemności 1,8 litra.

Motory w Pulsarze N16 o pojemności mierzącej 1,5 litra, nie wykazują się dynamiką, ale wynagradzają to zadowalająco niskim zużyciem paliwa. Tak więc Pulsar N16 idealnie nadaje się do jazdy po mieście. Trochę lepsze rezultaty osiągnie benzyniak o pojemności 1,8 litra, chociaż i tak daleko mu do wzbudzenia adrenaliny. Natomiast diesel o pojemności 2,2 litra sprzed liftingu to stary silnik odznaczając się hałaśliwą pracą oraz sporymi wibracjami.

Motory benzynowe w Pulsarze N16 są wytrzymałe i nie sprawią właścicielom kłopotów (jedynym mankamentem jest spore pobieranie oleju w silniku mocniejszej wersji). Zastosowany w Pulsarze N16 łańcuch rozrządu jest bardzo odporny na awarie czy zniszczenia, dlatego problemy z rozrządem są zredukowane do minimum. W nowszych dieslach motory wykazują większą wrażliwość na tankowane paliwo. Bez dbania o dobrą jakość oleju napędowego, będziemy zobligowani do częstszej wymiany wtryskiwaczy.

Nissan Pulsar N16 – mankamenty

Największą wadą Nissana Pulsar N16 jest, pojawiająca się prędze czy późnej, korozja. Jej ogniska występują na dole drzwi, na progu, na klapie bagażnika czy na podłodze wewnątrz auta. Wbrew pozorom i ku niezadowoleniu tysięcy kierowców, Nissan Pulsar N16 po liftingu wykazywał się większą awaryjnością (zaistniała sytuacja może być skutkiem przeniesienia produkcji z Japonii na Stary Kontynent).

Nissan Pulsar N16 – cena

Używanego Nissana Pulsar N16 spokojnie można kupić za cenę 8-10 tysięcy złotych (dotyczy to wersji przed FL, produkowanej w latach 2000-2004). Za Pulsara N16 po faceliftingu (2003-2006) zapłacimy 15-18 tysięcy złotych.

Nissan Pulsar N16 – główne cechy

Nissan Pulsar N16 posiada charakterystyczne cechy, które pozwolą nam oględnie opisać auto:

  • dobrze sprawdzający się silnik o pojemności 1,8 litra
  • małe zużycie paliwa
  • ładna prezencja
  • dobrze skonstruowany
  • mała awaryjność
  • wyważona wszechstronność

Najwięksi rywale Nissana Pulsar N16:

Toyota Corolla (2001-2006), Holden Astra (2001-2006). Mazda 323 (1998-2003).

4.67
Ocena na postawie 10 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaNissan
ModelNissan Pulsar
Produkcja od2000
Produkcja do2004

Wybrane wersje Nissan Pulsar N16

Inne generacje Nissan Pulsar

Inne modele Nissan

Nissan Pulsar N16: newsy, testy i recenzje

Rolls-Royce Phantom Series II - prezentacja

Nissan Leaf e+ potaniał o ponad 30 tys. zł. Ceny modelu w Polsce

... Topowa wersja elektrycznego Nissana Leaf zauważalnie potaniała. W przeciwieństwie do wersji podstawowej, która z kolei nieco podrożała. Czyżby japoński producent chciał w ten sposób zachęcić klientów to sięgania po mocniejszą odmianę? ... Auta ...

3 tygodnie temu

Test: Nissan Juke 1.0 DIG-T 117 KM - trendsetter wtapia się w tłum

... Nissan Juke drugiej generacji stał się o wiele dojrzalszy i może odbierać klientów nawet większemu Qashqaiowi. Nie każdego zadowoli jednak litrowy silnik czy dyskusyjna praca dwusprzęgłowej ... 1938 Nissan Juke 1.0 DIG-T 117 KM N-Design - test, ...

miesiąc temu

Nissan Pulsar - powrót do klasy kompakt

... Nissan po kilku latach nieobecności postanowił wrócić do segmentu aut kompaktowych z modelem Pulsar, kiedyś znanym u nas jako Sunny. ... producent postanowił powrócić do tradycyjnego segmentu kompaktów z modelem Pulsar, który kiedyś był u nas ...

dawno temu

Mocne Pulsary w Paryżu

... Nissan zaprezentował w Paryżu swój najnowszy model Pulsar, a także Pulsar Nismo Concept. Ujawnił również, że niebawem na rynek wejdzie mocna wersja standardowego Pulsara. ... 190 KM i 240 Nm będzie osiągał silnik 1,6 DIG-T, który do oferty ...

dawno temu

Nowy Nissan Tiida, czyli odświeżony Pulsar

... Nissan zaprezentował w Chinach odświeżony model Tiida, znany u nas jako Pulsar. Co zmieniło się w jednym z najprzestronniejszych kompaktów na rynku? ... Tego samochodu na razie nie zobaczymy na rynku europejskim i nie wiemy kiedy się u nas ...

dawno temu

Nissan Juke - ile zostało w nim "dżukowatości"?

... Wobec Nissana Juke'a nigdy nie można było być obojętnym. Albo się go kochało, albo nienawidziło. Czy z nowym modelem nadal tak jest? ... Nissan Juke był chyba pierwszym tak polaryzującym samochodem od czasów Multipli. Miał swoich wiernych fanów, ...

4 miesiące temu

Wiemy ile będzie kosztował Nissan Pulsar w Polsce!

... Nissan Pulsar jest dostępny z dwoma silnikami: 1,2 DIG-T o mocy 115 KM i wysokoprężnym 1,5 dCi rozwijającym 110 KM. Ile trzeba za niego zapłacić? ... Nissan twierdzi, że Pulsar nie będzie miał sobie równych w swoim segmencie pod względem ...

dawno temu

Nissan Pulsar 1,5 dCi 110 Tekna – test

... Dla jednych Nissan Pulsar jest zupełną nowością, dla innych po prostu następcą znanego im modelu Tiida. Jedna i druga nazwa kojarzy się z… niczym. Z marketingowego punktu widzenia Nissana, Pulsar ... Nissan Pulsar 1,5 dCi 110 Tekna – test1938 ...

dawno temu

Następca Nissana 370Z na filmie. Sylwetką nawiązuje do klasyków

... Obecna sytuacja japońskiej marki nie jest najlepsza, ale nie oznacza to, że zamierza ona przerzucić się tylko na produkcję SUV-ów. W jednym z materiałów promocyjnych producenta pojawiła się sylwetka auta sportowego. To – najprawdopodobniej – ...

5 miesięcy temu

Nissan (na razie) nie opuszcza Europy. Przejdzie jednak spore zmiany

... Sieć obiegła plotka, jakoby Nissan miał opuścić rynek europejski. Nie da się ukryć, że marka będzie musiała na nowo podejść do kwestii sprzedaży i rozwoju marki, ale jak potwierdzają przedstawiciele producenta, opuszczenie Europy nie jest po ...

6 miesięcy temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie