Volvo V70 1 generacji

Generacja
Volvo V70 1 generacji

Volvo V70 należy do segmentu D. Jest produkowane od 1996 roku. Pierwsza generacja V70 powstała na bazie modelu 850. Litera V w nazwie oznacza „Versatility” (‘kombi’). Uterenowiona wersja nosi nazwę XC70. Model V70 miał stanowić konkurencję dla takich aut, jak Audi A6, Mercedes E czy BMW 5.

Z zewnątrz samochód wyraźnie nawiązuje do poprzednika. Kanciaste nadwozie zostało lekko zaokrąglone, dzięki czemu V70 wygląda dużo nowocześniej od poprzednika. Maska ma inny kształt, pojawił się też nowy zderzak. Patrząc z boku, trudno odróżnić oba modele. Samochód sprawia wrażenie pudełkowatego. Tył nowego modelu poznamy po zmodernizowanych lampach. Kształt klapy oraz tylnego zderzaka pozostał praktycznie bez zmian. Topową odmianę V70 o oznaczeniu R poznamy po specjalnym pakiecie stylistycznym, na który składały się między innymi przednie i tylne spoilery oraz pomalowane na grafitowo alufelgi o specjalnym kształcie. Uterenowiona wersja V70XC oprócz standardowego napędu na cztery koła miała plastikowe nakładki na nadwozie oraz podwyższone zawieszenie.

Większe zmiany zaszły we wnętrzu. Deska rozdzielcza sprawia dużo lepsze wrażenie. Wnętrze jest równie przestronne jak w poprzedniku, ale wykonane dużo nowocześniej. Materiały użyte do wykończenia nie tylko cieszą oko, ale są również przyjemne w dotyku. Wszystko jest dobrze spasowane, dzięki czemu nic nie skrzypi ani nie trzeszczy. Drewniane oraz skórzane wykończenie sprawiają, że pasażerowie poczują się w tym aucie jak w prawdziwej limuzynie. Oczywiście takie dodatki występują w najbogatszych wersjach, ale nawet bez nich wnętrzu nie można nic zarzucić. I z przodu, i z tyłu miejsca jest pod dostatkiem. Przednie fotele są obszerne i bardzo wygodne.

Wyposażenie modelu V70 niczym nie odbiega od konkurencji. Auto wyjeżdzające z fabryki mogło być wyposażone w takie elementy, jak: system kontroli trakcji TRASC, siedzenie kierowcy regulowane elektrycznie z pamięcią dla 3 kierowców oraz automatyczna dwustrefowa klimatyzacja. O bezpieczeństwo pasażerów dba do sześciu poduszek powietrznych. Testy zderzeniowe Euro NCAP zostały przeprowadzone na wersji sedan o oznaczeniu s70. Auto uzyskało w nich cztery gwiazdki.

Gama jednostek jest bardzo podobna do modelu 850. Wszystkie montowane jednostki napędowe są wyposażone w 5 cylindrów. Najczęściej spotykane silniki mają pojemność 2,4 l. Występują one w kilku wariantach, różniących się liczbą zaworów na cylinder i mocą. W wersji 10V osiągają moc 144 KM, a w wersji 20V 170 KM. Silniki są elastyczne i trwałe, z dość średnim zużyciem paliwa. Rzadziej spotykaną jednostką jest najsłabszy motor o pojemności 2,0 l i mocy 126 KM. Mocne jednostki 2,3 turbo generowały 240 KM lub 250 KM. Najmocniejszy był silnik 2,5 o mocy 265 KM, oferowany jedynie z napędem na wszystkie koła. Jedyny dostępny silnik wysokoprężny zapożyczony od koncernu Volkswagena 2,5 TDI rozwija moc 140 KM.

Do Volvo V70 proponowano trzy przekładnie: 5-biegową manualną (najpopularniejsza) oraz 4- i 5-biegową automatyczną. Standardowo V70 miało napęd na przednie koła. Napęd na wszystkie koła dostępny był z wersją XC70 oraz topowymi wersjami benzynowymi.

Ostatnie Volvo V70 zjechało z taśm produkcyjnych w 2000 roku. Samochód ten jest wart polecenia osobom szukającym bezpiecznego i praktycznego kombi. Wybierając V70, należy się liczyć z wysokimi kosztami eksploatacji, związanymi z drogim serwisem. Elementy zawieszenie wymagające częstych napraw to łączniki stabilizatorów, górne łożyska amortyzatorów, sprężyny oraz amortyzatory.

4.00
Ocena na postawie 20 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaVolvo
ModelVolvo V70
Produkcja od1997
Produkcja do2000

Wybrane wersje Volvo V70 1 generacji

Inne generacje Volvo V70

Inne modele Volvo

Oceny użytkowników (7)

Volvo V70 1 generacji: newsy, testy i recenzje

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie