Nissan Pulsar N13

Generacja
Nissan Pulsar N13 Zobacz 10 zdjęć

Nissan Pulsar N13 pojawił się na rynku w 1986 roku – w rodzimej Japonii pod nazwą Nissan EXA, a w Ameryce Północnej jako Nissan Pulsar NX. Produkcja potrwała do 1990 roku. Auto oferowane było tylko w jednym stylu nadwozia, który jednak można było zamienić na coupe, targa, kabriolet lub kombi, poprzez usunięcie lub zamienienie paneli. Dotyczy to ruchomego dachu lukowego, który można przystosować i stworzyć z niego dwa odrębne luki – z przodu i z tyłu (w taki sposób uzyskamy nadwozie targa z nadwozia coupe). Można również całkiem usunąć dach lukowy i tylną lukę z szybą, dzięki temu uzyskamy kabriolet, etc.

Projekt Pulsara N13 w dużej mierze powstał w Instytucie Projektowania Nissana w Ameryce Północnej, równolegle z następującymi pierwszymi generacjami o podobnych stylistykach: dwudrzwiowym SUV-em Nissanem Pathfinderem (WD21) i dwudrzwiowym terenowym Nissanem Terrano (WD21). Na samym początku, Pulsar N13 wyposażony był w silnik CA16DE.

Nissan Pulsar N13 – australijska wersja

W Australii, pierwsza seria Pulsara EXA N13 (1986-1987) zawierała silnik CA16DE, winylowe tylne siedzenia, przednią wentylową tarczę z bębnowymi hamulcami tylnymi oraz aktywnym układem kierowniczym. Druga seria Pulsara N13 (1988-1989) posiadała silnik CA18DE, a tylne siedzenia były obszyte tkaniną. Co więcej, druga seria N13 EXA składała się z dwóch wersji GP (Grand Prix).

Nissan Pulsar N13 – Grand Prix

Czterdzieści pięć białych Pulsarów N13 w edycji GP zostały specjalnie przygotowanych na australijskie wyścigi Grand Prix w Adelajdzie w 1988 roku. Edycja Pulsara N13 GP z 1988 roku zawierała wszystkie cechy drugiej serii, a ponadto posiadała specjalne koła Pulsar SSS oraz fabrycznie zamontowaną klatkę, którą usunięto po wyścigach. Nissan Pulsar N13 EXA w wersji GP z 1989 roku zawierał wszystkie cechy N13 z drugiej serii, również posiadał koła Pulsar SSS, tak jak pierwsza seria, ale wersja GP z 1989 roku wyróżniała się bardziej agresywnym zderzakiem przednim. Wszystkie GP z 1989 roku występowały jedynie w czerwonym kolorze.

Trzecia seria Pulsara N13 w wersji GP (1990-1991) miała dodane tylne hamulce tarczowe, ulepszone fotele i opcjonalne szyby elektryczne.

Nissan Pulsar N13 – konkurs Kodaka

Nissan Pulsar N13 EXA Solair był luksusową wersją modelu bazowego N13, wyekwipowanego w elektryczne szyby, aluminiowe felgi pięcioramienne i nowy przedni zderzak. W 1991 roku, koncern Kodak przeprowadził zawody dla pięciu w pełni wyposażonych Nissanów Pulsar EXA N13 trzeciej serii. Pulsary N13 (EXA) Kodaka doczekały się nowej, ekskluzywnej perłowo-żółtej farby.

N13 z 1986 roku wygrał rywalizację i został wykorzystany na scenie w trakcie koncertu Kylie Minogue. Oryginalnym kolorem zwycięzcy był szarobiały, ale na konkurs został pomalowany różową farbą. Co ciekawe, zwycięski model Pulsara N13 istnieje do dzisiaj i można zobaczyć go w Australii, w Queensland.

Nissan Pulsar N13 – amerykańska wersja

Północnoamerykański Nissan Pulsar N13 (NX) oferowany był w dwóch wersjach wyposażenia:

  • Pulsar N13 XE z silnikiem CA16DE o pojemności 1.6 litra (1987-1988) i z silnikiem GA16i o pojemności 1.6 litra (1989-1900).
  • Pulsar N13 SE z silnikiem CA16DE o pojemności 1.6 litra z OHC (1987) i z silnikiem CA18DE o pojemności 1.8 litra z OHC (1988-1989).

W 1991 roku, pod koniec swojej świetności, Pulsar N13 (EXA/Pulsar NX) został zastąpiony Nissanem 100 coupe (NX).

4.20
Ocena na postawie 8 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaNissan
ModelNissan Pulsar
Produkcja od1986
Produkcja do1990

Wybrane wersje Nissan Pulsar N13

Inne generacje Nissan Pulsar

Inne modele Nissan

Nissan Pulsar N13: newsy, testy i recenzje

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie