Nissan Skyline R34

Generacja
Nissan Skyline R34

Nissan R34 to ostatni bezpośredni spadkobierca rodziny Skyline. Zaprezentowany w 1998 roku z miejsca stał się rynkowym przebojem. Był dostępny tak jak poprzednik jako 2-drzwiowe coupé oraz 4-drzwiowy sedan. Koncepcyjnie stanowił rozwinięcie idei poprzednika, ale został wzbogacony o charakter i detale zbliżone do generacji R32. Produkcję kontynuowano do 2002 roku.

Skyline R34 był najbardziej zaawansowanym technologicznie pojazdem oferowanym w okresie swojej produkcji przez koncern Nissan. Tylnonapędowe coupé, okrzyknięte przez media najładniejszym z rodziny Skyline, wymiarami przypominało swojego poprzednika (4580 mm długości, 1725 mm szerokości i tak jak R33 1340 mm szerokości).

Do nowego modelu Nissana oferowano unowocześnione jednostki napędowe. Pod maskę Skyline’a wrócił dostępny ostatnio w R32 silnik RB20DE. Dzięki przekonstruowaniu newralgicznych elementów rozwijał 140 KM i przystąpił do rodziny jednostek NEO. Przez długi czas była to najbardziej ekonomiczna 6-cylindrowa rzędówka na świecie, a występowała w duecie jedynie z 5-biegową przekładnią ręczną. Kolejną nowością oferowaną do R34 był także należący do NEO przeprojektowany RB25DET, który dzięki wielu modyfikacjom mechanicznym zyskał nie tylko na mocy, ale także na elastyczności i trwałości. 343 Nm potrafiły rozpędzić ważące teraz 410 kg auto do 100 km/h w około 6 s. W użyciu pozostał także wolnossący, znany z poprzednich generacji 2,5 l RB25DE, nadal dysponujący mocą 190 KM i podobnie jak poprzednicy oferowany z opcją wyboru napędu na 4 koła.

Skrzynie biegów proponowane do generacji R34 to poza obecnym w najsłabszej wersji 5-stopniowym manualem także zupełnie nowy, zastępujący wszystkie skrzynie automatyczne 4-biegowy Tiptronic.

Zawieszenie przewidziane do ostatniego Skyline'a należało do twardych. Mocno usztywnione w stosunku do poprzednika nastawy zapewniły autu jeszcze lepszą przyczepność, a kierowcy doskonałe wyczucie drogi.

Wnętrze Nissana zaprojektowano na nowo, dzięki czemu zyskało na funkcjonalności, a użyte materiały charakteryzowały się poprawną jakością. Nad nowoczesnością nadal dominowała jednak prostota.

Wprowadzając nowy model, Nissan nie zapomniał o jego najmocniejszej wersji. Kontynuator serii GT-R nawiązywał bardziej do wyścigowego charakteru R32 niż cywilnego i ugrzecznionego R33. Obniżone i jeszcze bardziej utwardzone zawieszenie w połączeniu z układem przeniesienia napędu 4x4 ATTESA i systemem tylnych kół skrętnych HICAS dawało ogromną przyjemność z pokonywania każdego zakrętu. Silnik RB26DETT zyskał wigor dzięki maksymalnemu momentowi obrotowemu o wartości 400 Nm, dostępnemu w znacznie szerszym zakresie obrotów. Do tej wersji producent oferował wyłącznie nowy, 6-stopniowy manualny mechanizm firmy Getrag o wyjątkowo sportowej charakterystyce. Przyspieszenie do pierwszych 100 km/h na poziomie 5 s czyni go groźnym zawodnikiem na rynku samochodów sportowych.

Nissan Skyline R34 GT-R jest najbardziej poszukiwanym pojazdem kiedykolwiek zbudowanym w Japonii. Jego ceny na rynku wtórnym, wynikające z małej podaży, nierzadko przekraczają kwoty, za które można nabyć nowe, sportowe auta wysokiej klasy.

4.72
47 głosów
Szybkie fakty
MarkaNissan
ModelNissan Skyline
Produkcja od1998
Produkcja do2002

Wybrane wersje Nissan Skyline R34

Inne generacje Nissan Skyline

Inne modele Nissan

Nissan Skyline R34: newsy, testy i recenzje

Nocne rozmowy o... odc. 3

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie