Volkswagen Beetle 2 generacji

Generacja
Volkswagen Beetle 2 generacji
Volkswagen Beetle 2 generacji - test i recenzja

W 1998 roku na rynku pojawił się Volkswagen New Beetle, który miał być następcą legendarnego Garbusa. Auto zostało bardzo dobrze przyjęte, jednak podczas jego 12-letniej obecności w salonach niemieckiego producenta na ulice wyjechało kilka o wiele tańszych, bardziej praktycznych, mniejszych i stylowych reprezentantów segmentu premium. Między innymi Citroën DS3, Fiat 500 czy Mini, które odebrało Volkswagenowi rzeszę klientów.

W 2011 roku producent z Wolfsburga postanowił uprzykrzyć życie swoim konkurentom i wprowadzić na rynek trzecią odsłonę Garbusa, który tym razem został nazwany Beetle, po prostu Volkswagen Beetle.

Projektanci zaczęli od pozbycia się wad poprzednika. Nadwozie nowego modelu jest odrobinę dłuższe oraz szersze od poprzednika, mierzy bowiem 4278 mm długości oraz 1808 mm szerokości. Ze względu na wyróżniający się z bryły nadwozia płaski dach nowy Beetle jest odrobinę niższy, co wyszło mu na dobre.

Stylistyka nadal nawiązuje do oryginalnego Garbusa, jednak teraz ma się wrażenie, że auto nie zostało po prostu przerysowane, ale zaprojektowane całkowicie od nowa, a jego twórcy wzorowali się na legendzie niemieckiej motoryzacji. Całość nie jest już tak obła, pojawiło się kilka ostrzejszych krawędzi, dzięki czemu poprawiła się aerodynamika.

Nadwozie osadzono na płycie podłogowej A5, dzielonej m.in. z najnowszą Jettą, która produkowana jest w tym samym zakładzie co Beetle, czyli w fabryce ulokowanej w meksykańskim mieście Puebla.
Wnętrze Volkswagena Beetle także zostało zaprojektowane z uwzględnieniem oryginalnego Garbusa. Tym razem jednak postawiono na materiały lepszej jakości, a w centralnej części deski rozdzielczej wykończonej materiałem nawiązującym do lakieru auta znajduje się wyświetlacz obsługujący m.in. nawigację satelitarną. W stosunku do poprzednika widać olbrzymi krok naprzód, zarówno jeśli chodzi o jakość użytych materiałów, jak i samo wykonanie.

Rynkowa premiera auta była wielkim wydarzeniem, a jedną z akcji promocyjnych modelu był koncert zorganizowany we współpracy z telewizją MTV. Podobnie jak poprzednik także ten model adresowany jest do przedstawicielek płci pięknej, jednak Volkswagen deklaruje, że mężczyźni także się nie zawiodą.

Auto prowadzi się lepiej od poprzednika, a pod maskę trafiły o wiele bardziej dynamiczne i ekonomiczne jednostki napędowe. Gamę silników otwiera motor 1,2 TSI o mocy 105 KM. Kolejne to 160-konny 1,4 TSI oraz 200-konna jednostka zapożyczona z Golfa GTI, dzięki której Beetle przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,5 s.

Spośród jednostek wysokoprężnych do wyboru jest 105-konny diesel 1,6 TDI albo 140-konny silnik 2,0 TDI. Ten słabszy gwarantuje spalanie na poziomie 4,5 l oleju napędowego na 100 km. Wszystkie jednostki są łączone z dwusprzęgłową przekładnią DSG.

Volkswagen Beetle dostępny jest w trzech wariantach wyposażeniowych: Beetle, Design oraz Sport. Do wyposażenia standardowego najtańszej odmiany Beetle z jednostką 1,2 TSI o mocy 105 KM zaliczają się m.in.: ESP, możliwość dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera, klimatyzacja manualna, radio z MP3, komputer pokładowy, tempomat oraz 16-calowe stalowe obręcze z kołpakami.

Widać, że Volkswagen zrobił ogromny krok naprzód. Do zalet modelu Beetle zaliczyć można ciekawą stylistykę, która łączy wymagania współczesnego klienta ze stylem oryginalnego Garbusa, właściwości jezdne oraz dynamiczne i oszczędne jednostki napędowe. Wadą dla niektórych osób mogą być walory praktyczne, jednak decydując się na zakup stylowego kompaktu klasy premium, trzeba być przygotowanym na niewielką ilość miejsca z tyłu.

4.55
Ocena na postawie 7 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaVolkswagen
ModelVolkswagen Beetle
Produkcja od2012
Produkcja do2017

Wybrane wersje Volkswagen Beetle 2 generacji

Inne generacje Volkswagen Beetle

Inne modele Volkswagen

Volkswagen Beetle 2 generacji: newsy, testy i recenzje

Volkswagen e-Beetle to klasyk z nowoczesnym elektrycznym napędem

... Jednym z bardzo ciekawych aut, które Volkswagen stworzył z myślą o tegorocznym salonie we Frankfurcie, jest bez wątpienia klasyczny e-Beetle, który stanowi połączenie kultowego Garbusa z nowoczesnym napędem elektrycznym. Świetny restomod - w ...

5 miesięcy temu

Podsumowanie roku Volvo - w tym roku stawia na elektromobilność

Volkswagen Beetle o mocy 380 KM. Sprint do setki robi wrażenie

... Beetle jest jednym z najważniejszych modeli w historii motoryzacji. Choć Volkswagen zdecydował się zakończyć sagę Garbusa, auto wciąż cieszy się dużym zainteresowaniem firm tuningowych. Jeden z ostatnich projektów robi wrażenie wzmocnionym ...

5 miesięcy temu

Volkswagen nie rezygnuje z diesli. Zapowiada nowego Golfa GTD

... Najczystszy diesel w historii Volkswagena, jaki kiedykolwiek był zamontowany pod maską Golfa, zostanie zaprezentowany podczas marcowego salonu samochodowego w Genewie. Ma być nie tylko czysty, ale i mocny, dając klientom kolejną generację Golfa ...

5 godzin temu

Mazda 2 na rok 2020, czyli jak unijne przepisy zabijają małe auta

... Mazda nie skupia się na dużych liftingach, lecz regularnych, kosmetycznych zmianach w każdym roku modelowym. W przypadku modelu 2 na 2020 rok chodziło o uniknięcie kar za emisję dwutlenku węgla ... 1938 Mazda 2 2020 - pierwsza jazda, opinia ...

3 tygodnie temu

Volkswagen T6.1 ABT to mikrobus, jakiego potrzebujemy

... Dostawczaki i mikrobusy nieczęsto goszczą w tuningowych warsztatach. Wyjątkiem od tej reguły jest jednak Ford Transit oraz Volkswagen Transporter. Najnowsza odsłona tego drugiego właśnie trafiła ... Topowe odmiany Volkswagena T6.1 wyglądają ...

miesiąc temu

UOKiK ukarał Volkswagena. Firma zapłaci 120 mln zł

... Spalinowa afera Volkswagena doczekała się reakcji ze strony polskich władz. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zdecydował o nałożeniu na firmę kary w wysokości 120 mln zł. ... We wrześniu 2015 r. na jaw wyszła jedna z największych afer ...

miesiąc temu

Volkswagen może przenieść produkcję Passata i Superba do Turcji

... Koncern Volkswagena intensywnie poszukuje nowych lokalizacji dla swoich nowych zakładów. Jeden z nich prawdopodobnie powstanie w Turcji i będzie produkował kolejną generację modeli klasy średniej - VW Passata i Skody Superb. ... i zakończy się ...

5 miesięcy temu

Podwyżki na autostradzie A2. Zapłacimy więcej od 2 marca 2020 roku

... Już nie 60, a aż 66 zł będzie kosztować przejazd autostradą A2 na odcinku Nowy Tomyśl – Konin. Spółka Autostrada Wielkopolska zamierza podnieść ceny 2 marca 2020 roku. ... . Na bramkach zapłacimy więcej od godz. 6 rano. Pokonanie każdego odcinka ...

24 godziny temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie