Toyota Carina T190

Generacja
Toyota Carina T190 Zobacz 7 zdjęć

Następcą Cariny II było auto oznaczone jako E. Jej japońska wersja nosiła nazwę Corona i dostępna była na tamtym rynku do roku 2000. Carina E wyglądała dużo bardziej nowocześnie i okrągło od poprzedniczki. Nadwozie nowego samochodu stylistycznie odpowiadało światowemu trendowi, według którego atrakcyjny wóz musiał mieć obłe nadwozie.

Pojazd od początku produkcji sprzedawany był z nadwoziem sedan i jako 5-drzwiowy liftback. Rok od rozpoczęcia produkcji do palety nadwoziowej dołączyło 5-drzwiowe kombi. Tym samym Carina E miała taką ofertę pod względem wersji karoseryjnych jak jej poprzedniczka.

Jak starszy model, tak i nowa Carina dysponowała dużymi bagażnikami. W sedanie jego pojemność przekraczała 500 litrów, w liftbacku była niewiele mniejsza niż 500 l, a w kombi wynosiła aż 785 l.

Podobnie przestronne było wnętrze, w którym mogły wygodnie podróżować cztery osoby, a i jazda w pięcioosobowym składzie nie była szczególnie męcząca. Wygodę w podróży zawdzięczano nie tylko dostatecznej ilości miejsca na nogi i nad głowami, ale też dużym i wygodnym fotelom i tylnej kanapie.
Co prawda wnętrze wykończono nie najdroższymi materiałami, ale do poziomu ich montażu oraz montażu części z tworzyw sztucznych trudno było się przyczepić.

Carina E miała napęd przedni, a więc jednostka napędowa umiejscowiona była poprzecznie. Pod pokrywą instalowane było kilka różnych silników. W pierwszych latach produkcji podstawowy był 115-konny, 1,6-litrowy motor benzynowy, który po przystosowaniu do paliw gorszej jakości miał moc 107 KM. Tę samą moc miał zużywający benzynę niższej jakości 1,8-litrowiec. Największy z motorów o zapłonie iskrowym miał 2 litry objętości skokowej i moc 136 KM. Toyota oferowała też jednostkę wysokoprężną o objętości 2,0 l i mocy 74 KM. Na szczycie drabinki mocy znajdował się 2-litrowy benzynowiec instalowany w Carinie E GTi, który miał słuszną moc 156 KM.

W 1996 roku Toyota przeprowadziła modernizację Cariny E. Odświeżono nadwozie oraz wnętrze, powiększono listę wyposażenia samochodu oraz unowocześniono jednostki napędowe. Co ciekawe, najmniejszy silnik o objętości skokowej 1,6 l stracił kilkanaście koni mocy z powodu wprowadzenia norm ekologicznych. Od czasu liftingu osiągał on zaledwie 99 KM. Za to udało się wzmocnić do 86 KM wolnossącego diesla oraz 2-litrową jednostkę benzynową z wersji GTi, która od 1996 roku miała aż 175 KM mocy maksymalnej.

Poprawki objęły też zwiększenie ochrony w razie wypadku. Projektanci przemodelowali wnętrze drzwi i progi, zwiększając w ten sposób ich sztywność i podnosząc poziom bezpieczeństwa w przypadku kolizji bocznej. Na większości rynków standardem stała się czołowa poduszka powietrzna dla kierowcy, a na niektórych także dla pasażera. W opcji pozostawał system ABS, klimatyzacja, a w późniejszym czasie też boczne poduszki gazowe.

Od początku produkcji Toyota przykładała wielką wagę do jakości Cariny E i jej niezawodności. Każdy egzemplarz miał ocynkowane w pełni nadwozie, co uodporniało karoserię na rdzę. Ponadto non stop dokonywano drobnych poprawek w samochodzie.

Działania te miały odzwierciedlenie w niemieckich raportach niezawodności, które pozycjonowały Carinę E zawsze na czołowych miejscach.

W europejskich fabrykach wytwarzanie tego pojazdu zakończono w 1997 roku, a w innych krajach dostępna była nawet do roku 2000. Carina E została zastąpiona przez Toyotę Avensis, która w Japonii nadal nazywała się Corona.

4.97
Ocena na postawie 18 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaToyota
ModelToyota Carina
Produkcja od1992
Produkcja do1998

Wybrane wersje Toyota Carina T190

Inne generacje Toyota Carina

Inne modele Toyota

Oceny użytkowników (1)

Toyota Carina T190: newsy, testy i recenzje

Toyota Aygo X – miejski samochód, jakiego jeszcze nie było

... Klasa aut miejskich kurczy się z roku na rok, a Toyota Aygo w nowej odsłonie urosła, zyskała garść nowych technologii i prezentuje się lepiej niż kiedykolwiek. Nowy miejski model Toyoty wjeżdża ... do salonów i wprowadza do segmentu A elementy ...

2 miesiące temu

Najpopularniejszy SUV świata udoskonalony. Co się zmieniło?

... Toyota odświeżyła swojego hitowego SUV-a RAV4. Na pierwszy rzut oka zmieniło się niewiele. Klienci powinni jednak odczuć różnice, szczególnie we wnętrzu. Muszą jednak uzbroić się w cierpliwość - produkcja ruszy w trzecim kwartale 2022 roku. ... ...

4 dni temu

Nowy salon Toyoty w Gdańsku już otwarty!

... Na gdańskim Jasieniu, przy ul. Jabłoniowej 2, kolejny salon samochodowy otworzył największy w północnej Polsce dealer Toyoty, firma Walder. Nowy obiekt Grupy Walder nosi nazwę Toyota Professional Gdańsk i prezentuje ofertę samochodów ...

4 miesiące temu

Test: Toyota Celica Coupé VI z 1995 roku - jedyny taki "japończyk"

... Kiedy zostałem zapytany, czy chciałbym przetestować Toyotę Celicę Coupé, odpowiedziałem, że niespecjalnie, bo nic w niej szczególnego nie ma. Zmieniłem jednak zdanie, kiedy właściciel auta wysłał ... 1938 ^^^Tak, to jest Toyota Celica Coupé, a ...

3 miesiące temu

Toyota Supra w końcu dostanie manualną skrzynię. I to już niebawem

... Petrolheadzi mogą skakać z radości. W czasach, gdy niemal każdy segment rynku jest zdominowany przez automaty, Toyota postanowiła wypuścić Suprę z manualną przekładnią. Auto zostało właśnie oficjalnie zapowiedziane przez producenta. ... Supra to ...

2 miesiące temu

Fabryki Toyoty staną 1 marca. Powód jest poważny

... Wtorek 1 marca 2022 roku nie będzie szczęśliwym dniem dla japońskiej motoryzacji. Wszystkie fabryki Toyoty wstrzymają wówczas działalność, co oznacza stratę około 13 tys. pojazdów. ... Toyota czasowo wstrzymuje produkcję w swoich japońskich ...

4 miesiące temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie