Toyota Carina T190

Generacja
Toyota Carina T190 Zobacz 7 zdjęć

Następcą Cariny II było auto oznaczone jako E. Jej japońska wersja nosiła nazwę Corona i dostępna była na tamtym rynku do roku 2000. Carina E wyglądała dużo bardziej nowocześnie i okrągło od poprzedniczki. Nadwozie nowego samochodu stylistycznie odpowiadało światowemu trendowi, według którego atrakcyjny wóz musiał mieć obłe nadwozie.

Pojazd od początku produkcji sprzedawany był z nadwoziem sedan i jako 5-drzwiowy liftback. Rok od rozpoczęcia produkcji do palety nadwoziowej dołączyło 5-drzwiowe kombi. Tym samym Carina E miała taką ofertę pod względem wersji karoseryjnych jak jej poprzedniczka.

Jak starszy model, tak i nowa Carina dysponowała dużymi bagażnikami. W sedanie jego pojemność przekraczała 500 litrów, w liftbacku była niewiele mniejsza niż 500 l, a w kombi wynosiła aż 785 l.

Podobnie przestronne było wnętrze, w którym mogły wygodnie podróżować cztery osoby, a i jazda w pięcioosobowym składzie nie była szczególnie męcząca. Wygodę w podróży zawdzięczano nie tylko dostatecznej ilości miejsca na nogi i nad głowami, ale też dużym i wygodnym fotelom i tylnej kanapie.
Co prawda wnętrze wykończono nie najdroższymi materiałami, ale do poziomu ich montażu oraz montażu części z tworzyw sztucznych trudno było się przyczepić.

Carina E miała napęd przedni, a więc jednostka napędowa umiejscowiona była poprzecznie. Pod pokrywą instalowane było kilka różnych silników. W pierwszych latach produkcji podstawowy był 115-konny, 1,6-litrowy motor benzynowy, który po przystosowaniu do paliw gorszej jakości miał moc 107 KM. Tę samą moc miał zużywający benzynę niższej jakości 1,8-litrowiec. Największy z motorów o zapłonie iskrowym miał 2 litry objętości skokowej i moc 136 KM. Toyota oferowała też jednostkę wysokoprężną o objętości 2,0 l i mocy 74 KM. Na szczycie drabinki mocy znajdował się 2-litrowy benzynowiec instalowany w Carinie E GTi, który miał słuszną moc 156 KM.

W 1996 roku Toyota przeprowadziła modernizację Cariny E. Odświeżono nadwozie oraz wnętrze, powiększono listę wyposażenia samochodu oraz unowocześniono jednostki napędowe. Co ciekawe, najmniejszy silnik o objętości skokowej 1,6 l stracił kilkanaście koni mocy z powodu wprowadzenia norm ekologicznych. Od czasu liftingu osiągał on zaledwie 99 KM. Za to udało się wzmocnić do 86 KM wolnossącego diesla oraz 2-litrową jednostkę benzynową z wersji GTi, która od 1996 roku miała aż 175 KM mocy maksymalnej.

Poprawki objęły też zwiększenie ochrony w razie wypadku. Projektanci przemodelowali wnętrze drzwi i progi, zwiększając w ten sposób ich sztywność i podnosząc poziom bezpieczeństwa w przypadku kolizji bocznej. Na większości rynków standardem stała się czołowa poduszka powietrzna dla kierowcy, a na niektórych także dla pasażera. W opcji pozostawał system ABS, klimatyzacja, a w późniejszym czasie też boczne poduszki gazowe.

Od początku produkcji Toyota przykładała wielką wagę do jakości Cariny E i jej niezawodności. Każdy egzemplarz miał ocynkowane w pełni nadwozie, co uodporniało karoserię na rdzę. Ponadto non stop dokonywano drobnych poprawek w samochodzie.

Działania te miały odzwierciedlenie w niemieckich raportach niezawodności, które pozycjonowały Carinę E zawsze na czołowych miejscach.

W europejskich fabrykach wytwarzanie tego pojazdu zakończono w 1997 roku, a w innych krajach dostępna była nawet do roku 2000. Carina E została zastąpiona przez Toyotę Avensis, która w Japonii nadal nazywała się Corona.

4.98
Ocena na postawie 17 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaToyota
ModelToyota Carina
Produkcja od1992
Produkcja do1998

Wybrane wersje Toyota Carina T190

Inne generacje Toyota Carina

Inne modele Toyota

Toyota Carina T190: newsy, testy i recenzje

Toyota Supra AC Schnitzer. Japońsko-niemiecka mieszanka

... Nowa Toyota Supra trafiła w ręce specjalistów od tuningu. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że nie jest to żadna z japońskich firm, lecz uznany niemiecki warsztat słynący z modyfikacji BMW. Mowa oczywiście o AC Schnitzer. ... Czy ...

tydzień temu

Jak przygotować się do zimy? Kilka prostych czynności już robi dużą różnicę

Oryginalna Toyota Supra MkIV na sprzedaż za astronomiczną kwotę

... Kult Toyoty Supry jest nie do podważenia – towarzyszyła motoryzacyjnym maniokom niemal wszędzie: od serii filmów „Szybcy i Wściekli”, przez różne wyścigowe gry wideo, aż po bezkresne pola tuningu ... Toyota Supra 4. generacji jest uwielbiana ...

2 tygodnie temu

Toyota Corolla 1.8 Hybrid LPG: już taniej nie pojedziesz

... Jeżeli szukasz naprawdę ekonomicznych rozwiązań i taniego w utrzymaniu samochodu, już dziś warto pomyśleć o hybrydzie. Jednak tej propozycji nic nie przebije – przejechanie 100 km hybrydową toyotą corollą kosztuje zaledwie 12-14 zł. ... pod ...

3 tygodnie temu

Toyota RAV4 Prime to hybryda plug-in o mocy aż 306 KM

... Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, Toyota nareszcie oficjalnie pochwaliła się modelem RAV4 w hybrydowej odmianie plug-in. Auto wyróżnia się nie tylko możliwością ładowania z gniazdka i podróżowania wyłącznie na prądzie. Prawdziwym ...

2 tygodnie temu

Wyścigowa Toyota GR Supra GT4 w sprzedaży od 2020 roku

... Toyota GAZOO Racing wprowadzi do sprzedaży specjalną wersję Supry przygotowaną z myślą o zespołach prywatnych w seriach wyścigowych. Poza mocniejszym silnikiem, innym wydechem oraz lepszym układem hamulcowym, auto dostało m.in. imponujący i ...

miesiąc temu

Sprzedaż samochodów w listopadzie 2019 r. Corolla nadal hitem

... Nowa Toyota Corolla kolejny miesiąc z rzędu jest najchętniej kupowanym nowym autem w Polsce. W ujęciu rocznym nadal prowadzi jednak Škoda Octavia, choć jej przewaga maleje z dnia na dzień. Czy Japończykom uda się wyprzedzić Czechów do końca ...

3 dni temu

Toyota C-HR po liftingu: Japończycy przyspieszają z technologią

... Toyota C-HR lifting (2019) – pierwsza jazda, opinia 1938 Można powiedzieć, że to zbyt wcześnie, ale świat nie czeka i Toyota szybko zorientowała się, że utrzymanie pozycji wypracowanej przez C-HR ... zwiększony udział miękkich materiałów ...

3 tygodnie temu

Suzuki RAV4? Efekt współpracy japońskich producentów już za rok

... Suzuki zaprezentuje w trzecim kwartale 2020 roku nowego SUV-a, będącego wyniki współpracy z Toyotą. Wszystko wskazuje na to, że może być to RAV4 Hybrid ze zmienionym znaczkiem. Ale to jeszcze nie wszystko. ... modele - dużego SUV-a i kompaktowe ...

3 tygodnie temu

Toyota C-HR Modellista zmodyfikowana w azjatyckim stylu

... Stylistyka Toyoty C-HR zdążyła się już nieco opatrzeć. Nadal jednak możną ją określić mianem kontrowersyjnej. Jeśli mimo to uważacie, że seryjna C-HR nie przykuwa uwagi wystarczająco mocno, japońska firma tuningowa Modellista ma kilka dodatków, ...

2 miesiące temu

MR2 może powrócić. Podobnie jak Supry nie stworzy jej Toyota

... Tetsuya Tada, główny inżynier Toyoty, w rozmowie z dziennikarzami "Autoindustriya" napomknął o możliwości powrotu na rynek Toyoty MR2, kultowego, choć niedocenionego samochodu z silnikiem umieszczonym centralnie. Dawcą podwozia podobnie jak w ...

3 miesiące temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie