Subaru Tribeca 1 generacji

Generacja
Subaru Tribeca 1 generacji Zobacz 2 zdjęcia

Tribeca to samochód typu crossover SUV średnich rozmiarów, produkowany od 2005 roku przez japoński wielobranżowy koncern Fuji Heavy Industries pod marką Subaru.

Tribeca pierwszej generacji pojawiła się w 2005 roku. Na wielu rynkach auto oznaczane było symbolem B9 Tribeca. Symbol B9 odnosił się do typu silnika – jednostki przeciwsobnej oraz numeru platformy podłogowej, której użyto do budowy samochodu. Z kolei nazwę Tribeca można zapisać jako TriBeCa, co jest skrótem od Triangle Below Canal, czyli nazwy kwartału mieszczącego się między nowojorskimi ulicami Canal Street, West Street, Broadway oraz Vesey Street.

Co ciekawe, model Tribeca nie był dostępny w Japonii. Tam sprzedawano podobne do niego auto o nazwie Exiga. Produkcja Tribeki odbywała się nie w Japonii, ale w Stanach Zjednoczonych.

Tribeca była drugim SUV-em w ofercie Subaru, po Foresterze. Auto opracowano na płycie podłogowej modelu Legacy.

Subaru Tribeca ma nadwozie typu kombi zamontowane na podwyższonym zawieszeniu. Za design karoserii (i kontrowersyjnie wyglądającego grilla) odpowiada hiszpańska firma Fuore Design znana z kilku projektów samochodów sportowych. Nadwozie opracowano, zanim do Fuore dołączył Andreas Zapatinas. Ten stylista odpowiada za większą część wnętrza.

Nadwozie auta jest nakreślone miękkimi liniami i wyposażone w charakterystyczną osłonę chłodnicy oraz nietypowo w tym segmencie wyglądające światła. Samochód mierzy ponad 4,8 m długości, prawie 1,9 m szerokości i niespełna 1,7 m wysokości.

Podstawową konfiguracją wnętrza jest wersja 5-osobowa, ale Tribecę można było nabyć w odmianie 7-miejscowej. W tym ostatnim przypadku dwa dodatkowe siedzenia znajdowały się w przestrzeni bagażowej, zajmując dużą część bagażnika. Oczywiście ilość miejsca na nich była bardzo ograniczona, więc nadawały się one raczej do wożenia dzieci niż osób dorosłych.

Na pozostałych pięciu miejscach siedzących pasażerowie nie mogli narzekać na brak przestrzeni nad głowami czy na nogi. Siedzenia były obszerne i zapewniały wygodną podróż nawet na długich odcinkach. Nie najlepiej było za to z widocznością na drogę. To wina niewielkich powierzchni szyb i dość szerokich tylnych słupków.

Deska rozdzielcza nie powalała stylistyką, ale też nie wyglądała siermiężnie. Materiały użyte do jej budowy były dobrej jakości i porządnie je spasowano, dzięki czemu nawet po dłuższej eksploatacji nie pojawiały się żadne trzaski we wnętrzu.

W lekko odświeżonej wersji z 2007 roku wyposażenie standardowe obejmowało takie elementy, jak: cztery poduszki powietrzne (dwie przednie i dwie boczne dla kierowcy i pasażera), ABS z EBD, ESP, kamera cofania, czujniki cofania, nawigacja satelitarna oraz wejście do iPoda. W opcji były też skórzana tapicerka, automatyczna klimatyzacja oraz kurtyny powietrzne.

Pod maską Tribeki instalowano tylko jeden silnik - 6-cylindrowy motor przeciwsobny o objętości skokowej 3,0 l. Oznaczono go symbolem EZ30. Rozwijał on moc 245 KM przy 6600 obr./min i maksymalny moment obrotowy 297 Nm przy 4200 obr./min. Jednostka napędowa miała system zmiennych faz rozrządu AVCS i układ zmiennego skoku zaworów VVL. W zasadzie jedyną wadą tego motoru była jego duża paliwożerność.

Napęd przekazywała na przednie koła 5-biegowa skrzynia automatyczna.

Jeśli chodzi o awarie, to najczęściej dochodzi do nich w skrzyni biegów, jednak nie jest to zjawisko zbyt częste. Na polskich dziurawych drogach są też problemy z elementami zawieszenia. Najczęściej chodzi o mocowanie stabilizatora oraz o głośno pracujące amortyzatory.

W 2008 roku Tribeca przeszła poważny facelifting, który zazwyczaj uznaje się za zmianę na nową generację.

4.11
Ocena na postawie 25 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaSubaru
ModelSubaru Tribeca
Produkcja od2005
Produkcja do2008

Wybrane wersje Subaru Tribeca 1 generacji

Inne generacje Subaru Tribeca

Inne modele Subaru

Oceny użytkowników (1)

Subaru Tribeca 1 generacji: newsy, testy i recenzje

Mille Miglia - dzień 3.

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie