SsangYong Kyron

Model
SsangYong Kyron Zobacz 4 zdjęcia

SsangYong Kyron

Kyron to model samochodu segmentu SUV produkowanego od 2005 roku przez południowokoreański koncern samochodowy SsangYong Motor Company. Kyron jest następcą modelu Musso. Auto wytwarzane jest w Korei Południowej i na wszystkich rynkach (poza Sri Lanką) sprzedawane pod nazwą SsangYong Kyron. W Sri Lance wóz dostępny jest pod marką Micro – nadal nazywa się Kyron.

Nadwozie Kyrona przywodzi na myśl duże kombi na podniesionym zawieszeniu. Tak też jest w istocie. Karoseria samochodu nie wygląda porywająco i raczej nie wzbudza zachwytu wśród oglądających. Unosząca się ku górze linia okien sprawia, że wizualnie samochód jest znacznie cięższy niż w rzeczywistości. Sytuację nieco ratują wybrzuszone tylne błotniki, ale z tyłu z kolei obraz psują zbyt małe lampy zespolone oraz niezbyt duża tylna szyba.

W środku miejsca jest wystarczająco dużo dla pięciu osób. Nawet najwyżsi pasażerowie nie będą narzekać na brak przestrzeni nad głową i na nogi w przedniej części pojazdu. Nieco gorzej jest z tyłu. Co prawda tutaj też miejsca nad głową nie brakuje, ale na nogi już tak, szczególnie jeśli pasażer zajmujący miejsce na tylnej kanapie jest dość wysoki, a osoba siedząca przed nim odsunie fotel maksymalnie do tyłu. Fotele są dość duże i komfortowe, ale brakuje im dobrego podparcia bocznego, co uniemożliwia szybką jazdę po łukach.

Gdy Kyron pojawił się na rynku, między nim a starszym Musso była przepaść w jakości zastosowanych we wnętrzu materiałów. Co więcej, nie wyglądały one wcale źle na tle konkurencji z wyższej półki. Jednak z upływem lat koreańska firma pozostała nieco z tyłu. Sprawę poprawił nieco lifting w 2007 roku, ale do czołówki SsangYongowi nadal daleko.

Za to rozmiar bagażnika wynoszący 625 l oraz wyposażenie w wersji podstawowej są naprawdę okazałe. W standardzie znajdują się automatyczna klimatyzacja, centralny zamek sterowany pilotem, radioodtwarzacz z obsługą plików MP3, przednie i boczne poduszki powietrzne, ABS z EBD, ASR, ESP, system chroniący auto przed dachowaniem czy układ kontroli zjazdu.

W Europie przez wszystkie lata produkcji SsangYong Kyron oferowany był tylko z dwoma silnikami Diesla. Oba wyprodukowała firma Mercedes-Benz. Mniejszy ma 2 l objętości skokowej i rozwija moc 142 KM przy 4000 obr./min oraz maksymalny moment obrotowy 310 Nm w przedziale od 1800 do 2750 obr./min. Większa jednostka napędowa to 2,7-litrowy diesel, który do roku 2007 miał moc 156 KM, a po modernizacji osiągał 165 KM.

Na niektórych rynkach poza Europą dostępny jest też benzynowy silnik V6 o objętości skokowej 3,2 l. Ma on moc 220 KM.

W Kyronie nabywca ma do wyboru 5-biegową, manualną skrzynię biegów lub skrzynię automatyczną T-tronic (firmy Mercedes-Benz), również o 5 biegach (możliwa jest manualna zmiana przełożeń).
Dostępny w Polsce do 2009 roku SsangYong Kyron miał stały napęd na tylne koła oraz dołączany (po naciśnięciu przycisku) napęd na przednie koła. Auto wyposażone było również w reduktor, ale żeby go włączyć, trzeba było się najpierw zatrzymać. Mimo zastosowania takiego osprzętu w układzie napędowym Kyron jest autem o małych zdolnościach terenowych.

SsangYong Kyron to samochód ciężki (jego masa własna oscyluje wokół 2 t), a to pozwala na ciągnięcie też ciężkich przyczep. To koreańskie auto mogło holować przyczepę o wadze do 2,3 t.
W 2007 roku Kyron przeszedł modernizację, która polegała nie tylko na wzmocnieniu większego z silników Diesla i odświeżeniu wnętrza, ale też na zmianach w nadwoziu. Po modyfikacji przód wozu przypomina nieco luksusowego Mercedesa-Benza Klasy S (generacji W221).

Z polskiego rynku Kyron zniknął w 2009 roku wraz z usunięciem się całej firmy SsangYong. Za granicą auto dostępne jest do dziś.

Szybkie fakty
MarkaSsangYong
TypSamochód osobowy

Generacje SsangYong Kyron

Inne modele SsangYong

SsangYong Kyron: newsy, testy i recenzje

Goodyear - konferencja

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie