Subaru Legacy 4 generacji

Generacja
Subaru Legacy 4 generacji

Legacy IV serii wytwarzano w Japonii i Stanach Zjednoczonych, a sprzedawano nie tylko pod nazwą Legacy, ale także Legacy B4, Liberty oraz Legacy Touring Wagon (wersja kombi).

Auto dostępne było z 4-drzwiowym nadwoziem typu sedan oraz 5-drzwiowym – kombi. Legacy wytwarzano również jako uterenowione Legacy Outback, który dopiero od czwartej generacji traktowany jest jako oddzielny model na większości rynków.

Nadwozie Legacy liczyło ponad 4,7 m długości (w wersji kombi prawie 4,8 m), ale jego rozstaw osi wynosił tylko 2,67 m, przez co auto miało długie zwisy z przodu i z tyłu. Nadwozie auta skrojono bardzo elegancko. Wyróżniało się ono ładną sportową sylwetką z małymi przednimi światłami i „pionowymi” lampami zespolonymi z tyłu. Karoseria przyciągała wzrok.

Mimo niewielkiej różnicy w rozstawie osi w stosunku do poprzednika (zaledwie o 2 cm więcej) udało się wygospodarować większą przestrzeń dla pasażerów. Z przodu już w Legacy III nie można było narzekać, jednak z tyłu brakowało nieco miejsca na nogi. W nowym wozie zarówno przednie fotele, jak i tylna kanapa zapewniały tyle samo przestrzeni na nogi i nad głowami.

Subaru znacząco poprawiło jakość materiałów zastosowanych do obicia wnętrza oraz spasowanie elementów, choć plastiki nadal bywały twarde w wielu miejscach. Nie zapomniano także o wygłuszeniu kabiny pasażerskiej, co zwiększało komfort podróży.

Już w podstawowej odmianie Legacy czwartej generacji miało bogate wyposażenie, a w najdroższej wersji L.L. Bean w wyposażeniu standardowym, oprócz takich elementów, jak poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera, elektrycznie sterowanych szyb, ABS-u i ESP, były takie dodatki, jak: skórzana tapicerka siedzeń i kierownicy, drewniane wstawki we wnętrzu, odtwarzacz plików MP3 z radiem, nawigacja satelitarna i szklany dach.

Subaru Legacy ceniono przede wszystkim za układ napędowy. Producent ponownie zastosował system taki jak w poprzedniku, ale dodał kilka ulepszeń. Był to symetryczny układ napędowy wszystkich kół. Subaru zrezygnowało też z produkcji Legacy z napędem przednim, który dostępny był a aucie poprzedniej serii.

Oznaczonego jako B4 sedana przez pierwsze dwa lata sprzedawano z nieco za słabym 138-konnym silnikiem typu bokser, z którym łączono manualną skrzynię 5-biegową lub 4-biegowy automat.
Słabą wersję 2.0i zastąpiono nieco mocniejszą 2.0R w 2005 roku, montując w tym samochodzie 165-konny silnik. Oczywiście jak wszystkie jednostki napędowe miał on przeciwsobny układ tłoków. W 2007 roku moc tej jednostki zredukowano do 150 KM.

W latach 2003-2006 dostępna była odmiana turbo tego ostatniego motoru. W zależności od tego, czy wybrało się manualną, czy automatyczną skrzynię biegów, silnik rozwijał moc 258 KM lub 245 KM.
Osoby poszukujące większego motoru mogły kupić odmianę 2.5i, która miała 2,5-litrowy, 4-cylindrowy motor o mocy 165 KM (w latach 2003-2005) lub 173 KM (od 2007 roku). Jeśli kogoś taki silnik nie satysfakcjonował, mógł kupić odmianę z turbodoładowaniem o mocy 250 KM. Ta wersja nazywana była 2.5GT. Ten sam podwójnie doładowany motor montowano w wersjach GT STi (2008 rok), gdzie miał moc 265 KM, oraz w STi S402 wypuszczonej w limitowanej liczbie 400 sztuk. W tej ostatniej odmianie serce Subaru osiągało aż 285 KM mocy i 350 Nm momentu obrotowego.

Z kolei oszczędni mogli skorzystać z pierwszego w Subaru diesla typu bokser o objętości skokowej 2,0 l. Turbodoładowany silnik miał moc 150 KM i wyposażony był w 5-biegową, manualną skrzynię biegów. Poza najsłabszym autem wszystkie odmiany silnikowe, w których była możliwość zainstalowania skrzyni automatycznej, mogły mieć automat o pięciu biegach.

To właśnie skrzynie biegów oraz paliwożerność silników uznawane są za najsłabsze punkty Legacy. Klienci wspominają też o nie najlepszej ochronie antykorozyjnej. Po stronie plusów wozu wymieniane są mocne i dość trwałe silniki oraz dobry układ jezdny.

W 2009 roku zaprzestano produkcji Legacy IV, zastępując je nowszym wozem.

4.70
Ocena na postawie 46 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaSubaru
ModelSubaru Legacy
Produkcja od2003
Produkcja do2009

Wybrane wersje Subaru Legacy 4 generacji

Inne generacje Subaru Legacy

Inne modele Subaru

Oceny użytkowników (11)

Subaru Legacy 4 generacji: newsy, testy i recenzje

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie