Renault Clio 2 generacji

Generacja
Renault Clio 2 generacji Zobacz 8 zdjęć

Renault Clio II

Mimo że Renault Clio drugiej generacji zostało zaprezentowane w roku 1998, to produkowane jest pod nazwami Storia i Campus do dziś – Clio drugiej generacji to wyjątkowo udany model.

Nowoczesna stylistyka 3- i 5-drzwiowego hatchbacka do dziś może się podobać, a w porównaniu z pierwszą wersją Clio ta generacja urosła w każdym wymiarze: jest dłuższa, wyższa i szersza. Było to oczywiście odczuwalne także we wnętrzu samochodu, gdzie zasiąść (zwłaszcza z przodu) można było całkiem wygodnie. Charakterystyczne dla drugiej wersji modelu były zaokrąglone kształty oraz powszechne użycie tworzyw sztucznych i aluminium w elementach nadwozia (błotniki, klapa silnika). W początkowym okresie produkcji stosowano silniki znane z wersji poprzedniej, później, począwszy od roku 1999 i silnika 1,6 l, wszystkie jednostki zostały wyposażone w szesnastozaworowe głowice.

Rozpiętość mocy jednostek montowanych w drugim Clio waha się w granicach 58-169 KM. W roku 2000 pojawiła się sportowa wersja Clio II o nazwie Sport, znana także jako Clio RS. Napędzana była właśnie najmocniejszym silnikiem w gamie o pojemności 2,0 l i mocy 169 KM. Niezwykle ciekawą wersją było Clio z silnikiem V6. Nazwano je Renault Clio V6 Renault Sport. Trzylitrowy, centralnie umieszczony silnik rozwijał moc 230 KM, a po modyfikacjach w 2003 roku już 255 KM. Był to projekt, jakiego chyba nikt się nie spodziewał. Auto nie miało tylnej kanapy, a pojemność bagażnika zredukowano do minimum. Takie połączenie dało wybuchową mieszankę i dziś Clio V6 jest bardzo poszukiwanym modelem. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje tej odmianie od 5,9 s (255 KM) do 6,2 s (230 KM). Renault Clio V6 Renault Sport miało być następcą modelu Renault 5 Turbo i z perspektywy czasu trzeba przyznać, że w tej roli się sprawdziło.

W 2001 roku Clio II przeszło poważny lifing – zmieniono przednie i tylne światła, zderzaki i inne drobne elementy nadwozia. Poważne zmiany objęły także deskę rozdzielczą, wystrój wnętrza i wyposażenie dotyczące bezpieczeństwa pasażerów. Renault zastosowało wtedy także nowe oznaczenia poziomów wyposażenia: Authentique, Expression, Dynamique. Pod maską za to pojawiły się turbodoładowane wysokoprężne jednostki napędowe z wtryskiem common rail, o pojemności 1,5 l. Także w roku 2001 trafiła do sprzedaży wersja z czterodrzwiowym nadwoziem typu sedan, zwana w zależności od rynku Renault Clio Symbol, Renault Clio Sedan lub Renault Thalia. W roku 2003 Clio przeszło kolejny lifting, jednak kosmetyczne zmiany dotyczyły głównie elementów nadwozia i poziomu wyposażenia. W roku 2005 zaprezentowano następcę Clio drugiej generacji. Jednak po modyfikacji wyglądu i dostosowaniu jednostek napędowych do obowiązujących norm spalania Clio II nadal jest oferowane na niektórych rynkach, ale już pod nazwą Storia (w Słowenii) lub Campus (we Francji).
Co ciekawe, model ten występuje na rynku japońskim pod nazwą Renault Lutecia. Prawa do nazwy Clio ma Honda i pod tym szyldem (Honda Clio) istnieje tam sieć sprzedażowa japońskiego producenta.

Clio II, szczególnie po liftingu, było jednym z pierwszych modeli marki Renault, które przyczyniły się do zerwania z mitem nadzwyczajnej awaryjności. Owszem, nadal zdarzały się usterki instalacji elektrycznej, dotyczące szczególnie cewek zapłonowych oraz np. radia, ale pod względem mechanicznym auto prezentowało się zupełnie przyzwoicie. Jeśli występowały jakieś usterki, to często z powodu zaniedbań kierowcy, szczególnie w czułych na jakość paliwa i na sposób obchodzenia się z turbosprężarką turbodieslach dCi. W związku z tym jeżeli auto nie było „bite”, nie powinniśmy obawiać się korozji karoserii.

4.07
Ocena na postawie 160 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaRenault
ModelRenault Clio
Produkcja od1998
Produkcja do2005

Wybrane wersje Renault Clio 2 generacji

Inne generacje Renault Clio

Inne modele Renault

Oceny użytkowników (119)

Przejdź do strony: 1 2 3 4 5 6

Renault Clio 2 generacji: newsy, testy i recenzje

Intryga w Noc Muzeów - pościg Citroënem C5 Aircross za Phantomasem

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie