Renault Clio 3 generacji

Generacja
Renault Clio 3 generacji Zobacz 8 zdjęć

Renault Clio trzeciej generacji zadebiutowało w 2005 roku na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie. Samochód ten w wielu miastach w Polsce był lub nadal jest wykorzystywany do szkolenia kierowców. Przez to już się opatrzył, ale zyskał także miano samochodu solidnego i odpornego na trudy codziennej jazdy.

Platforma podłogowa Renault Clio III powstała przy współpracy z Nissanem i wykorzystywana jest również w modelach Modus, Micra oraz Note. W porównaniu z Clio drugiej generacji model ten znacznie urósł, zmienił się stylistycznie a przede wszystkim stał się jeszcze bezpieczniejszy - zdobyciem pięciu gwiazdek w testach zderzeniowych NCAP dołączył do reszty pięciogwiazdkowych modeli marki (jedynie modele Twingo i Kangoo nie uzyskały takiego wyniku). Polepszyła się także jakość użytych wewnątrz materiałów oraz dostępność wszelkich możliwych rozwiązań technologicznych, na przykład systemu bezkluczykowego ze znaną świetnie kartą Renault. Innowacyjność tego auta docenili profesjonalni dziennikarze motoryzacyjni, przyznając mu tytuł Europejskiego Samochodu Roku 2006. W wyścigu do tego tytułu Clio trzeciej generacji wyprzedziło Volkswagena Passata B5 jedynie o pięć głosów.

W roku 2007 zaprezentowano Clio III w wersji kombi, pod nazwą Sport Tourer, z bagażnikiem o pojemności 439 l. W tym samym czasie Renault zastąpiło silnik 1,4 l nowym, turbodoładowanym 1,2 TCE, z bezpośrednim wtryskiem benzyny o mocy 101 KM. W roku 2009 Clio III przeszło drobny lifting nadwozia. Poprawiono wtedy także jakość materiałów wykończeniowych oraz zmieniono poziomy wyposażenia.

Z ciekawszych wersji tej generacji modelu Clio warto wspomnieć o Clio Renault Sport. Rozwija ono moc 197 KM, generowanych z wolnossącej, dwulitrowej jednostki benzynowej, a moment napędowy przenoszony jest poprzez sześciobiegową skrzynię biegów na przednia koła. Prędkość maksymalna modelu wynosi 215 km/h, a przespieszenie do 100 km/h zajmuje 6,9 s. Poza tym wersja ta chwalona jest za ponadprzeciętne właściwości jezdne. A na tle turbodoładowanej konkurencji spod znaku Volkswagena, Seata, Škody czy Opla Clio Renault Sport ze względu właśnie na silnik jest bardzo łakomym kąskiem. W Wielkiej Brytanii zaprezentowano też Clio w specjalnej wersji Gordini 200, które jest praktycznie takie samo jak Clio Renault Sport. Co ciekawe, obie wersje kosztują dokładnie tyle samo. Dla tych, którzy na żadną z tych wersji nie mogą sobie pozwolić, ale chcieliby wyróżniać się z tłumu standardowych Clio, Renault przygotowało odmianę GT. W tej wersji samochód ma agresywniej stylizowany przód z czarnym grillem na czele oraz utwardzone zawieszenie. Do tego z tyłu znajduje się podwójna końcówka układu wydechowego. Pod maską Clio trzeciej generacji drzemią benzynowe jednostki o pojemnościach 1,2 l, 1,4 l, 1,6 l, 2,0 l. Rozwijają one moc od 65 do 197 KM. Dla fanów silników Diesla przygotowano skromny wybór. Dostępny jest jedynie silnik o pojemności 1,5 l i mocy od 65 do 106 KM.

Trzecie Renault Clio, podobnie jak poprzednik, oferowane jest na rynku japońskim pod nazwą Lutecia. Zastosowano taki zabieg, ponieważ prawa do nazwy Clio w Kraju Kwitnącej Wiśni ma Honda.

Jeśli chodzi o awaryjnosć, to Clio III jest jednym z najbardziej udanych modeli Renault. Zdarzają się jednak usterki elementów elektronicznych pojazdu, np. bezkluczykowego systemu odpalania samochodu czy immobilizera. Na naszych drogach trzeba także dosyć często sprawdzać stan elementów zawieszenia.

4.55
Ocena na postawie 16 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaRenault
ModelRenault Clio
Produkcja od2005
Produkcja do2009

Wybrane wersje Renault Clio 3 generacji

Inne generacje Renault Clio

Inne modele Renault

Oceny użytkowników (3)

Renault Clio 3 generacji: newsy, testy i recenzje

Niemieckie pochodzenie i ekscytacja za kółkiem. Opel odważnie promuje GT X Experimental

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie