Land Rover Freelander 2 generacji

Generacja
Land Rover Freelander 2 generacji

Land Rover Freelander drugiej generacji zadebiutował w 2006 roku podczas salonu motoryzacyjnego w Wielkiej Brytanii. Jest następcą modelu Freelander I, którego produkcja została zakończona w 2006 roku. Stylistyka Land Rovera Freelandera II została poddana niewielkim modernizacjom, które miały na celu odświeżenie auta. Nadwozie charakteryzuje się większym prześwitem, materiały wykończeniowe są lepszej jakości, a w standardzie oferowanych jest wiele więcej systemów bezpieczeństwa. Freelander współdzieli z większymi modelami Land Rovera nawet układ napędowy, co dodatkowo wpływa na jego jakość. Do głównych konkurentów Land Rovera Freelandera II zaliczamy Hondę CR-V oraz Toyotę RAV-4.

Land Rover Freelander II produkowany jest w fabryce zlokalizowanej w Halewood, w Wielkiej Brytanii, gdzie taśmy montażowe do 2009 roku opuszczał również Jaguar X-Type. Mierzący 4501 mm długości, 1910 mm szerokości oraz 1740 mm wysokości Freelander II reprezentuje segment I i oferowany jest wyłącznie w jednej wersji nadwozia, jako 5-drzwiowy SUV. Płyta podłogowa, na której opiera się Freelander II, została opracowana przez Forda.

Właściwości jezdne Land Rovera Freelandera II biją na głowę pierwszą generacje tego modelu. W głównej mierze zawdzięczamy to niezależnemu zawieszeniu oraz systemowi Terrain Response z trzema programami terenowymi (śnieg/koleiny/piasek).

Podobnie jest z jednostkami napędowymi. Freelander I oferowany był wyłącznie z paliwożernymi lub bardzo słabymi silnikami, pod maską Freelandera II natomiast można znaleźć całkiem mocne i ekonomiczne motory. Pierwszym z nich jest wariant benzynowy o pojemności 3,2 l i mocy 223 KM, umieszczony poprzecznie. Jednostka ta współpracuje z automatyczną skrzynią biegów. Jej główne zalety to wysoka kultura pracy i przyzwoite osiągi jak na ważące prawie dwie tony nadwozie. Przyspieszenie do setki trwa 8,9 s, a wskazówka prędkościomierza zatrzymuje się na wartości 200 km/h.

Bardziej oszczędni klienci zainteresują się jednostką wysokoprężną TD4 o pojemności 2,2 l, która może generować 150 KM, 160 KM lub 190 KM. Pierwsze dwa motory przyspieszają do setki w nieco ponad 11 s. Najmocniejszy wariant osiąga 100 km/h po 9,5 s i prędkość maksymalną 190 km/h. Wielu będzie pozytywnie zaskoczonych maksymalnym momentem obrotowym 420 Nm. Warto dodać, że średnie spalanie każdej jednostki wysokoprężnej jest podobne i waha się w przedziale 5,4-5,7 l/100 km w cyklu pozamiejskim.

W 2009 roku wprowadzono do oferty możliwość wyposażenia modeli z silnikiem TD4 w system start/stop. System ten wyłącza silnik, gdy auto stoi w miejscu (np. na światłach) i ponownie go uruchamia po naciśnięciu pedału sprzęgła. Takie rozwiązanie pozwala na redukcję średniego poziomu spalania paliwa oraz emisji dwutlenku węgla do atmosfery.

Wyposażenie opcjonalne Land Rover Freelander II obejmuje m.in. podgrzewane przednie szyby, podgrzewane fotele, reflektory biksenonowe, adaptacyjne oświetlenie oraz pamięć fotela kierowcy. Dodatkowo trzeba zapłacić także za automatyczną klimatyzację.

Na rynku amerykańskim Freelander II oferowany jest pod nazwą LR2.

Plusy:
+ bardzo dobre materiały wykończeniowe
+ legendarny układ napędowy
+ dobre właściwości jezdne
+ ekonomiczne i mocne jednostki napędowe
+ przestronność oraz pojemność bagażnika (755 l i 1670 l po złożeniu tylnych siedzeń)
Minusy:
- wysoka cena
- brak możliwości regulacji tylnej kanapy
- wiele schowków i uchwytów

3.96
Ocena na postawie 48 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaLand Rover
ModelLand Rover Freelander
Produkcja od2006
Produkcja do2010

Wybrane wersje Land Rover Freelander 2 generacji

Inne generacje Land Rover Freelander

Inne modele Land Rover

Oceny użytkowników (2)

Land Rover Freelander 2 generacji: newsy, testy i recenzje

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie