Kupiłem, bo NOWA KIA kosztowała mniej od używanej Toyoty Corolli Liftback z 98 roku, a do tego miała klimatyzację i radio z navigacją (AM) za jedyne + 500 zł... Po 13 latach nadal używam KIA Shuma, gdyż nie widzę sensownej następczyni... !
Recenzowana wersja: KIA Shuma I
Rok produkcji: 2000
Przebieg: 420000
Totalnie bezawaryjny, dobre wyposażenie w stosunku do ceny(el. Lusterka, szyby, centralny, klima, SRS x2, nawigacja (radio 2DIN)...
Wady:Słaby Lakier, po 13 latach poleciała Blacha, tandetne plastiki, złe spasowanie, ale w porównaniu do FSO - jest naprawdę dobrze :)
Usterki: po 12 latach z winy kierowcy - padła sprężarka klimatyzacji, poleciały synchronizatory. Zawieszenie wymieniane co 120 tyś (końcówki, gumy itp.) - do dnia dzisiejszego samochód jeździ na oryginalnych sprężynach i amortyzatorach (kayaba), rozrząd co 80 tyś, olej i wszystkie filtry co 12-15 tyś.
nie ma fajerwerków, ani nie jest super oszczędny, ale za to bezobsługowy - idealny motor do tego samochodu
Pojemność: 1500 cm3
Moc: 90 KM
Badziewne plastiki, ale mimo przebiegu nawet fotel kierowcy żyje...
Koszty użytkownia:.. komplet zawieszenia (wszystkie drążki, końcówki, gumki.. ) to ok. 400 zł, kompletny rozrząd to 700-800 zł, filtr oleju 20 zł.. no cóż tanio i rzadko.. przez 13 lat najdroższe były 3 akumulatory :)
W sumie z dodatkowych kosztów przez 13 lat wyszło(nie liczę ubezpieczenia) ok. 6-7 tyś zł.
Średnie zużycie paliwa: 10 l/100km
Zużycie paliwa w mieście: 10 l/100km
Zużycie paliwa poza miastem: 6 l/100km