Fiat Bravo 1 generacji

Generacja
Fiat Bravo 1 generacji Zobacz 3 zdjęcia

Bravo to model należący do segmentu aut kompaktowych, wytwarzany w latach 1995-2001 i od 2007 roku przez włoski koncern samochodowy Fiat.

Bravo pierwszej generacji było produkowane w latach 1995-2001 (wóz nadal powstaje w Turcji pod nazwą Tofas Bravo) i zastąpiło Fiata Tipo. W zakresie konstrukcji samochód był bliźniakiem modelu Brava. Auto miało dynamiczne 3-drzwiowe nadwozie. W 1996 roku Fiaty Bravo i Brava otrzymały nagrodę Samochodu Roku (Car Of The Year).

Charakterystycznymi elementami karoserii Bravo były wąskie światła przednie oraz duże światła tylne umieszczone na wystających tylnych błotnikach.

Bravo charakteryzowało się całkiem dobrą ochroną antykorozyjną. Nadwozie było w pełni ocynkowane, co zapobiegało pojawianiu się ognisk korozji. Obecnie te już leciwe samochody często są skorodowane w okolicach błotników i na progach. Pojawiają się też wykwity na pokrywie silnika. Jest to jednak zjawisko normalne po wielu latach eksploatacji.

Wnętrze Bravo mieściło pięć osób, przy czym zdecydowanie wygodniej podróżowały osoby na przednich fotelach. Siedzenia są dobrze wyprofilowane zarówno z przodu, jak i z tyłu, a siedziska nie za małe. Na tylnej kanapie osobom rosłym mogło brakować miejsca na nogi i nad głową. Utrudnione było też zajmowanie miejsc na tylnej kanapie.

Bravo miało średniej wielkości bagażnik (280 dm3), do którego dobry dostęp zapewniały unoszone do góry tylne drzwi.

Pewnym mankamentem przestrzeni pasażerskiej było niezbyt dobre wyciszenie, przez co do wnętrza dostawały się odgłosy powietrza przy szybszej jeździe oraz silników Diesla (charakterystyczny odgłos pracy).

Pod maską Fiata Bravo montowano aż siedem różnych silników w kilku konfiguracjach. Wśród nich dostępne były dwa motory spalające olej napędowy.

Najmniejsze urządzenie montowane pod maską Bravo to 16-zaworowy silnik o objętości skokowej 1,2 l i mocy 80 KM lub 82 KM. Nieco większa, 1,4-litrowa jednostka napędowa o 16 zaworach rozwijała moc 75 KM lub 80 KM.

Najpopularniejsze były silniki o objętości skokowej 1,6 l. Te motory miały moc 103 KM lub 90 KM (tylko na rynku niemieckim).

Z przodu Bravo mieściły się też motory o objętości skokowej 1,8 l i 2,0 l. Pierwszy z nich generował moc 113 KM, a drugi 147-154 KM. Ten ostatni motor instalowano w sportowej odmianie Fiata Bravo zwanej HGT.

Wadą tych silników jest ich niemałe zużycie paliwa, co odbija się na kosztach eksploatacji. Na pocieszenie pozostaje to, że szczególnie większe jednostki napędowe cieszą się nie najgorszą trwałością i dobrze pracują z układami LPG.

Znacznie ekonomiczniejsze są silniki Diesla, wszystkie o objętości skokowej 1,9 l. Najsłabszy z nich nie miał nawet doładowania, przez co jego moc wynosiła tylko 65 KM. Jeśli komuś nie przeszkadzają słabe osiągi Fiata uzbrojonego w ten motor, doceni niskie zużycie paliwa i trwałość tego motoru.

Drugi silnik Diesla miał już turbosprężarkę i w mocniejszych wersjach wyposażony był w bezpośredni wtrysk paliwa. Najniższy pod względem mocy motor z doładowaniem rozwijał 75 KM (wyposażono go w tzw. soft turbo). Zdecydowanie mocniejsza wersja z normalnym turbodoładowaniem generowała moc 101 KM, a odmiana z bezpośrednim wtryskiem paliwa 100-105 KM.

Mimo że Fiat Bravo sprzedawał się nieco gorzej niż Brava, cieszył się sporym wzięciem. Obecnie na rynku jest dość duży wybór tych aut. Najrzadziej można spotkać wersję HGT. Niestety, wiele z tych samochodów ma nieudokumentowaną historię, a spora ich część brała udział w większych i mniejszych kolizjach drogowych.

W 2001 roku Fiat Bravo został zastąpiony przez udany, choć niedoceniany (i dość drogi) model Stilo.

4.57
Ocena na postawie 16 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaFiat
ModelFiat Bravo
Produkcja od1995
Produkcja do2001

Wybrane wersje Fiat Bravo 1 generacji

Inne generacje Fiat Bravo

Inne modele Fiat

Fiat Bravo 1 generacji: newsy, testy i recenzje

Elektomobilność z perspektywy długodystansowca

Fiat 500X Sport już w polskich salonach. Ile kosztuje?

... Fiat uzupełnił ofertę modelu 500X o atrakcyjnie wystylizowaną wersję Sport. Co ważne, wyróżnia się ona nie tylko wyglądem, ale i kilkoma zmianami technicznymi, które mają uczynić jazdę przyjemniejszą oraz bardziej angażującą. Ile trzeba zapłacić ...

miesiąc temu

Fiat Bravo odmłodzony na rynek brazylijski

... Fiat Bravo zniknął już z wielu rynków, w tym polskiego, z powodu słabej sprzedaży. Produkcja we włoskich zakładach Cassino została wstrzymana, jednak auto wciąż jest wytwarzane w Brazylii. ... Brazylijski Fiat Bravo został poddany modernizacji. ...

dawno temu

Fiat Bravo przypudrował noska

... Fiat przedstawił mini upgrade dla modelu Bravo z nowym rocznikiem modelowym. Włoski producent ograniczył się jedynie do bardzo drobnych, wręcz niezauważalnych zmian. Na pierwszy ogień poszedł grill oraz przednie lampy. ... Fiat przedstawił mini ...

dawno temu

Fiat Bravo II [awarie i problemy]

... Pamiętacie Fiata Stilo? Ten kompakt był krokiem w stronę rozwoju tej włoskiej marki, którą w latach 90. okryła zła sława. Oczywiście model ten miał swoje mankamenty, jednak na szczęście Fiat ... dokładnie przeanalizował co warto poprawić. ...

dawno temu

Fiat 125p do wygrania w loterii organizowanej przez Polomarket

... Samochody często stanowią główną nagrodę w różnorakich loteriach. Zazwyczaj jednak są to fabrycznie nowe auta. Polomarket podszedł do tematu nieco inaczej, oferując swoim klientom odrestaurowanego Fiata 125p. Wystarczy tylko wziąć udział w ...

4 miesiące temu

Fiat świętuje 120 lat swojej historii

... Niewiele marek może poszczycić się tak długą tradycją produkcji i tak ogromnym wpływem na historię motoryzacji jak włoski Fiat. ... Jedenastego lipca 1899 roku w Turynie założono „Società Anonima Fabbrica Italiana di Automobili Torino" firmę, ...

8 miesięcy temu

Fiat 126 buggy z brytyjskiego ogłoszenia. Jacyś chętni?

... Fiat 126 przez lata doczekał się licznych przeróbek, a to jedna z ciekawszych. Imponujące buggy zostało wystawione na jednej z facebookowych grup sprzedażowych w Wielkiej Brytanii. Auto jest niezłym kąskiem dla kolekcjonera, szczególnie, że cena ...

6 miesięcy temu

Fiat zastąpi Bravo kompaktowym crossoverem

... W 2007 roku Fiat zaprezentował następcę słabo sprzedającego się Stilo - wskrzeszony model Bravo. Zmiana nazwy nie pomogła, auto nie odniosło rynkowego sukcesu. Teraz Włosi mają nowy pomysł: chcą wprowadzić na rynek kompaktowego crossovera na ...

dawno temu

Fiat Panda Trussardi spodoba się wielbicielom włoskiego stylu

... Włoskie marki lubią trzymać się razem. Panda Trussardi to kolejny z wielu przykładów włosko-włoskiej kooperacji. Fiat połączył siły ze znaną marką odzieżową, dzięki czemu powstało całkiem interesujące auto, które powinno przypaść do gustu ...

4 miesiące temu

Elektryczny koncept Fiat Centoventi zapowiada następcę Pandy

... Nie myślcie, że Fiat zapomniał o Pandzie. Miejskie auto wkrótce doczeka się następcy i elektryczny koncept Centoventi pokazuje, jak może wyglądać. Wygląda tak stylowo, że rola modelu 500 jest zagrożona. ... Najpierw nazwa. Centoventi to po ...

11 miesięcy temu

Fiat Brava/Bravo [awarie i problemy]

... Fiat Brava/Bravo w latach 90. był rozchwytywany przez polskich klientów, którzy szukali pachnących świeżością aut z gwarancją za rozsądne pieniądze. Niestety, z upływem czasu obydwa wozy zaczęły ... . Fiat zdecydował się na w prowadzenie do ...

dawno temu

Fiat Tipo Sport. Nowa wersja dołącza do oferty

... Po odmianach Mirror, Street oraz S-Design, do gamy kompaktowego Fiata dołącza kolejna wersja. Nosi ona nazwę Sport. Nieco na wyrost, ponieważ nie znajdziecie tu mocnych silników czy sztywnych nastawów podwozia. Trzeba jednak przyznać, że wygląd ...

dawno temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie