Sprawdź samochód online przed zakupem. Nowe narzędzie już dostępne.

BMW X1 E84

Generacja
BMW X1 E84 Zobacz 5 zdjęć

BMW X1 E84 to najmniejszy model segmentu SUV w ofercie producenta z Monachium. Został zaprezentowany podczas paryskich targów samochodowych w 2008 roku, a rok później rozpoczęto seryjną produkcję auta bazującego na płycie podłogowej czteronapędowej serii 3 w odmianie Touring.

X1 E84 mierzy 4457 mm długości, 1789 mm szerokości i 1535 mm wysokości, dzięki czemu świetnie sprawdza się w mieście (kubatura wozu kompaktowego) oraz w trasie. Foremna bryła nadwozia może się podobać - łączy cechy auta miejskiego oraz SUV-a z prawdziwego zdarzenia. Przeważają zadziorne kształty, ale są też łagodne linie.

Pięciodrzwiowa karoseria z łatwością pomieści 5 pasażerów. Ci siedzący z tyłu nie zaznają ekskluzywności znanej z serii 7 czy chociażby modelu 5, jednak miejska jazda lub krótka trasa nie powinny stanowić problemu. Kompaktowy samochód wielozadaniowy pomieści 420 l bagażu (po maksymalnym odsunięciu tylnej kanapy do przodu - 480 l). Pojemność tę można powiększyć do 1350 l, rozkładając oparcia foteli drugiego rzędu.

W kabinie nie ma designerskiej rewolucji - wszystko zaprojektowano z myślą o ergonomii i bezpieczeństwie. Świetnie spasowane materiały o rewelacyjnej jakości nie pozwalają podróżującym zapomnieć, że siedzą we wnętrzu pełnoprawnego BMW. Na tunelu środkowym mieści się pokrętło od systemu iDrive, a w konsoli centralnej umieszczono panel sterowania klimatyzacją oraz zestawem audio. U szczytu deski rozdzielczej jest wyświetlacz pokazujący dane dotyczące samochodu. Wieloma funkcjami można sterować także z koła kierownicy, które jest regulowane w dwóch płaszczyznach. Do wyposażenia standardowego BMW X1 E84 należą cztery poduszki powietrzne, klimatyzacja manualna, elektryka szyb, komputer pokładowy oraz centralny zamek. Pojazd może być doposażony w takie rozwiązania, jak: nawigacja satelitarna, dwustrefowa klimatyzacja, podgrzewane i wentylowane, wyposażone w funkcję masażu fotele pokryte skórą, panoramiczny dach, sportowe zawieszenie z zakresem regulacji, rozbudowany zestaw audio czy wstawki z prawdziwego aluminium lub drewna.

Do napędzania najmniejszego BMW linii X służy 6 silników. Gamę jednostek benzynowych otwiera zaprezentowana w 2010 roku odmiana xDrive18i, generująca 143 KM. Wyżej w hierarchii stoi model xDrive28i dostępny od początku produkcji X1 E84 i rozwijający 258 KM, co pozwala osiągnąć 100 km/h w 6,1 s oraz pędzić 240 km/h. W Kanadzie alternatywną jednostką jest silnik o pojemności 2,0 l (podwójnie doładowany) o mocy 244 KM. W ofercie znajdują się również wersje wysokoprężne. Najsłabsza z nich, sDrive18d (143 KM), spala zaledwie 5,2 l oleju napędowego na 100 km, jednak standardowo napędzana jest wyłącznie na tylną oś. Podobnie jest z odmianą sDrive20d (177 KM), która żeby stała się odmianą xDrive20d, musi liczyć na hojność nabywcy. Po uiszczeniu dodatkowej sumy w salonie może on swobodnie szusować po zaśnieżonych drogach. Na szczycie dieslowskiej oferty stoi model xDrive23d, który z silnika 2,0 l rozwija 204 KM i 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Pojazd montowany w Leipzig (Niemcy), Shenyang (Chiny), Chennai i Tamil Nadu (Indie), Toluce (Meksyk) i Kaliningradzie (Rosja) nie jest oferowany w Stanach Zjednoczonych.

Plusy:
- elegancka i sportowa zarazem sylwetka
- wielozadaniowość
- komfort podróżowania
- bogate wyposażenie standardowe
Minusy:
- niewielka ilość miejsca dla pasażerów tylnej kanapy

4.56
Ocena na postawie 26 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaBMW
ModelBMW X1
Produkcja od2009
Produkcja do2012

Wybrane wersje BMW X1 E84

Inne generacje BMW X1

Inne modele BMW

Oceny użytkowników (1)

BMW X1 E84: newsy, testy i recenzje

BMW X1 xDrive25e już w salonach. Polskie ceny hybrydy plug-in

... BMW kontynuuje proces elektryfikacji swojej gamy, starając się, aby każdy z modeli miał również swój odpowiednik w postaci hybrydy plug-in. Do tego grona dołącza właśnie najnowsze wcielenie SUV-a X1 w wersji xDrive25e. ... Pod maską BMW X1 ...

3 miesiące temu

IZERA: pierwsza w historii marka elektrycznych aut polskiej produkcji

BMW 220d Gran Coupe. Czy BMW wie, co robi?

... Oferta BMW jest zaskakująco duża i obejmuje mnóstwo rozmiarów i typów nadwozia. Na tyle dużo, że BMW chyba samo się w tym zaczyna gubić. ... Mam wrażenie, że w przypadku BMW serii 2 Gran Coupe Bawarczycy już sami się pogubili. Chociaż nazwa ta ...

miesiąc temu

BMW X2 xDrive 25e uzupełnia hybrydową ofertę Bawarczyków

... Do tej pory BMW miało w ofercie 6 hybryd plug-in. W drodze jest już X1, ale nim poznamy jego polskie ceny, Bawarczycy zaprezentowali kolejne auto. Niewielkiego, prądowego napędu doczekał się X2, który wraz z X1 uzupełni gamę plug-inów BMW. ... ...

7 miesięcy temu

BMW X2 xDrive25e dołącza do grona hybryd typu plug-in

... Kolejny model BMW dostał hybrydowy napęd typu plug-in. Mowa o X2 xDrive25e, który wraz z X1 xDrive25e będzie reprezentował grono małych bawarskich crossoverów z wtyczką. Auto ma trafić do salonów na przełomie roku 2020 i 2021. ... bagażnik, ...

2 miesiące temu

BMW X1 po faceliftingu. Hybrydowy napęd i większe "nerki"

... Po czterech latach od rynkowego debiutu, druga generacja najmniejszego SUV-a w ofercie BMW doczekała się faceliftingu. Zgodnie z obecną modą, auto zyskało ogromną atrapę chłodnicy, lepsze wyposażenie i hybrydową opcję napędu. ... jest w ...

dawno temu

BMW i3s - miejski elektryk, którym da się driftować

... BMW i3 elektryzuje już od dawna, a jakie jest najnowsze wcielenie miejskiego samochodu elektrycznego? ... BMW i3 zostało zaprezentowane w 2013 roku. Od samego początku cieszyło się bardzo dużą popularnością. W 2017 roku model ten przeszedł ...

miesiąc temu

BMW X1 przyłapane po faceliftingu

... BMW X1 jest najmniejszym SUV-em czy też SAV-em, w ofercie producenta z Bawarii. Auto zadebiutowało na rynku w 2009 roku, a więc 2 lata temu. Po tak krótkim czasie Niemcy szykują drobny facelifting tego modelu. Co obejmą te niewielkie zmiany? ... ...

dawno temu

Nowe BMW Serii 4 już w konfiguratorze. Ceny modelu w Polsce

... Jedno z najbardziej kontrowersyjnych BMW ostatnich lat właśnie wjeżdża do salonów. Nowa Seria 4 z charakterystyczną, dużą atrapą chłodnicy jest już dostępna w konfiguratorze. Jakie wersje przewidział importer i ile trzeba za nie zapłacić? ... ...

miesiąc temu

BMW X1 wyjątkowo bezpieczny?

... W testach zderzeniowych Euro NCAP model BMW X1 otrzymał najwyższą, pięciogwiazdkową notę. Uzyskał również jak dotąd najlepsze rezultaty w zakresie ochrony pieszego. ... W testach zderzeniowych Euro NCAP model BMW X1 otrzymał najwyższą, ...

dawno temu

Debiutuje nowe BMW X1 z przednim napędem (2016)

... BMW zaprezentowało model X1 drugiej generacji z odświeżoną gamą jednostek napędowych i napędem na przednią oś. ... Spore zmiany jak na BMW Oczywiście jak to w BMW, zmiany wizualne są kosmetyczne, ale i tak znacznie większe niż w przypadku ...

dawno temu

Prototyp BMW X1 tapla się w błocie

... Radość, ot i co z niego uzyskasz - takim zdaniem kończy się klip prototypu BMW X1. Samochód, jeszcze osłonięty kamuflażem, zabrano na Majorkę, gdzie pod czujnym okiem inżynierów (aby nie przydarzyło ... mu się takie coś, jak jego starszemu ...

dawno temu

Nowe BMW X1 (2015) – polskie ceny

... BMW Polska opublikowało cennik radykalnie odmienionego X1, które właśnie wchodzi na nasz rynek. Ile kosztuje takie auto? ... Nowe BMW X1 zostało zbudowane na zupełnie nowej platformie UKL2, gdzie silniki umieszczone są poprzecznie, a standardowy ...

dawno temu

Odświeżone BMW M5 już bez tajemnic. Rewolucji nie ma

... Po cywilnych wydaniach Serii 5 przyszedł czas na sportową odmianę M5. Po pierwszych przeciekach BMW oficjalnie pochwaliło się odświeżoną odsłoną modelu w ostrej wersji Competition. Zmiany w stosunku do poprzednika ograniczają się głównie do ...

2 miesiące temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie