BMW X1 E84

Generacja
BMW X1 E84 Zobacz 5 zdjęć

BMW X1 E84 to najmniejszy model segmentu SUV w ofercie producenta z Monachium. Został zaprezentowany podczas paryskich targów samochodowych w 2008 roku, a rok później rozpoczęto seryjną produkcję auta bazującego na płycie podłogowej czteronapędowej serii 3 w odmianie Touring.

X1 E84 mierzy 4457 mm długości, 1789 mm szerokości i 1535 mm wysokości, dzięki czemu świetnie sprawdza się w mieście (kubatura wozu kompaktowego) oraz w trasie. Foremna bryła nadwozia może się podobać - łączy cechy auta miejskiego oraz SUV-a z prawdziwego zdarzenia. Przeważają zadziorne kształty, ale są też łagodne linie.

Pięciodrzwiowa karoseria z łatwością pomieści 5 pasażerów. Ci siedzący z tyłu nie zaznają ekskluzywności znanej z serii 7 czy chociażby modelu 5, jednak miejska jazda lub krótka trasa nie powinny stanowić problemu. Kompaktowy samochód wielozadaniowy pomieści 420 l bagażu (po maksymalnym odsunięciu tylnej kanapy do przodu - 480 l). Pojemność tę można powiększyć do 1350 l, rozkładając oparcia foteli drugiego rzędu.

W kabinie nie ma designerskiej rewolucji - wszystko zaprojektowano z myślą o ergonomii i bezpieczeństwie. Świetnie spasowane materiały o rewelacyjnej jakości nie pozwalają podróżującym zapomnieć, że siedzą we wnętrzu pełnoprawnego BMW. Na tunelu środkowym mieści się pokrętło od systemu iDrive, a w konsoli centralnej umieszczono panel sterowania klimatyzacją oraz zestawem audio. U szczytu deski rozdzielczej jest wyświetlacz pokazujący dane dotyczące samochodu. Wieloma funkcjami można sterować także z koła kierownicy, które jest regulowane w dwóch płaszczyznach. Do wyposażenia standardowego BMW X1 E84 należą cztery poduszki powietrzne, klimatyzacja manualna, elektryka szyb, komputer pokładowy oraz centralny zamek. Pojazd może być doposażony w takie rozwiązania, jak: nawigacja satelitarna, dwustrefowa klimatyzacja, podgrzewane i wentylowane, wyposażone w funkcję masażu fotele pokryte skórą, panoramiczny dach, sportowe zawieszenie z zakresem regulacji, rozbudowany zestaw audio czy wstawki z prawdziwego aluminium lub drewna.

Do napędzania najmniejszego BMW linii X służy 6 silników. Gamę jednostek benzynowych otwiera zaprezentowana w 2010 roku odmiana xDrive18i, generująca 143 KM. Wyżej w hierarchii stoi model xDrive28i dostępny od początku produkcji X1 E84 i rozwijający 258 KM, co pozwala osiągnąć 100 km/h w 6,1 s oraz pędzić 240 km/h. W Kanadzie alternatywną jednostką jest silnik o pojemności 2,0 l (podwójnie doładowany) o mocy 244 KM. W ofercie znajdują się również wersje wysokoprężne. Najsłabsza z nich, sDrive18d (143 KM), spala zaledwie 5,2 l oleju napędowego na 100 km, jednak standardowo napędzana jest wyłącznie na tylną oś. Podobnie jest z odmianą sDrive20d (177 KM), która żeby stała się odmianą xDrive20d, musi liczyć na hojność nabywcy. Po uiszczeniu dodatkowej sumy w salonie może on swobodnie szusować po zaśnieżonych drogach. Na szczycie dieslowskiej oferty stoi model xDrive23d, który z silnika 2,0 l rozwija 204 KM i 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Pojazd montowany w Leipzig (Niemcy), Shenyang (Chiny), Chennai i Tamil Nadu (Indie), Toluce (Meksyk) i Kaliningradzie (Rosja) nie jest oferowany w Stanach Zjednoczonych.

Plusy:
- elegancka i sportowa zarazem sylwetka
- wielozadaniowość
- komfort podróżowania
- bogate wyposażenie standardowe
Minusy:
- niewielka ilość miejsca dla pasażerów tylnej kanapy

4.56
Ocena na postawie 26 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaBMW
ModelBMW X1
Produkcja od2009
Produkcja do2012

Wybrane wersje BMW X1 E84

Inne generacje BMW X1

Inne modele BMW

Oceny użytkowników (1)

BMW X1 E84: newsy, testy i recenzje

Toyota Corolla z gigantycznym przebiegiem. Mechanik był zaskoczony

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie