Audi A4 B8/8K

Generacja
Audi A4 B8/8K Zobacz 2 zdjęcia
Audi A4 B8/8K - test i recenzja

Audi A4 B8 to czwarta generacja modelu Audi A4, należąca do klasy średniej. Samochody tej generacji produkowane były w latach 2008-2015.

Audi A4 B8 – ogólne informacje

Po raz pierwszy Audi A4 B8 zostało zaprezentowane w 2007 roku na Międzynarodowej Wystawie Samochodowej we Frankfurcie. Rok później w Genewie pojawiła się wersja kombi. W 2009 roku wprowadzono na rynek wersję sportową S4. W 2011 roku Audi A4 B8 poddano faceliftingowi oraz wzbogacono ofertę o wersję Allroad. 2012 rok to sportowa wersja modelu – RS4, która oferowana była jako Audi A4 B8 Avant. Przy produkcji Audi A4 B8 wykorzystano modułową koncepcję podłużnej karoserii, którą stosowano dla pojazdów z umieszczonym podłużnie silnikiem. Rynek chiński w 2009 roku wprowadził wersję A4L z przedłużonym rozstawem osi. Samochód produkowano w Changchun.

Audi A4 B8 – dane techniczne

Do produkcji Audi A4 B8 stosowano silniki z bezpośrednim wtryskiem paliwa (TFSI, FSI, TDI). Były to silniki benzynowe z czterema zaworami na cylinder lub silniki wysokoprężne TDI z filtrem cząstek stałych i czterema zaworami na cylinder.

Wśród silników benzynowych Audi A4 B8 można wymienić: silnik rzędowy czterocylindrowy z turbodoładowaniem 1.8 TFSI o mocy 120 KM (późniejsze wersje to 160 i 170 KM), silnik rzędowy czterocylindrowy 2.0 z mocą 180 KM (później zwiększona do 225 KM), silnik sześciocylindrowy 3.0 TFSI o mocy 272 KM (później 333 KM), silnik 3.2 V6 FSI o mocy 265 KM z systemem zmiennego skoku zaworów ssących Audi valvelift oraz silnik V8 4.2 FSI osiągający moc 450 KM użyty w modelu RS4.

Silniki wysokoprężne TDI obejmowały wersję 2.0 TDI ultra z mocą 136 KM, 163 KM lub190 KM (zużywały one średnio od 3,9 do 4,6 l na 100 km), silnik 2.0 TDI o mocy 120 KM, silnik rzędowy czterocylindrowy 2.0 TDI z mocą 143 KM oraz zmodernizowanym systemem wtrysku paliwa, silnik sześciocylindrowy V 3.0 TDI osiągający moc 204 KM przy napędzie przednim i 245 KM przy napędzie pełnym quattro.

Audi A4 B8 dostępne jest z nową sześciostopniową manualną skrzynią biegów lub z dwoma automatycznymi skrzyniami: bezstopniową Multitronic z napędem na przednie koła oraz skrzynią S-tronic połączoną z napędem quattro.

Wady i zalety Audi A4 B8

Minusem silników benzynowych Audi A4 B8 jest fakt, że zwykle nie nadają się do instalacji gazowej. Ich naprawa wiąże się także ze sporymi kosztami. Kierowcy narzekają także na działanie multitronic. Wśród mankamentów samochodów tej generacji można wymienić kłopoty z elektroniką oraz oprogramowaniem systemu multimedialnego. Wadą jest też krótka żywotność kseonowych świateł oraz szybkie zużywanie się zawieszenia. Atutem Audi A4 B8 jest odporność na rdzę. Auto jest dobrze wykończone i wyciszone, co zapewnia komfortową jazdę oraz pewność prowadzenia. Audi A4 B8 zasłynęło jako jedno z najmniej awaryjnych samochodów w tej klasie.

4.32
Ocena na postawie 29 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaAudi
ModelAudi A4
Produkcja od2008
Produkcja do2015

Wybrane wersje Audi A4 B8/8K

Inne generacje Audi A4

Inne modele Audi

Oceny użytkowników (11)

Audi A4 B8/8K: newsy, testy i recenzje

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie