Peugeot 404

Model
Peugeot 404 Zobacz 5 zdjęć

Peugeot 404 należał do segmentu dużych samochodów rodzinnych. Ten legendarny model powstał przy współpracy firmy Peugeot z Pininfariną – słynnym przedsiębiorstwem z Włoch, które specjalizowało się w projektowaniu samochodów.

Peugeot 404, w przeciwieństwie do wielu innych aut, nie był podzielony na generacje, co nie znaczy, że do tego modelu nie wprowadzano żadnych zmian. Firma Peugeot dokonywała modyfikacji modelu 404 w zasadzie każdego roku, choć dotyczyły one głównie korekt w poszczególnych silnikach. Jednak w 1962 roku w Peugeocie 404 dokonano małej rewolucji, stosując nowe zawieszenie, zaś w latach 1973-1975 dokonano zmian w automatycznej skrzyni biegów oraz wyglądzie deski rozdzielczej samochodu, która zyskała większą funkcjonalność.

Produkcja Peugeota 404

Miejsce na rynku motoryzacyjnym zwolniło się dla Peugeota 404 w momencie, gdy z produkcji wycofany został Peugeot 403.

W 1960 roku firma Peugeot rozpoczęła wytwarzanie modelu 404. Najpierw z fabryk wyjeżdżał jedynie Peugeot 404 sedan. Później w salonach zaczęły pojawiać się też Peugeoty 404 w wersji kombi, a także pick-up. Z bardzo dobrym odbiorem spotkał się Peugeot 404 cabrio, który trafił do sprzedaży w 1962 roku, czyli 2 lata po debiucie sedana. W kolejnym roku premierę miał natomiast Peugeot 404 coupé – ostatnia wersja tego modelu.

Produkcja Peugeota 404 obejmowała swoim zasięgiem aż trzy kontynenty, ponieważ fabryki, w których powstawał ten samochód, znajdowały się we Francji, Argentynie i Kenii. Peugeoty 404 były ponadto składane m.in. w Chile, Republice Południowej Afryki, Belgii i Portugalii.

W Europie produkcja Peugeota 404 stanęła w 1975 roku – nie dotyczyło to jednak tego modelu w wersji pick-up, który wyjeżdżał z fabryk jeszcze przez 5 lat. Co ciekawe poza Europą Peugeot 404 był produkowany na licencji i nowe egzemplarze tego modelu można było kupić nawet w 1988 roku. W sumie na całym świecie wyprodukowano prawie 3 miliony Peugeotów 404.

Następcą Peugeota 404 został Peugeot 504.

Peugeot 404 – dane techniczne

W Peugeocie 404 montowano silniki wysokoprężne, a także benzynowe, o pojemności od 1,5 do 1,9 l. W sprzedaży znajdowały się także Peugeoty 404 z silnikiem Diesla.

Ponadto Peugeot 404 miał napęd na tylne koła i był sprzedawany zarówno w wariancie z manualną, jak i automatyczną skrzynią biegów. Manualna skrzynia biegów w Peugeocie 404 miała 4 przełożenia – o jedno więcej niż automatyczna.

Jednym z najciekawszych rozwiązań była dźwignia zmiany biegów Peugeota 404, którą w tym modelu umieszczono przy kierownicy

Peugeot 404 – wady i zalety

Peugeot 404 nie potwierdzał powszechnej w dzisiejszych czasach opinii, że francuskie samochody lubią się psuć. W Peugeocie 404 montowano choćby niezwykle solidne skrzynie biegów i sprzęgła, które mogły służyć kierowcom długimi latami.

O tym, że w Peugeocie 404 przywiązywano dużą wagę do wyposażenia, świadczyły nawet kapsle na kołach. Kapsle do Peugeota 404 nie były chromowane, bo materiałem użytym do ich produkcji była stal nierdzewna, co zapewniało im perfekcyjny wygląd na wiele lat.

Również silnik Peugeota 404 był od zawsze chwalony za niezwykłą wytrzymałość. Dość powiedzieć, że jednostki napędowe w pojedynczych egzemplarzach Peugeota 404, jakie zachowały się z lat 80., nadal świetnie pracują.

Poza tym Peugeot 404 uchodził za bardzo komfortowy samochód, którego zaletą były niezwykle miękkie fotele, rzadko spotykane w dzisiejszych pojazdach.

Minusem Peugeota 404 było na pewno miękkie zawieszenie, przez które samochód nie nadawał się do jazdy po nierównych drogach. Peugeot 404 nie charakteryzował się też szczególnie dobrą przyczepnością, co można było odczuć szczególnie przy bardzo szybkiej jeździe i pokonywaniu ostrych zakrętów.

Peugeot 404 - ciekawostki

Ze względu na swoją długowieczność Peugeoty 404 w latach 70. i 80. były wykorzystywane w wielu miastach jako taksówki.

Natomiast Peugeot 404 w wersji pick-up jest do dziś często spotykanym autem w państwach Afryki Północnej oraz Afryki Zachodniej. Peugeot 404 zyskał w Afryce dużą popularność już w latach 60. ubiegłego wieku, gdy czterokrotnie – w 1963, 1966, 1967 i 1968 roku – zwyciężał w miejscowym Rajdzie Safari. Jako samochód rajdowy Peugeot 404 był też wykorzystywany w Argentynie.

4.55
Ocena na postawie 6 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaPeugeot
TypSamochód osobowy
SegmentD

Inne modele Peugeot

D - Inne modele

Peugeot 404: newsy, testy i recenzje

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie