Renault Fuego

Model
Renault Fuego Zobacz 5 zdjęć

Renault Fuego to osobowy samochód sportowy, który w latach 1980 – 1986 produkowała francuska firma Renault.

Cechy charakterystyczne Renault Fuego

Renault Fuego był następcą modeli 15/17. Można było go dostać jako 3-drzwiowy hatchback. Budowa samochodu Renault Fuego opierała się na kilku wersjach silnikaR4, w tym też benzynowego turbodoładowanego. Można także było dostać auto w wersji turbodiesel. W październiku 1982 roku model ten został sklasyfikowany jako najszybszy samochód typu diesel na świecie o maksymalnej prędkości 180 km/h. Renault Fuego wyposażony był w pięciobiegową skrzynię, która przenosiła moc na przednią oś. Nadwozie z zaokrąglonymi krawędziami zaprezentowano pod koniec 1976 roku. Zapowiadało to nową stylistykę lat 80. Porównując z nadwoziem Renault 18, można zauważyć pewne podobieństwa. Różnice widoczne są w tylnej partii karoserii.

Projektem Renault Fuego zajmowali się Gaston Juchet (szef działu designu Service Style Automobile Renault) oraz projektant Robert Opron. Charakterystycznymi cechami Renault Fuego było nadwozie o płynnych, miękkich liniach oraz gięta tylna szyba, która była jednocześnie pokrywą bagażnika. Pomimo, że Renault nie był typem coupe, to kształtem bardzo przypominał sportowe auto. Fuego był pierwszym samochodem, który miał centralny zamek z pilotem. System został wymyślony przez francuza Paula Lipschutza (stąd nazwa pilota PLIP nadal używanego w Europie). Później wprowadzono go do innych modeli Renault. Auto było również dostępne z wieloma opcjami takimi, jak skórzana tapicerka, wielofunkcyjny komputer pokładowy, tempomat, klimatyzacja(fabrycznie zainstalowaną lub opcją z kontrolą termostatu) oraz szyberdach.

W Stanach Zjednoczonych dystrybucją Renault Fuego zajmowała się firma American Motors Corporation. Montowano go także w kilku krajach Ameryki Południowej. Renault Fuego był jednym z najlepiej sprzedających się typów coupe w Europie w latach 1980-1982. Nie został zastąpiony innym modelem. Planowano stworzyć projekt Renault Fuego II, lecz zrezygnowano z planów wskutek problemów finansowych firmy.

Renault Fuego – dane techniczne

Do produkcji Renault Fuego użyto silnik R4, który posiadał dwa zawory na cylinder. Posiadał pojemność 1565 cm3 oraz maksymalną moc 134 KM przy momencie obrotowym 199 Nm przy 3000 obr/min. Silnik był zasilany gaźnikiem. Auto osiągało przyspieszenie do 100 km/h w 9,5 s, a maksymalna prędkość, jaką mogło zdobyć to 193 km/h.

Renault Fuego w opinii kierowców

Użytkownicy podkreślają, że samochód ma nienaganny wygląd. Ponadto charakteryzuje się dobrym przyspieszeniem, które pozwala na niebywałe osiągi i miękką, stabilną jazdę. Minusem według kierowców są dosyć częste awarie i trudno dostępne części.

4.22
Ocena na postawie 19 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaRenault
TypSamochód osobowy
SegmentG

Generacje Renault Fuego

Inne modele Renault

G - Inne modele

Renault Fuego: newsy, testy i recenzje

Używana Alfa Romeo 159. Nie tak straszna, jak mówią

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie