Peugeot 504

Model
Peugeot 504 Zobacz 5 zdjęć

W Stanach Zjednoczonych legendarny już Peugeot 504 był uznawany za samochód średniej wielkości, natomiast w Europie przynależał do segmentu D. Model Peugeot 504 miał tylny napęd i automatyczną lub manualną skrzynię biegów do wyboru.

Historia Peugeota 504

Peugeot 504 został po raz pierwszy zaprezentowany na Motor Show w Paryżu 12 września 1968 roku. Co ciekawe Peugeot 504 miał być gotowy już trzy miesiące wcześniej, jednak ze względu na napięta sytuację polityczną i protesty społeczne, jakie miały miejsce w maju 1968 roku we Francji, produkcja samochodu została nieco odłożona w czasie.

Model Peugeota 504, który został przedstawiony szerszej publiczności we wrześniu 1968 roku, był 4-drzwiowym sedanem z szyberdachem i 4-cylindrowym silnikiem benzynowym.

W 1969 roku Peugeot 504 doczekał się pierwszej poważniej nagrody, jaką był status Europejskiego Samochodu Roku. Peugeot 504 został uhonorowany m.in. ze względu na stylizację, nowoczesne podwozie i mocny, jak na tamte czasy, silnik. W tym samym roku na targach motoryzacyjnych Genewa Motor Show zaprezentowano dwie nowe wersje Peugeota 504, którymi były 2-drzwiowy kabriolet i również 2-drzwiowe coupe.

Mimo to firma Peugeot nadal miała dużo pomysłów i już rok później wzbogaciła model 504 o kilka kolejnych wersji. Największą niespodzianką był Peugeot 504 pickup, gdyż do tamtej pory model 504 kojarzył się raczej z elegancją i luksusem. Jednak firma Peugeot zdecydowała, że ze względu na duże powodzenie modelu 504 warto jeszcze zrobić jego wersję użytkową, którą oprócz klientów indywidualnych zainteresują się też przedsiębiorstwa.

Poza pickup'em na rynku pojawił się również Peugeot 504 kombi w wersji 5-drzwiowej, co było sygnałem, że 504 to także samochód rodzinny. W wersji kombi Peugeota 504 zamontowano wyższy dach i jednolitą oś tylną.

Przez niemal całe lata 70. Peugeot 504 przechodził kolejne modyfikacje, zwłaszcza jeśli chodzi o silnik, którego pojemność sukcesywnie się zwiększała zarówno w dieslach, jak i w jednostkach benzynowych.

W 1979 roku produkcja Peugeota 504 została bardzo poważnie ograniczona, a to ze względu na fakt, że na rynku pojawił się nowy samochód, Peugeot 505, który, co ciekawe, w bardzo dużym stopniu bazował na częściach z modelu 504. W związku z tym w 1983 roku w krajach Europy sprzedaż Peugeota 504 została prawie zakończona – prawie, bo wyjątkiem był Peugeot 504 w wersji pickup, który można było kupić jeszcze na początku lat 90.

Według statystyk Peugeot 504 sprzedał się w Europie w ponad 3 milionach egzemplarzy. Jeszcze w 2015 roku po drogach w Wielkiej Brytanii jeździło prawie 200 sztuk Peugeota 504.

Peugeot 504 L

W 1973 roku, w odpowiedzi na kryzys związany z wydobyciem ropy naftowej, Peugeot 504 doczekał się nowej odsłony. Był nią Peugeot 504 L, który miał mniejszy silnik niż dotychczasowe, standardowe wersje modelu 504. Był to silnik o pojemności 1796 cm3 i mocy 79 koni mechanicznych. Wnętrze Peugeota 504 L było natomiast bardziej przestronne niż w zwykłym modelu 504; lekkiej modyfikacji doczekała się także płyta podłogowa tego auta.

4.22
Ocena na postawie 39 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaPeugeot
TypSamochód osobowy
SegmentD

Inne modele Peugeot

D - Inne modele

Peugeot 504: newsy, testy i recenzje

Ford Mustang Mach-E: podróż elektryczną ikoną. Część 3: Concept 13

Pierwsza jazda: Peugeot 308 - więcej, lepiej, drożej

... Wyżej pozycjonowany, lepiej wykonany, przyciągający wzrok stylistyką nadwozia – taki pomysł na Peugeota 308 mają Francuzi. Poprawili oni bolączki poprzednika, ale poza charakterystycznymi kreskami nadwozia i wnętrza, 308 nie oferuje dużo więcej ...

miesiąc temu

Peugeot 406 to ulubieniec taksówkarzy. Auto nie do zdarcia

... Jakie auta wymieni taksówkarz zapytany o najlepsze do swojej pracy? Stare mercedesy i Peugeota 406. Francuski model, znany również z filmu "Taxi", w przeciwieństwie do niemieckiego, nie jest poszukiwanym klasykiem. Nadal można go kupić tanio i ...

miesiąc temu

Test: Peugeot 508 PSE - chuligan z trzema paskami

... Oto Peugeot 508 stworzony przez Peugeot Sport Enginereed. Samochód, którego znakiem rozpoznawczym są trzy ukośnie ułożone, neonowo zielone paski, imitujące ślady pazurów. Ja jednak uważam, że ten znak może kojarzyć się z czymś innym. ... ...

5 miesięcy temu

Test: Peugeot 5008 – czy faktycznie ma coś z premium?

... Peugeot chce być postrzegany jako marka z wyższej półki. Oczywiście samozwańcze przyczepianie sobie łatki "premium" przez nawet największych mistrzów marketingu nie przyniesie efektu. Jeżdżąc dużym ... SUV-em 5008 chciałem się przekonać, czy ...

6 miesięcy temu

Nowy Peugeot 308 SW jest drogi. Znamy polskie ceny

... Po hatchbacku przyszedł czas na kombi, które kusi atrakcyjnym wyglądem i przestronnym wnętrzem. Jak przystało na współczesnego peugeota, 308 SW nie jest jednak tanie. Za bazowy wariant trzeba wyłożyć ponad 90 tys. zł. Topowe kosztują 2 razy ...

3 miesiące temu

Peugeot 5008 - van na sterydach

... Ciężko jest stworzyć samochód, który połączy wiele cech w jedną całość, bo zwykle jest tak, że coś otrzymujemy kosztem czegoś innego. Wydaje się jednak, że Peugeotowi się udało. Oto auto, które łączy w sobie zarówno właściwości SUVA jak i ...

6 miesięcy temu

Test: Peugeot Rifter - gdy kierujesz się zdrowym rozsądkiem

... Nie ukrywa roboczego charakteru, ale może być całkiem sensownym rozwiązaniem dla większej rodziny. Peugeot Rifter nie zdobędzie nagrody za innowacyjne rozwiązania, jest za to połączeniem sprawdzonych składników. Niestety, jak to w ostatnim ...

3 miesiące temu

Peugeot ogłosił skład kierowców WEC. Wśród nich 3 gwiazdy F1

... O tym, że Peugeot powróci do LeMans wiadomo nie od dziś. Niedawno poznaliśmy zapowiedź bolidu francuskiego zespołu, a teraz dowiedzieliśmy się, kto go poprowadzi. Wśród sześciu kierowców Peugeot Sport, aż 3 pochodzi ze świata Formuły 1. ... ...

8 miesięcy temu

Peugeot za ponad 300 tys. zł? 508 PSE debiutuje z polskim cennikiem

... Peugeot 508 PSE to nie tylko najmocniejszy, ale i najdroższy seryjny model w historii marki. Auto właśnie wjechało do polskich salonów z szaloną ceną. Na podstawową wersję musimy przygotować 302 tys. zł. Trzeba przyznać, że Francuzom nie brakuje ...

9 miesięcy temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie