Peugeot 305

Model
Peugeot 305 Zobacz 5 zdjęć

Popularna generacja "05" marki Peugeot rozpoczęła się od modelu 305. Peugeot 305 był samochodem kompaktowym wyposażonym w silniki Diesla oraz benzynowe. Charakteryzowały go ponadto przedni napęd i manualna skrzynia 4-biegowa oraz 5-biegowa.

Biorąc pod uwagę wymiary Peugeota 305, największym rywalem tego auta we Francji było Renault 18. Natomiast na rynku europejskim Peugeot 305 konkurował z takimi pojazdami jak np. Ford Taunus i Opel Ascona.

Karoseria Peugeota 305

Za wygląd karoserii w peugeocie 305 odpowiadała włoska firma Pininfarina. W związku z tym karoseria tego modelu była kompletnie nowym projektem, który z założenia miał nie bazować na wyglądzie żadnego z aut dostępnych wówczas na rynku. Jednak kształt karoserii Peugeota 305 był później wielokrotnie porównywany do karoserii ówczesnego BMW serii 3.

Karoseria Peugeota 305 została zaprojektowana dla trzech rodzajów tego modelu:

  • 4-drzwiowego Peugeota 305 w wersji sedan,
  • 5-drzwiowego Peugeota 305 w wersji kombi,
  • 3-drzwiowego Peugeota 305 w wersji van.

Historia Peugeota 305

Peugeot 305 trafił do salonów w listopadzie 1977 roku i na początku był dostępny jedynie jako 4-drzwiowy sedan z dwoma silnikami do wyboru: mniejszym o pojemności 1.290 cm3 i większym o pojemności 1.472 cm3.

Jednak już po 4 miesiącach od pojawienia się na rynku tych dwóch wersji wprowadzony został dodatkowo model Peugeot 305 GRD, który wyposażono w silnik o pojemności 1.548 cm3. Natomiast w 1980 roku w Paryżu zaprezentowano sportową wersję tego auta, którą nazwano Peugeotem 305 S.

Generalnie sprzedaż Peugeota 305 przez wiele lat wyglądała świetnie, i to zarówno we Francji, jak i w większości innych państw Europy. W dodatku Peugeot 305 odnosił sukcesy nie tylko w sensie komercyjnym, gdyż w 1979 roku przyznano mu nagrodę Samochodu Roku w Wielkiej Brytanii. Auto nie zdobyło jednak o wiele ważniejszej nagrody, czyli tytułu Europejskiego Samochodu Roku (został nim Chrysler Horizon).

Produkcja Peugeota 305 została zakończona w 1988 roku, a sprzedaż auta wstrzymano rok później, chociaż wersja van tego modelu wyjeżdżała z fabryk jeszcze przez kilka lat. Następcą Peugeota 305 został Peugeot 405.

Według statystyk w lutym 2016 roku na brytyjskich drogach odnotowano 76 samochodów Peugeot 305.

4.10
Ocena na postawie 10 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaPeugeot
TypSamochód osobowy
SegmentC

Inne modele Peugeot

C - Inne modele

Oceny użytkowników (2)

Peugeot 305: newsy, testy i recenzje

Ford Mustang Mach-E: podróż elektryczną ikoną. Część 2: Manor House

Pierwsza jazda: Peugeot 308 - więcej, lepiej, drożej

... Wyżej pozycjonowany, lepiej wykonany, przyciągający wzrok stylistyką nadwozia – taki pomysł na Peugeota 308 mają Francuzi. Poprawili oni bolączki poprzednika, ale poza charakterystycznymi kreskami nadwozia i wnętrza, 308 nie oferuje dużo więcej ...

miesiąc temu

Peugeot 406 to ulubieniec taksówkarzy. Auto nie do zdarcia

... Jakie auta wymieni taksówkarz zapytany o najlepsze do swojej pracy? Stare mercedesy i Peugeota 406. Francuski model, znany również z filmu "Taxi", w przeciwieństwie do niemieckiego, nie jest poszukiwanym klasykiem. Nadal można go kupić tanio i ...

miesiąc temu

Hyundai ogłosił ceny elektrycznego IONIQ-a 5. Ma nawet 305 KM

... To pierwszy model koreańskiej submarki IONIQ, która ma oferować wyłącznie elektryczne pojazdy. IONIQ 5 dostępny będzie z 4 różnymi napędami o mocy od 170 do 305 KM. Ceny startują od 189 900 zł. ... 73kWh 2WD 218 KM - od 203 900 zł EXECUTIVE ...

7 miesięcy temu

Test: Peugeot 508 PSE - chuligan z trzema paskami

... Oto Peugeot 508 stworzony przez Peugeot Sport Enginereed. Samochód, którego znakiem rozpoznawczym są trzy ukośnie ułożone, neonowo zielone paski, imitujące ślady pazurów. Ja jednak uważam, że ten znak może kojarzyć się z czymś innym. ... Peugeot ...

5 miesięcy temu

Test: Peugeot 5008 – czy faktycznie ma coś z premium?

... Peugeot chce być postrzegany jako marka z wyższej półki. Oczywiście samozwańcze przyczepianie sobie łatki "premium" przez nawet największych mistrzów marketingu nie przyniesie efektu. Jeżdżąc dużym ... SUV-em 5008 chciałem się przekonać, czy ...

6 miesięcy temu

Nowy Peugeot 308 SW jest drogi. Znamy polskie ceny

... Po hatchbacku przyszedł czas na kombi, które kusi atrakcyjnym wyglądem i przestronnym wnętrzem. Jak przystało na współczesnego peugeota, 308 SW nie jest jednak tanie. Za bazowy wariant trzeba wyłożyć ponad 90 tys. zł. Topowe kosztują 2 razy ...

3 miesiące temu

Peugeot 5008 - van na sterydach

... Ciężko jest stworzyć samochód, który połączy wiele cech w jedną całość, bo zwykle jest tak, że coś otrzymujemy kosztem czegoś innego. Wydaje się jednak, że Peugeotowi się udało. Oto auto, które łączy w sobie zarówno właściwości SUVA jak i ...

6 miesięcy temu

Test: Peugeot Rifter - gdy kierujesz się zdrowym rozsądkiem

... Nie ukrywa roboczego charakteru, ale może być całkiem sensownym rozwiązaniem dla większej rodziny. Peugeot Rifter nie zdobędzie nagrody za innowacyjne rozwiązania, jest za to połączeniem sprawdzonych składników. Niestety, jak to w ostatnim ...

3 miesiące temu

Peugeot ogłosił skład kierowców WEC. Wśród nich 3 gwiazdy F1

... O tym, że Peugeot powróci do LeMans wiadomo nie od dziś. Niedawno poznaliśmy zapowiedź bolidu francuskiego zespołu, a teraz dowiedzieliśmy się, kto go poprowadzi. Wśród sześciu kierowców Peugeot Sport, aż 3 pochodzi ze świata Formuły 1. ... ...

8 miesięcy temu

Peugeot za ponad 300 tys. zł? 508 PSE debiutuje z polskim cennikiem

... Peugeot 508 PSE to nie tylko najmocniejszy, ale i najdroższy seryjny model w historii marki. Auto właśnie wjechało do polskich salonów z szaloną ceną. Na podstawową wersję musimy przygotować 302 tys. zł. Trzeba przyznać, że Francuzom nie brakuje ...

9 miesięcy temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie