Hummer H3

Model
Hummer H3 Zobacz 5 zdjęć

Hummer H3 to trzeci, najmniejszy spośród modeli marki Hummer. Auto stworzone przez AM General Corporation produkowano w latach 2005-2010, a jego sprzedażą kierował koncern General Motors mający prawa do nazwy Hummer. Model H3 po raz pierwszy został przedstawiony w 2004 roku.

Mimo że z zewnątrz przypominał starszych braci, to był spokrewniony technicznie z innymi autami.

Hummer H3 występował w wersjach nadwozia kombi i pick-up. Kombi sprzedawano od 2005 do 2010 roku, a pick-up, nazwany H3T (lub H3 SUT), dostępny był u dealerów przez dwa ostatnie lata produkcji. Niezależnie od wersji nadwoziowej wóz miał zawsze czworo bocznych drzwi. Co interesujące, odmiana pick-up została po raz pierwszy pokazana już w 2003 roku i wtedy nadwozie miało tylko dwoje drzwi.

Ponieważ H3 adresowano przede wszystkim do europejskich klientów, jego nadwozie nie było tak duże jak u poprzedników. W liczącym ponad 4,7 m długości samochodzie swobodnie mieścili się wszyscy pasażerowie.

W odróżnieniu od modelu H1, a podobnie jak w H2 i H3, producent skupił się na zapewnieniu wysokiego komfortu podróżowania. Samochód miał obszerne i wygodne fotele, którym jednak brakowało podparcia bocznego. Jako opcję w H3 można było zamówić skórzaną tapicerkę siedzeń, odtwarzacz DVD z monitorami, do których dało się podłączyć konsolę do gier, czy automatyczną klimatyzację.

W 2005 roku na targach SEMA firma Hummer przedstawiła dwie wersje modelu H3: Street i Rugged. W pierwszej między innymi obniżono zawieszenie i zastosowano pokryte chromem felgi, a druga odmiana, Rugged, zmierzająca w kierunku terenowym, została wyposażona w osłony nadwozia, podniesione zawieszenie, terenowe opony, bagażnik dachowy czy nawet wyciągarkę. Obydwie wersje studyjne napędzane były najmniejszym i najsłabszym z całej gamy, 5-cylindrowym silnikiem L52 o objętości skokowej 3,5 l, który miał moc 220 KM. Motor ten oferowano jako podstawowy do 2007 roku w produkcyjnych Hummerach H3. Podstawową łączoną z nim skrzynią biegów było 5-biegowe, manualne urządzenie. Dało się również zamówić 4-biegową, automatyczną skrzynię biegów o oznaczeniu Hydra-Matic 4L60-E.

W 2007 roku 3,5-litrowy silnik został zastąpiony 3,7-litrową wersją LLR. Ten motor rozwijał moc 242 KM i maksymalny moment obrotowy 328 Nm. Dwa lata później po zmianach konstrukcyjnych jednostka napędowa została osłabiona o 3 KM i 1 Nm. Podstawowa była dla niej skrzynia 5-biegowa, ręczna, ale jako dodatek występował też 4-biegowy automat. W topowej odmianie Hummera H3 montowano jednostkę V8 o objętości skokowej aż 5,3 l. Ten motor generował aż 300 KM mocy maksymalnej i 430 Nm szczytowej wartości momentu obrotowego. Łączono z nim wyłącznie 4-biegową, automatyczną skrzynię biegów.

Zastosowanie mniejszych jednostek napędowych miało swoje uzasadnienie w grupie docelowej, do której kierowany był Hummer H3. Chodziło oczywiście o europejskich klientów, dla których liczy się nie rozmiar motoru, ale jego moc i ekonomia.

Podobnie jak poprzednik Hummer H3 oparty był konstrukcyjnie na innym modelu. Przy projektowaniu firma AM General Corporation wykorzystała ramę GMT355 (stworzoną przez General Motors), na której budowano takie wozy, jak Chevrolet Colorado czy GMC Canyon. Dzięki takiemu rozwiązaniu udało się obniżyć nieco koszty produkcji Hummera H3.

Dla europejskich nabywców równie ważne jak silniki jest bezpieczeństwo w samochodzie. Na tym polu konstrukcja tego samochodu okazała się całkiem niezła. Rozbity w badaniu wykonanym przez amerykańską agencję NHTSA Hummer H3 otrzymał 5 gwiazdek za ochronę kierowcy w zderzeniu czołowym i bocznym oraz taką samą ocenę za ochronę pasażera przy zderzeniu bocznym. O jeden punkt mniej auto dostało za ochronę pasażera przedniego fotela w zderzeniu czołowym. W 2010 zaprzestano produkcji Hummera H3. W samych Stanach Zjednoczonych ten model sprzedał się w liczbie prawie 160 000 sztuk.

4.19
Ocena na postawie 28 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaHummer
TypSamochód osobowy
SegmentI

Generacje Hummer H3

Inne modele Hummer

I - Inne modele

Hummer H3: newsy, testy i recenzje

Škoda Safety - Bezpieczne przewożenie dzieci w aucie!

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie