Cadillac SRX to SUV średniej wielkości, który był produkowany przez 13 lat, od 2003 do 2016 r. Nowe egzemplarze Cadillaca SRV wyjeżdżały z fabryk zlokalizowanych w Chinach, Stanach Zjednoczonych, Meksyku oraz Rosji. Pod względem stylistycznym model SRX był zbliżony do Cadillaca Escalade'a. Jego następcą został Cadillac XT5.
Cadillac SRX – dane techniczne
Początkowo w modelu Cadillac SRX stosowano dwa rodzaje napędów: na tylną oś oraz na obie osie. Z czasem amerykańska firma zrezygnowała jednak z tego pierwszego rozwiązania, wprowadzając w zamian napęd na przód. Na przestrzeni lat zmiany objęły również płytę podłogową, na której konstruowano Cadillaca SRX: początkowo była to platforma GM Sigma, którą jednak zastąpił model GM Theta.
Silniki Cadillaca SRX były naprawdę duże – najmniejszy miał 2,8 litra pojemności i 6 cylindrów, a największy 4,6 l i o 2 cylindry więcej. Co ciekawe w Cadillacu SRX montowano wyłącznie automatyczne skrzynie biegów, które miały 5 lub 6 przełożeń (od 2010 r. były to wyłącznie 6-biegowe przekładnie).
Cadillac SRX – opinie
Cadillac SRX był powszechnie krytykowany za przytrafiające mu się poważne usterki, które rodziły konieczność inwestowania w naprawę tego auta poważnych sum. Duże wydatki to zresztą główna bolączka wielu właścicieli Cadillaca SRX, który jest dość drogi w utrzymaniu, nawet jeśli się nie psuje.
Do zalet Cadillaca SRX należy zaliczyć na pewno układ jezdny. Poza tym auto zasługuje na pochwały ze względu na solidne, automatyczne skrzynie biegów. Dużym plusem jest też przestronne wnętrze Cadillaca SRX.
Marka | Cadillac |
---|---|
Typ | Samochód osobowy |
Segment | I |