Subaru Legacy

Model
Subaru Legacy Zobacz 7 zdjęć

Subaru Legacy to samochód należący do segmentu klasy średniej (segment D), zaprojektowany przez japońskich inżynierów z koncernu Subaru. Model Legacy zaczął być produkowany w 1989 roku jako zastępstwo modelu Leone, w pierwotnej wersji był autem z nadwoziem typu sedan i kombi oraz z napędem na 4 koła.

Subaru Legacy to jeden z najlepszych modeli samochodów w swojej klasie, z powodzeniem konkurujący z takimi topowymi markami jak BMW, Audi czy Alfa Romeo i z powodzeniem zaliczający prestiżowe testy bezpieczeństwa. Do tej pory sprzedano ponad 3,5 mln egzemplarzy tych samochodów.

Siłą Subaru Legacy są również egzemplarze sportowe, których osiągi zostały docenione przez sportowców i fanów wszelkich zawodów rajdowych. Nie bez przyczyny, gdyż to właśnie auto Subaru Legacy jako pierwsze i jako jedyne w grupie N dojechało do mety podczas wyczerpującego Rajdu Safari w 1999 roku.

Subaru Legacy – generacje

Pierwsza generacja Subaru Legacy charakteryzowała się nadwoziem typu sedan i kombi, 4-biegową automatyczną skrzynią biegów i 5-biegową manualną przekładnią oraz 2-litrowymi, czterocylindrowymi silnikami benzynowymi z dodatkowym trybem turbo.

Druga generacja Subaru Legacy, zaprezentowana w 1993 roku, zawierała również auta z nadwoziem typu sedan i kombi, automatyczną i manualną skrzynię biegów oraz 2-litrowe silniki typu boxer z 4 cylindrami.

Modele trzeciej generacji z kolei niewiele różniły się od poprzedników, jednakże po raz pierwszy umieszczono sześciocylindrowy silnik w konstrukcji typu V, który miał moc 137 KM oraz sześciocylindrowy silnik boxer. Te modele również były sedanami i kombi, posiadały napęd na 4 koła.

Modele czwartej i piątej generacji dysponowały już silnikami benzynowymi typu boxer, generalnie czterocylindrowymi, oraz silnikami Deisla również typu boxer. Zastosowano również przekładnię bezstopniową, czyli wariator, oraz napęd na 4 koła.

Najnowsza generacja Subaru Legacy, zapoczątkowana w 2014 roku, zawierała napęd 4x4, bezstopniową skrzynię biegów oraz czterocylindrowy silnik typu boxer o maksymalnej mocy 260 KM.

Subaru Legacy – opinie

Subaru Legacy mieści się w czołówce aut ze średniej klasy, gdyż zachwyca zewnętrznym designem oraz konstrukcją, która pozwala na dynamiczne i spokojne jeżdżenie w każdych warunkach pogodowych. Wadą jednak dla niektórych osób może być wysoka cena utrzymania oraz zbytnia surowość wnętrza i zbytnie uproszczenie deski rozdzielczej, która utrudnia odczyt prędkości.

4.40
Ocena na postawie 39 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaSubaru
TypSamochód osobowy

Generacje Subaru Legacy

Inne modele Subaru

Subaru Legacy: newsy, testy i recenzje

Mille Miglia - dzień 3.

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie