Suzuki Baleno

Model
Suzuki Baleno Zobacz 7 zdjęć

Suzuki Baleno

Baleno to model kompaktowego samochodu (segment C) produkowanego przez japońskie zakłady Suzuki Motor Corporation w latach 1995-2007. Auto nosiło różne nazwy, takie jak Esteem czy Cultus Crescent. Produkcja odbywała się w Japonii w latach 1995-2002, w Stanach Zjednoczonych od 1996 do 2001 roku oraz w Indiach od 1999 do 2007, gdzie Baleno sprzedawano pod marką Maruti.

Baleno było debiutem firmy Suzuki w segmencie C. Producent nie miał żadnego doświadczenia w budowaniu tych aut, a specjalizował się w produkcji małych samochodów.

Auto powstało na rozciągniętej (większy rozstaw osi) platformie podłogowej Suzuki Swift. Choć wiele elementów dla obu samochodów było wspólnych, Suzuki postanowiło reklamować Baleno jako całkowicie nowy wóz. Zresztą karoseria auta była zupełnie inna niż Swifta.

Początkowo Baleno oferowano jako 3-drzwiowego hatchbacka i 4-drzwiowego sedana. Nadwozia obu aut cechowały się spokojnymi, niewyróżniającymi się spośród wielu konkurentów liniami. W 1996 roku do produkcji weszła odmiana kombi, którą w zależności od regionu świata sprzedawano pod różnymi nazwami. W Europie auto dostępne było jako Baleno Break, w Stanach Zjednoczonych jako Esteem Wagon, w Indiach jako Baleno Altura, a w Japonii samochód nosił nazwę Cultus Crescent Wagon. Podobnie jak starsze odmiany karoseryjne kombi nie wyróżniało się szczególnie spośród innych tego typu pojazdów.

Ze względu na duże powierzchnie szyb i dość wąskie słupki Baleno zapewniało doskonałą widoczność z wnętrza. Sama kabina była dość przestronna. Z przodu wygodnie mogły podróżować nawet bardzo wysokie osoby, a z tyłu powody do narzekań mogli mieć tylko wysocy pasażerowie, którzy usiedli za również wysokim kierowcą lub pasażerem. Wtedy odsunięty maksymalnie do tyłu przedni fotel utrudniał znalezienie miejsca na nogi. Nad głowami nie brakowało jednak przestrzeni.

Fotele z przodu i tylna kanapa samochodu zapewniały przyzwoity komfort podróży między innymi dlatego, że były odpowiednio sprężyste i duże, dzięki czemu na przykład kierowca miał dobre podparcie ud.

Deska rozdzielcza nie sprawiała wrażenia bardzo nowoczesnej i wyglądała raczej ubogo. Materiały zastosowane do budowy kabiny miały całkiem dobrą jakość, ale jeszcze ważniejsze było to, że spasowano je bardzo pieczołowicie, dlatego nawet po wielu latach eksploatacji Baleno w środku rzadko co trzeszczy czy skrzypi.

W każdej wersji nadwoziowej dostępne były trzy silniki benzynowe. Najmniejszy z nich miał objętość skokową zaledwie 1,3 l, ale wytwarzał przyzwoitą moc wynoszącą 85 KM. Większa jednostka napędowa to już motor 1,6-litrowy o mocy 97 KM. Największy silnik miał 1,8 l objętości skokowej i rozwijał moc 121 KM. Zapewniał on bardzo przyzwoite osiągi temu autu.

Wraz z silnikami oferowano trzy różne skrzynie biegów. Podstawową była 5-biegowa, manualna skrzynka. W wersji 1.8 Baleno mogło zostać wyposażone w 4-biegową, automatyczną skrzynię biegów. Na niektórych rynkach, np. w Stanach Zjednoczonych, Baleno sprzedawano również z 3-biegowym automatem.

Kombi z 1,6-litrowym silnikiem benzynowym można było również kupić uzbrojone w napęd na wszystkie koła.

W 1999 roku przeprowadzono gruntowną modernizację Suzuki Baleno. Zmieniono m.in. nadwozie samochodu, wstawiając w nim nowe, większe światła przednie i nieco poprawione tylne. W kabinie brzydko i staro wyglądające suwaki zastąpiono pokrętłami i przyciskami. Auto ogólnie stało się bardziej świeże. W Europie ofertę powiększono o turbodiesla (bez międzystopniowej chłodnicy powietrza doładowującego) o mocy 75 KM uzyskiwanej z 1,9 l objętości skokowej. Silnik wyprodukował koncern PSA. Z kolei odmiany z motorem 1,8 l uznawane były za wersje sportowe i nazywano je GSX oraz GSR.
Największym atutem Suzuki Baleno była bardzo duża niezawodność. Niestety, samochód ten w Europie nie zyskał dużej popularności ze względu na mocną konkurencję aut niemieckich i japońskich, a także z powodu banalnej stylistyki i niezbyt bogatego wyposażenia.

Produkcję Baleno w Japonii zakończono już w 2002 roku. W Indiach wóz ten wytwarzano do 2007 roku, kiedy to zastąpił go nowy SX4. Bezpośrednim następcą Baleno na rynku europejskim i w Japonii było Suzuki Liana.

4.18
Ocena na postawie 21 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaSuzuki
TypSamochód osobowy

Generacje Suzuki Baleno

Inne modele Suzuki

Oceny użytkowników (1)

Suzuki Baleno: newsy, testy i recenzje

Test: Suzuki Swace - to... skomplikowane

... się Suzuki Swace. Także serdecznie zapraszam was na test Suzuki Swace'a, który jest tak naprawdę Toyotą Corollą. ... Suzuki Swace - test wideo Co się tutaj w ogóle wydarzyło i dlaczego Corolla ma znaczek Suzuki? Otóż w 2019 roku Toyota przejęła ...

3 tygodnie temu

Suzuki Baleno 1.2 DualJet (2016) - test

Suzuki Swift Sport - oddajcie mi moje konie!

... Suzuki Swift Sport nigdy nie było bardzo szybkie, ale zawsze miało w sobie "to coś". Dawało po prostu bardzo dużą radość z jazdy. I gdzie się to podziało? ... Suzuki Swift Sport. Fajny, mały hatchback ze sportowym zacięciem, który od niedawna ...

4 miesiące temu

Suzuki Vitara - wybrała miasto i już wiem, dlaczego

... Jeszcze kilkanaście lat temu dla Suzuki absolutnym priorytetem były właściwości terenowe ich samochodów. Problem jednak w tym, że osób rzeczywiście potrzebujących auta pozwalającego poruszać ... się po wymagającym terenie z czasem zaczęło ...

3 miesiące temu

Test: Suzuki Across PHEV – lifting twarzy za 30 tys. zł

... się jasne, że jest to tak naprawdę Toyota RAV4 z innym znaczkiem. Liftingi są też drogie – od bliźniaczej Toyoty Suzuki jest droższe. Ładne buzie dużo kosztują... ... Suzuki Across Elegance PHEV - test, opinia ^^^Unia Europejska ma dar ...

2 miesiące temu

Suzuki Ignis - mały, ale wariat #VLOG

... Suzuki Ignis jest samochodem, którego koncepcja jest bardzo rzadko spotykana u konkurencji. To mały miejski samochód z napędem na cztery koła. Jego fenomen polega na tym, że Ignis niczego nie udaje ... . On nie stara się walczyć o potencjalnego ...

4 miesiące temu

Suzuki wycofuje dwa modele. Skupi się na crossoverach

... Dwa modele Suzuki - Celerio i Baleno - już niebawem znikną z polskiego rynku. Japońska marka zamierza zmodernizować całą gamę i skupić się na crossoverach oraz pojazdach wykorzystujących system tzw. "miękkiej hybrydy." ... Polski importer marki ...

dawno temu

Suzuki Swace to Corolla z innym znaczkiem, która trafi do Europy

... Ta hybryda to tak naprawdę Toyota Corolla Touring Sports przemianowana na Suzuki Swace. Co ciekawe, auto trafi do Europy, będąc pełnoprawną hybrydą w ofercie marki dotychczas zdominowanej przez tzw. miękkie hybrydy. ... Współpraca Suzuki i ...

8 miesięcy temu

Suzuki Baleno debiutuje na polskim rynku – cennik

... Po długich tygodniach oczekiwania Suzuki Motor Poland wreszcie opublikowało cennik swojego najnowszego modelu jakim jest Baleno. ... Auto, które trudno sklasyfikować – takie jest nowe Suzuki Baleno. Nowe, ponieważ poprzednik, o którym nie każdy ...

dawno temu

Suzuki Baleno (2015) - oficjalny debiut nowości segmentu B

... Suzuki przedstawiło ilustracje modelu Baleno, który ma być rozsądną propozycją cenową walczącą o klientów w segmencie B. ... Przed premierą we Frankfurcie Suzuki zrzuciło zasłony z modelu Baleno. Jest to ewolucja konceptu iK-2, który poznaliśmy ...

dawno temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie