Sprawdź samochód online przed zakupem. Nowe narzędzie już dostępne.

Suzuki Baleno

Model
Suzuki Baleno Zobacz 7 zdjęć

Suzuki Baleno

Baleno to model kompaktowego samochodu (segment C) produkowanego przez japońskie zakłady Suzuki Motor Corporation w latach 1995-2007. Auto nosiło różne nazwy, takie jak Esteem czy Cultus Crescent. Produkcja odbywała się w Japonii w latach 1995-2002, w Stanach Zjednoczonych od 1996 do 2001 roku oraz w Indiach od 1999 do 2007, gdzie Baleno sprzedawano pod marką Maruti.

Baleno było debiutem firmy Suzuki w segmencie C. Producent nie miał żadnego doświadczenia w budowaniu tych aut, a specjalizował się w produkcji małych samochodów.

Auto powstało na rozciągniętej (większy rozstaw osi) platformie podłogowej Suzuki Swift. Choć wiele elementów dla obu samochodów było wspólnych, Suzuki postanowiło reklamować Baleno jako całkowicie nowy wóz. Zresztą karoseria auta była zupełnie inna niż Swifta.

Początkowo Baleno oferowano jako 3-drzwiowego hatchbacka i 4-drzwiowego sedana. Nadwozia obu aut cechowały się spokojnymi, niewyróżniającymi się spośród wielu konkurentów liniami. W 1996 roku do produkcji weszła odmiana kombi, którą w zależności od regionu świata sprzedawano pod różnymi nazwami. W Europie auto dostępne było jako Baleno Break, w Stanach Zjednoczonych jako Esteem Wagon, w Indiach jako Baleno Altura, a w Japonii samochód nosił nazwę Cultus Crescent Wagon. Podobnie jak starsze odmiany karoseryjne kombi nie wyróżniało się szczególnie spośród innych tego typu pojazdów.

Ze względu na duże powierzchnie szyb i dość wąskie słupki Baleno zapewniało doskonałą widoczność z wnętrza. Sama kabina była dość przestronna. Z przodu wygodnie mogły podróżować nawet bardzo wysokie osoby, a z tyłu powody do narzekań mogli mieć tylko wysocy pasażerowie, którzy usiedli za również wysokim kierowcą lub pasażerem. Wtedy odsunięty maksymalnie do tyłu przedni fotel utrudniał znalezienie miejsca na nogi. Nad głowami nie brakowało jednak przestrzeni.

Fotele z przodu i tylna kanapa samochodu zapewniały przyzwoity komfort podróży między innymi dlatego, że były odpowiednio sprężyste i duże, dzięki czemu na przykład kierowca miał dobre podparcie ud.

Deska rozdzielcza nie sprawiała wrażenia bardzo nowoczesnej i wyglądała raczej ubogo. Materiały zastosowane do budowy kabiny miały całkiem dobrą jakość, ale jeszcze ważniejsze było to, że spasowano je bardzo pieczołowicie, dlatego nawet po wielu latach eksploatacji Baleno w środku rzadko co trzeszczy czy skrzypi.

W każdej wersji nadwoziowej dostępne były trzy silniki benzynowe. Najmniejszy z nich miał objętość skokową zaledwie 1,3 l, ale wytwarzał przyzwoitą moc wynoszącą 85 KM. Większa jednostka napędowa to już motor 1,6-litrowy o mocy 97 KM. Największy silnik miał 1,8 l objętości skokowej i rozwijał moc 121 KM. Zapewniał on bardzo przyzwoite osiągi temu autu.

Wraz z silnikami oferowano trzy różne skrzynie biegów. Podstawową była 5-biegowa, manualna skrzynka. W wersji 1.8 Baleno mogło zostać wyposażone w 4-biegową, automatyczną skrzynię biegów. Na niektórych rynkach, np. w Stanach Zjednoczonych, Baleno sprzedawano również z 3-biegowym automatem.

Kombi z 1,6-litrowym silnikiem benzynowym można było również kupić uzbrojone w napęd na wszystkie koła.

W 1999 roku przeprowadzono gruntowną modernizację Suzuki Baleno. Zmieniono m.in. nadwozie samochodu, wstawiając w nim nowe, większe światła przednie i nieco poprawione tylne. W kabinie brzydko i staro wyglądające suwaki zastąpiono pokrętłami i przyciskami. Auto ogólnie stało się bardziej świeże. W Europie ofertę powiększono o turbodiesla (bez międzystopniowej chłodnicy powietrza doładowującego) o mocy 75 KM uzyskiwanej z 1,9 l objętości skokowej. Silnik wyprodukował koncern PSA. Z kolei odmiany z motorem 1,8 l uznawane były za wersje sportowe i nazywano je GSX oraz GSR.
Największym atutem Suzuki Baleno była bardzo duża niezawodność. Niestety, samochód ten w Europie nie zyskał dużej popularności ze względu na mocną konkurencję aut niemieckich i japońskich, a także z powodu banalnej stylistyki i niezbyt bogatego wyposażenia.

Produkcję Baleno w Japonii zakończono już w 2002 roku. W Indiach wóz ten wytwarzano do 2007 roku, kiedy to zastąpił go nowy SX4. Bezpośrednim następcą Baleno na rynku europejskim i w Japonii było Suzuki Liana.

4.18
Ocena na postawie 21 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaSuzuki
TypSamochód osobowy

Generacje Suzuki Baleno

Inne modele Suzuki

Oceny użytkowników (1)

Suzuki Baleno: newsy, testy i recenzje

Test Suzuki Vitary 1.0 BoosterJet: tak dużo za tak niedużo

... Zawsze staram się w samochodach znaleźć coś ciekawego. Jakiś jeden element, który sprawia, że mogę uzasadnić potrzebę istnienia tego modelu. W Suzuki Vitarze to jednak nie jest takie proste ... 1938 Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet (2019) - test ...

2 tygodnie temu

Suzuki Baleno 1.2 DualJet (2016) - test

Suzuki wycofuje dwa modele. Skupi się na crossoverach

... Dwa modele Suzuki - Celerio i Baleno - już niebawem znikną z polskiego rynku. Japońska marka zamierza zmodernizować całą gamę i skupić się na crossoverach oraz pojazdach wykorzystujących system tzw. "miękkiej hybrydy." ... Polski importer marki ...

9 miesięcy temu

Suzuki RAV4? Efekt współpracy japońskich producentów już za rok

... Suzuki zaprezentuje w trzecim kwartale 2020 roku nowego SUV-a, będącego wyniki współpracy z Toyotą. Wszystko wskazuje na to, że może być to RAV4 Hybrid ze zmienionym znaczkiem. Ale to jeszcze nie wszystko. ... 28711 Wprowadzenie do gamy Suzuki ...

6 miesięcy temu

Suzuki Jimny Pickup istnieje, ale kupicie je tylko w Nowej Zelandii

... Najnowsza odsłona Suzuki Jimny fabrycznie jest dostępna tylko w jednej wersji nadwoziowej, która raczej nie stanowi atrakcyjnej propozycji dla chcących przewozić większe ładunki. Nowozelandzki ... pojazdami osobowymi z otwartą przestrzenią ...

2 miesiące temu

Suzuki Swift Sport Extreme to tylko koncept. Wielka szkoda

... Suzuki Swift Sport nie cieszy się w Europie oszałamiającą popularnością. Być może uzupełnienie oferty o wersję Extreme pomogłoby zmienić ten stan rzeczy. Niestety auto jest tylko konceptem, który raczej nigdy nie trafi na rynek. A nawet jeśli, ...

6 miesięcy temu

Suzuki Baleno debiutuje na polskim rynku – cennik

... Po długich tygodniach oczekiwania Suzuki Motor Poland wreszcie opublikowało cennik swojego najnowszego modelu jakim jest Baleno. ... Auto, które trudno sklasyfikować – takie jest nowe Suzuki Baleno. Nowe, ponieważ poprzednik, o którym nie każdy ...

dawno temu

Masz Suzuki? Nie trzaskaj drzwiami, bo aktywujesz poduszki powietrzne

... Wybuch poduszki powietrznej nie należy do najprzyjemniejszych doznań w życiu kierowcy. Głośny huk, pył unoszący się w powietrzu i zazwyczaj duże uszkodzenia pojazdu. Aktywacja poduszki nie zawsze jednak musi wiązać się z kolizją. Czasem jest ...

9 miesięcy temu

Toyota i Suzuki zacieśniają współpracę. Polska na tym skorzysta

... Toyota i Suzuki działają wspólnie już od ponad trzech lat na polu technologii informatycznych, ochrony środowiska i bezpieczeństwa. Od teraz należy do tego dodać także pojazdy autonomiczne i napędy hybrydowe. Na mariażu japońskich koncernów ...

9 miesięcy temu

Suzuki Baleno (2015) - oficjalny debiut nowości segmentu B

... Suzuki przedstawiło ilustracje modelu Baleno, który ma być rozsądną propozycją cenową walczącą o klientów w segmencie B. ... Przed premierą we Frankfurcie Suzuki zrzuciło zasłony z modelu Baleno. Jest to ewolucja konceptu iK-2, który poznaliśmy ...

dawno temu

Nowe Suzuki Baleno (2015) zobaczymy we Frankfurcie

... Suzuki niedawno poinformowało o tym, że na bazie koncepcyjnego iK-2 powstanie hatchback, a jego produkcja ruszy jeszcze w tym roku. Dziś dowiadujemy się, że będzie nosił nazwę Baleno i wygląda nieco inaczej niż koncept. ... Suzuki zostanie ...

dawno temu

Suzuki Baleno 1.2 DualJet SHVS: czy mikrohybryda ma sens?

... to w życie, ale na razie nie widać boomu. Czyżby to rozwiązanie się nie sprawdzało? Po tygodniu jazdy Suzuki Baleno 1.2 SHVS mamy na ten temat swoje zdanie. ... stawianych przez kierowcę. Ma jeszcze jedną funkcję – zastępuje tradycyjny ...

dawno temu

Suzuki Baleno 1.2 DualJet Elegance (2016) - zdjęcia

... Suzuki wjeżdża na rynek nowym samochodem segmentu B. Baleno, którego nazwę z pewnością doskonale znacie, jest większy niż Swift, a jego twórcy obiecują, że rozciągnięte gabaryty przekładają się też na większą ilość miejsca wewnątrz. Czy Suzuki ...

dawno temu

Nowe Suzuki Jimny inspirowane legendą Dakaru

... Najnowsza odsłona Suzuki Jimny powoli wyrasta na ulubieńca tunerów. Choć od rynkowego debiutu minęło zaledwie kilka miesięcy, doczekaliśmy się już wielu ciekawych projektów opartych na tym modelu. Najnowszy z nich, będący dziełem niemieckiej ...

11 miesięcy temu

Suzuki Baleno 1.2 DualJet: budżetowy rywal Fiata Tipo?

... Osoby szukające samochodu segmentu B, po wejściu do salonu Suzuki mają dwa auta do wyboru. Baleno to od niedawna mocny, wewnętrzny konkurent doskonale znanego na rynku Swifta. Stoi na tej samej ekspozycji, kosztuje mniej, a oferuje teoretycznie ...

dawno temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie