Suzuki Baleno

Model
Suzuki Baleno Zobacz 7 zdjęć

Suzuki Baleno

Baleno to model kompaktowego samochodu (segment C) produkowanego przez japońskie zakłady Suzuki Motor Corporation w latach 1995-2007. Auto nosiło różne nazwy, takie jak Esteem czy Cultus Crescent. Produkcja odbywała się w Japonii w latach 1995-2002, w Stanach Zjednoczonych od 1996 do 2001 roku oraz w Indiach od 1999 do 2007, gdzie Baleno sprzedawano pod marką Maruti.

Baleno było debiutem firmy Suzuki w segmencie C. Producent nie miał żadnego doświadczenia w budowaniu tych aut, a specjalizował się w produkcji małych samochodów.

Auto powstało na rozciągniętej (większy rozstaw osi) platformie podłogowej Suzuki Swift. Choć wiele elementów dla obu samochodów było wspólnych, Suzuki postanowiło reklamować Baleno jako całkowicie nowy wóz. Zresztą karoseria auta była zupełnie inna niż Swifta.

Początkowo Baleno oferowano jako 3-drzwiowego hatchbacka i 4-drzwiowego sedana. Nadwozia obu aut cechowały się spokojnymi, niewyróżniającymi się spośród wielu konkurentów liniami. W 1996 roku do produkcji weszła odmiana kombi, którą w zależności od regionu świata sprzedawano pod różnymi nazwami. W Europie auto dostępne było jako Baleno Break, w Stanach Zjednoczonych jako Esteem Wagon, w Indiach jako Baleno Altura, a w Japonii samochód nosił nazwę Cultus Crescent Wagon. Podobnie jak starsze odmiany karoseryjne kombi nie wyróżniało się szczególnie spośród innych tego typu pojazdów.

Ze względu na duże powierzchnie szyb i dość wąskie słupki Baleno zapewniało doskonałą widoczność z wnętrza. Sama kabina była dość przestronna. Z przodu wygodnie mogły podróżować nawet bardzo wysokie osoby, a z tyłu powody do narzekań mogli mieć tylko wysocy pasażerowie, którzy usiedli za również wysokim kierowcą lub pasażerem. Wtedy odsunięty maksymalnie do tyłu przedni fotel utrudniał znalezienie miejsca na nogi. Nad głowami nie brakowało jednak przestrzeni.

Fotele z przodu i tylna kanapa samochodu zapewniały przyzwoity komfort podróży między innymi dlatego, że były odpowiednio sprężyste i duże, dzięki czemu na przykład kierowca miał dobre podparcie ud.

Deska rozdzielcza nie sprawiała wrażenia bardzo nowoczesnej i wyglądała raczej ubogo. Materiały zastosowane do budowy kabiny miały całkiem dobrą jakość, ale jeszcze ważniejsze było to, że spasowano je bardzo pieczołowicie, dlatego nawet po wielu latach eksploatacji Baleno w środku rzadko co trzeszczy czy skrzypi.

W każdej wersji nadwoziowej dostępne były trzy silniki benzynowe. Najmniejszy z nich miał objętość skokową zaledwie 1,3 l, ale wytwarzał przyzwoitą moc wynoszącą 85 KM. Większa jednostka napędowa to już motor 1,6-litrowy o mocy 97 KM. Największy silnik miał 1,8 l objętości skokowej i rozwijał moc 121 KM. Zapewniał on bardzo przyzwoite osiągi temu autu.

Wraz z silnikami oferowano trzy różne skrzynie biegów. Podstawową była 5-biegowa, manualna skrzynka. W wersji 1.8 Baleno mogło zostać wyposażone w 4-biegową, automatyczną skrzynię biegów. Na niektórych rynkach, np. w Stanach Zjednoczonych, Baleno sprzedawano również z 3-biegowym automatem.

Kombi z 1,6-litrowym silnikiem benzynowym można było również kupić uzbrojone w napęd na wszystkie koła.

W 1999 roku przeprowadzono gruntowną modernizację Suzuki Baleno. Zmieniono m.in. nadwozie samochodu, wstawiając w nim nowe, większe światła przednie i nieco poprawione tylne. W kabinie brzydko i staro wyglądające suwaki zastąpiono pokrętłami i przyciskami. Auto ogólnie stało się bardziej świeże. W Europie ofertę powiększono o turbodiesla (bez międzystopniowej chłodnicy powietrza doładowującego) o mocy 75 KM uzyskiwanej z 1,9 l objętości skokowej. Silnik wyprodukował koncern PSA. Z kolei odmiany z motorem 1,8 l uznawane były za wersje sportowe i nazywano je GSX oraz GSR.
Największym atutem Suzuki Baleno była bardzo duża niezawodność. Niestety, samochód ten w Europie nie zyskał dużej popularności ze względu na mocną konkurencję aut niemieckich i japońskich, a także z powodu banalnej stylistyki i niezbyt bogatego wyposażenia.

Produkcję Baleno w Japonii zakończono już w 2002 roku. W Indiach wóz ten wytwarzano do 2007 roku, kiedy to zastąpił go nowy SX4. Bezpośrednim następcą Baleno na rynku europejskim i w Japonii było Suzuki Liana.

4.18
Ocena na postawie 21 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaSuzuki
TypSamochód osobowy

Generacje Suzuki Baleno

Inne modele Suzuki

Oceny użytkowników (1)

Suzuki Baleno: newsy, testy i recenzje

Suzuki S-Cross teraz także z pełną hybrydą. Znamy polskie ceny

... Do gamy Suzuki dołącza kolejna już po Vitarze pełna hybryda określana przez producenta mianem Strong Hybrid. To popularny crossover S-Cross. Niestety cena nie należy do najniższych. ... Suzuki kontynuuje elektryfikację swojej gamy. Producent, ...

2 miesiące temu

Opony całoroczne czy sezonowe - które wybrać?

Offroad Marcina: Suzuki Jimny, czyli najtańsza terenówka na rynku

... O Suzuki Jimny napisano już niemal wszystko, ale mało kto pokazał, jak ten mały "traktorek" radzi sobie w terenie. Jego największą zaletą jest rozmiar i niska masa, dzięki czemu wjedzie dosłownie wszędzie, bo wszędzie się zmieści. Inną jest ...

3 miesiące temu

Suzuki Baleno debiutuje na polskim rynku – cennik

... Po długich tygodniach oczekiwania Suzuki Motor Poland wreszcie opublikowało cennik swojego najnowszego modelu jakim jest Baleno. ... Auto, które trudno sklasyfikować – takie jest nowe Suzuki Baleno. Nowe, ponieważ poprzednik, o którym nie każdy ...

dawno temu

Suzuki Baleno (2015) - oficjalny debiut nowości segmentu B

... Suzuki przedstawiło ilustracje modelu Baleno, który ma być rozsądną propozycją cenową walczącą o klientów w segmencie B. ... Przed premierą we Frankfurcie Suzuki zrzuciło zasłony z modelu Baleno. Jest to ewolucja konceptu iK-2, który poznaliśmy ...

dawno temu

Nowe Suzuki Baleno (2015) zobaczymy we Frankfurcie

... Suzuki niedawno poinformowało o tym, że na bazie koncepcyjnego iK-2 powstanie hatchback, a jego produkcja ruszy jeszcze w tym roku. Dziś dowiadujemy się, że będzie nosił nazwę Baleno i wygląda nieco inaczej niż koncept. ... Suzuki zostanie ...

dawno temu

Suzuki Baleno 1.2 DualJet SHVS: czy mikrohybryda ma sens?

... to w życie, ale na razie nie widać boomu. Czyżby to rozwiązanie się nie sprawdzało? Po tygodniu jazdy Suzuki Baleno 1.2 SHVS mamy na ten temat swoje zdanie. ... stawianych przez kierowcę. Ma jeszcze jedną funkcję – zastępuje tradycyjny ...

dawno temu

Suzuki Baleno 1.2 DualJet Elegance (2016) - zdjęcia

... Suzuki wjeżdża na rynek nowym samochodem segmentu B. Baleno, którego nazwę z pewnością doskonale znacie, jest większy niż Swift, a jego twórcy obiecują, że rozciągnięte gabaryty przekładają się też na większą ilość miejsca wewnątrz. Czy Suzuki ...

dawno temu

Test: Nowe Suzuki SX4 S-Cross – dwa punkty widzenia

... Każdy dziennikarz oczekuje od modelu określonego mianem "nowy", czegoś nowego, być może przełomowego, a przynajmniej lepszego auta niż wcześniej. Zupełnie inaczej może patrzeć na to klient, szczególnie takiej marki jak Suzuki. Moim zdaniem ...

9 miesięcy temu

Suzuki Baleno 1.2 DualJet: budżetowy rywal Fiata Tipo?

... Osoby szukające samochodu segmentu B, po wejściu do salonu Suzuki mają dwa auta do wyboru. Baleno to od niedawna mocny, wewnętrzny konkurent doskonale znanego na rynku Swifta. Stoi na tej samej ekspozycji, kosztuje mniej, a oferuje teoretycznie ...

dawno temu

Suzuki Baleno 1.2 DualJet SHVS - zdjęcia

... to w życie, ale nie widać boomu. Czyżby to rozwiązanie się nie sprawdzało? Miałem okazje jeździć Suzuki Baleno 1.2 SHVS przez tydzień i mam na ten temat swoje zdanie. ...

dawno temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie