Peugeot 206

Model
Peugeot 206 Zobacz 9 zdjęć

Peugeot 206

Peugeot 206 to auto klasy kompakt, które zastąpiło produkowane przez 15 lat 205. W hierarchii segmentowej francuskiego producenta samochód klasy B, zaprezentowany w 1998 roku, stał pomiędzy modelami 106 i 306. Dostępny był na większości rynków, w niemal każdej szerokości geograficznej. W Malezji samochód nosił nazwę 206 Bestari i sprzedawany był pod marką Naza.

Model 206 to przełomowy pojazd w historii Peugeota. Zastąpił on mocno wysłużone 205 i wprowadził mnóstwo nowoczesności w całej dotychczasowej gamie francuskiej marki. Poprzednik zaprezentowany w 1983 roku lata świetności już dawno miał za sobą, dlatego pozbawione ostrych krawędzi, łagodne i opływowe 206 było nową erą konstrukcyjną. Samochód charakteryzował się skośnymi przednimi lampami, przypominającymi kocie oczy (nawiązanie do logo marki). W atrapę chłodnicy, a raczej niewielką jej listwę, wkomponowano znak firmowy, pod którym znalazł się charakterystyczny zderzak z olbrzymim, zaokrąglonym wlotem powietrza.

Do niepowtarzalnych cech frontu Peugeota 206 można zaliczyć także podwójną kratkę otworu wentylacyjnego na masce. Auto wyróżniało się również obłą sylwetką profilu, z małymi klamkami w kształcie półokręgu. Tylna część nadwozia była mniej bogata w oryginalne kształty, chociaż i tu nie zabrakło np. wcięć w zderzaku, owalnego, centralnie umiejscowionego światła przeciwmgielnego czy opływowych lamp.

Samochód na różnych rynkach występował w kilku odmianach nadwoziowych. Poszczególne z nich (odpowiednio: 3- i 5-drzwiowy hatchback, SW czyli kombi, CC - CoupeCabrio, SD - Sedan) miały następujące wymiary: 3835/4028/4000/4188 mm długości, 1652/1652/1652/1655 mm szerokości oraz 1428/1460/1373/1456 mm wysokości. W każdym aucie w przyzwoitych warunkach mogło podróżować nawet 5 osób. Wyjątek stanowiła odmiana CC (odgrywająca w ofercie rolę zarówno coupé, jak i kabrioletu), w której drugi rząd siedzeń był umownie nazywany kanapą. Najlepiej czuła się tam kobieca torebka lub siatki z zakupami.

Najczęściej spotykana, 3- lub 5-drzwiowa wersja hatchback miała bagażnik o pojemności 245 l, którą po złożeniu kanapy można było powiększyć do 1130 l (w przypadku nieco mniej popularnej odmiany SW były to wartości równe 313 l i 1136 l). Najmniej urodziwą odmianą Peugeota 206 była wersja SD - 4-drzwiowy sedan budowany w Iranie m.in. na rynek Rosji, Turcji, Algierii czy Brazylii.

Wnętrze w porównaniu z poprzednikiem było szczytem nowoczesności - pełno długich łuków, okrągłych kształtów i przyjemnych w dotyku materiałów. W bogatszych wersjach można było spotkać nawet skórzaną tapicerkę, szklany dach, elektrycznie sterowane szyby i lusterka czy podgrzewane fotele.

W 2003 roku Peugeot 206 przeszedł niewielkie zmiany stylistyczne; odświeżono głównie lampy, zderzaki oraz wnętrze. 2009 rok wniósł do oferty francuskiego producenta na rynku europejskim model 206+, zwiastujący schyłek obecności w katalogach świetnie prosperującego modelu. Auto z przodu było zbliżone do późniejszego 207, z tyłu z kolei przemodelowano zderzak oraz klosze lamp, zmieniono także wnętrze. Peugeot 206 zasłynął dzięki wielu sukcesom na międzynarodowej arenie rajdowej. Potężne błotniki i zderzaki oraz wysoki tylny spoiler zdradzały potęgę 206 WRC, które zdobyło szereg laurów podczas elitarnych rund rajdowych mistrzostw świata.

Silniki stosowane do napędzania Peugeota 206 to jednostki benzynowe oraz wysokoprężne. Najmniejszy w ofercie był 1,0 l, generujący 76 KM. Nieco słabsze były 1,1 l (59 KM) oraz 1,4 l (74 KM, a w późniejszej odmianie już 87 KM). Wyżej stały motory 1,6 l (87 KM i 108 KM) oraz 2,0 (134 KM i 175 KM), montowane głównie w specjalnych, nacechowanych sportowo edycjach 206 GTI 180 i 206 RC. Oferta diesli obejmowała cztery jednostki: 1,4 HDi (67 KM), 1,9 l (70 KM), 1,6 HDi (108 KM) i 2,0 HDi (jedynie 90 KM). Napęd przekazywany był na przednią oś przez 5-biegową skrzynię manualną lub 4-stopniowy automat.

Auto składane w licznych fabrykach (Anglia, Iran, Brazylia, Argentyna, Chiny, Indonezja, Malezja, Chile oraz 2 zakłady we Francji) posłużyło za bazę do budowy modelu siostrzanej marki - Citroën. Samochód oferowany w Chinach, różniący się wyłącznie detalami, został nazwany C2, co nie ma jednak nic wspólnego z Citroënem C2 znanym w Europie.

Ostatnie Peugeoty 206 zjechały z taśmy produkcyjnej w 2010 roku. Karierę tego auta kontynuował model 207, który był oferowany już od 4 lat.

3.41
Ocena na postawie 153 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaPeugeot
TypSamochód osobowy

Generacje Peugeot 206

Inne modele Peugeot

Oceny użytkowników (128)

Przejdź do strony: 1 2 3 4 5 6 7

Peugeot 206: newsy, testy i recenzje

Test: Peugeot 5008 – czy faktycznie ma coś z premium?

... Peugeot chce być postrzegany jako marka z wyższej półki. Oczywiście samozwańcze przyczepianie sobie łatki "premium" przez nawet największych mistrzów marketingu nie przyniesie efektu. Jeżdżąc dużym ... SUV-em 5008 chciałem się przekonać, czy ...

2 tygodnie temu

Rolls-Royce Phantom Series II - prezentacja

Peugeot 5008 - van na sterydach

... Ciężko jest stworzyć samochód, który połączy wiele cech w jedną całość, bo zwykle jest tak, że coś otrzymujemy kosztem czegoś innego. Wydaje się jednak, że Peugeotowi się udało. Oto auto, które łączy w sobie zarówno właściwości SUVA jak i ...

2 tygodnie temu

Peugeot ogłosił skład kierowców WEC. Wśród nich 3 gwiazdy F1

... O tym, że Peugeot powróci do LeMans wiadomo nie od dziś. Niedawno poznaliśmy zapowiedź bolidu francuskiego zespołu, a teraz dowiedzieliśmy się, kto go poprowadzi. Wśród sześciu kierowców Peugeot Sport, aż 3 pochodzi ze świata Formuły 1. ... ...

3 miesiące temu

Peugeot za ponad 300 tys. zł? 508 PSE debiutuje z polskim cennikiem

... Peugeot 508 PSE to nie tylko najmocniejszy, ale i najdroższy seryjny model w historii marki. Auto właśnie wjechało do polskich salonów z szaloną ceną. Na podstawową wersję musimy przygotować 302 tys. zł. Trzeba przyznać, że Francuzom nie brakuje ...

3 miesiące temu

Peugeot 508 SW Hybrid - brakuje w nim kropki nad "i"

... Peugeot 508 SW to przede wszystkim bardzo ładne kombi, które w wersji hybrydowej staje się też bardziej ekologiczne. Czy silnik elektryczny wart jest dodatkowych pieniędzy? ... Peugeot 508 SW to naprawdę interesujące kombi. Nie jest to ...

6 miesięcy temu

Peugeot ma nowe logo. Z całego lwa została tylko głowa

... Elektryfikacja, powrót do Le Mans i aspiracje do wyższych segmentów rynku. Peugeot przechodzi właśnie okres dużych zmian. By odpowiednio je podkreślić, Francuzi postawili na (nie do końca) nowe logo. To niemała rewolucja, gdyż charakterystyczny ...

2 miesiące temu

Peugeot 206 Plus ze świeżym noskiem

... Peugeot chyba nigdy nie zakończy produkcji modelu 206. Popularne, choć nieco wadliwe, małe autko francuskiego producenta w tym roku będzie obchodziło swoje 9 urodziny. Firma postanowił więc odświeżyć ... jego popularności. Peugeot 206+, czyli ...

dawno temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie