Sprawdź samochód online przed zakupem. Nowe narzędzie już dostępne.

Peugeot 206

Model
Peugeot 206 Zobacz 9 zdjęć

Peugeot 206

Peugeot 206 to auto klasy kompakt, które zastąpiło produkowane przez 15 lat 205. W hierarchii segmentowej francuskiego producenta samochód klasy B, zaprezentowany w 1998 roku, stał pomiędzy modelami 106 i 306. Dostępny był na większości rynków, w niemal każdej szerokości geograficznej. W Malezji samochód nosił nazwę 206 Bestari i sprzedawany był pod marką Naza.

Model 206 to przełomowy pojazd w historii Peugeota. Zastąpił on mocno wysłużone 205 i wprowadził mnóstwo nowoczesności w całej dotychczasowej gamie francuskiej marki. Poprzednik zaprezentowany w 1983 roku lata świetności już dawno miał za sobą, dlatego pozbawione ostrych krawędzi, łagodne i opływowe 206 było nową erą konstrukcyjną. Samochód charakteryzował się skośnymi przednimi lampami, przypominającymi kocie oczy (nawiązanie do logo marki). W atrapę chłodnicy, a raczej niewielką jej listwę, wkomponowano znak firmowy, pod którym znalazł się charakterystyczny zderzak z olbrzymim, zaokrąglonym wlotem powietrza.

Do niepowtarzalnych cech frontu Peugeota 206 można zaliczyć także podwójną kratkę otworu wentylacyjnego na masce. Auto wyróżniało się również obłą sylwetką profilu, z małymi klamkami w kształcie półokręgu. Tylna część nadwozia była mniej bogata w oryginalne kształty, chociaż i tu nie zabrakło np. wcięć w zderzaku, owalnego, centralnie umiejscowionego światła przeciwmgielnego czy opływowych lamp.

Samochód na różnych rynkach występował w kilku odmianach nadwoziowych. Poszczególne z nich (odpowiednio: 3- i 5-drzwiowy hatchback, SW czyli kombi, CC - CoupeCabrio, SD - Sedan) miały następujące wymiary: 3835/4028/4000/4188 mm długości, 1652/1652/1652/1655 mm szerokości oraz 1428/1460/1373/1456 mm wysokości. W każdym aucie w przyzwoitych warunkach mogło podróżować nawet 5 osób. Wyjątek stanowiła odmiana CC (odgrywająca w ofercie rolę zarówno coupé, jak i kabrioletu), w której drugi rząd siedzeń był umownie nazywany kanapą. Najlepiej czuła się tam kobieca torebka lub siatki z zakupami.

Najczęściej spotykana, 3- lub 5-drzwiowa wersja hatchback miała bagażnik o pojemności 245 l, którą po złożeniu kanapy można było powiększyć do 1130 l (w przypadku nieco mniej popularnej odmiany SW były to wartości równe 313 l i 1136 l). Najmniej urodziwą odmianą Peugeota 206 była wersja SD - 4-drzwiowy sedan budowany w Iranie m.in. na rynek Rosji, Turcji, Algierii czy Brazylii.

Wnętrze w porównaniu z poprzednikiem było szczytem nowoczesności - pełno długich łuków, okrągłych kształtów i przyjemnych w dotyku materiałów. W bogatszych wersjach można było spotkać nawet skórzaną tapicerkę, szklany dach, elektrycznie sterowane szyby i lusterka czy podgrzewane fotele.

W 2003 roku Peugeot 206 przeszedł niewielkie zmiany stylistyczne; odświeżono głównie lampy, zderzaki oraz wnętrze. 2009 rok wniósł do oferty francuskiego producenta na rynku europejskim model 206+, zwiastujący schyłek obecności w katalogach świetnie prosperującego modelu. Auto z przodu było zbliżone do późniejszego 207, z tyłu z kolei przemodelowano zderzak oraz klosze lamp, zmieniono także wnętrze. Peugeot 206 zasłynął dzięki wielu sukcesom na międzynarodowej arenie rajdowej. Potężne błotniki i zderzaki oraz wysoki tylny spoiler zdradzały potęgę 206 WRC, które zdobyło szereg laurów podczas elitarnych rund rajdowych mistrzostw świata.

Silniki stosowane do napędzania Peugeota 206 to jednostki benzynowe oraz wysokoprężne. Najmniejszy w ofercie był 1,0 l, generujący 76 KM. Nieco słabsze były 1,1 l (59 KM) oraz 1,4 l (74 KM, a w późniejszej odmianie już 87 KM). Wyżej stały motory 1,6 l (87 KM i 108 KM) oraz 2,0 (134 KM i 175 KM), montowane głównie w specjalnych, nacechowanych sportowo edycjach 206 GTI 180 i 206 RC. Oferta diesli obejmowała cztery jednostki: 1,4 HDi (67 KM), 1,9 l (70 KM), 1,6 HDi (108 KM) i 2,0 HDi (jedynie 90 KM). Napęd przekazywany był na przednią oś przez 5-biegową skrzynię manualną lub 4-stopniowy automat.

Auto składane w licznych fabrykach (Anglia, Iran, Brazylia, Argentyna, Chiny, Indonezja, Malezja, Chile oraz 2 zakłady we Francji) posłużyło za bazę do budowy modelu siostrzanej marki - Citroën. Samochód oferowany w Chinach, różniący się wyłącznie detalami, został nazwany C2, co nie ma jednak nic wspólnego z Citroënem C2 znanym w Europie.

Ostatnie Peugeoty 206 zjechały z taśmy produkcyjnej w 2010 roku. Karierę tego auta kontynuował model 207, który był oferowany już od 4 lat.

3.41
Ocena na postawie 153 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaPeugeot
TypSamochód osobowy

Generacje Peugeot 206

Inne modele Peugeot

Oceny użytkowników (128)

Przejdź do strony: 1 2 3 4 5 6 7

Peugeot 206: newsy, testy i recenzje

Tadeusz Jelec o pierwszym elektrycznym aucie polskiej produkcji

Używany Peugeot 308 II - dobry kompakt z dieslem

... Peugeot 308 drugiej generacji to typowy francuz, który boryka się z drobnymi usterkami elektryki. Niższa cena niż porównywalnego Golfa VII zachęca do zakupu, ale zniechęcić może przekombinowane ... Samochód zadebiutował w 2013 r., czyli rok po ...

miesiąc temu

Peugeot 308 po zmianach na rok 2020. Polskie ceny modelu

... Choć już najwyższa pora na kolejną generację, Peugeot postanowił wprowadzić ostatnie poprawki w swoim kompakcie. 308 zyskał bogatsze wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa oraz zegary I-Cockpit 3D. Zmiany wpłynęły na ceny. Ile trzeba zapłacić za ...

2 miesiące temu

Peugeot 206 [awarie i problemy]

... Szukasz niedużego i ciekawie zaprojektowanego francuskiego hatchbacka, który zapewni Ci niewielkie koszty eksploatacji? Peugeot 206 będzie dla Ciebie idealną propozycją. Jaką wersję wybrać, żeby często nie odwiedzać serwisu? Czy bezproblemowa ...

dawno temu

Peugeot 206 Plus ze świeżym noskiem

... Peugeot chyba nigdy nie zakończy produkcji modelu 206. Popularne, choć nieco wadliwe, małe autko francuskiego producenta w tym roku będzie obchodziło swoje 9 urodziny. Firma postanowił więc odświeżyć ... jego popularności. Peugeot 206+, czyli ...

dawno temu

Peugeot e-2008 nie jest tani. Znamy ceny modelu w Polsce

... Elektryczny crossover Peugeota wjeżdża do polskich salonów i jak większość aut tego typu nie jest przesadnie tani. e-2008 kosztuje znacznie więcej niż jego typowo miejski brat e-208. Za podstawowy wariant zapłacimy grubo ponad 140 tys. zł. ... A ...

4 miesiące temu

Peugeot 208 Rally4 to rajdówka dla każdego. Niestety nie jest tani

... Nowa generacja Peugeota 208 kontynuuje dorobek poprzednika także w motorsporcie. Specjalny oddział francuskiej marki znany pod nazwą Peugeot Sport pochwalił się właśnie modelem 208 Rally4 ... przez światowej sławy specjalistów, którzy na co ...

9 miesięcy temu

Peugeot prezentuje zwiastun wyścigowego bolidu Le Mans

... Peugeot wraca do Le Mans - to już pewne. Francuska marka zamierza wystąpić w najsłynniejszym wyścigu świata w 2022 roku po 11 latach przerwy. Auto jest jeszcze we wczesnej fazie rozwoju i trudno ... stwierdzić, jak dokładnie będzie wyglądać. By ...

8 miesięcy temu

Peugeot zrobił pickupa. Szkoda, że nie kupimy go w Polsce

... Peugeot Landtrek to zupełnie nowy gracz w coraz bardziej obleganym segmencie pickupów. Auto wygląda nieźle, a przy tym może pochwalić się imponującymi możliwościami przewozowymi, co w połączeniu ... o przyjemnej jak na pickupa prezencji skrywa ...

6 miesięcy temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie