Peugeot 206

Model
Peugeot 206 Zobacz 9 zdjęć

Peugeot 206

Peugeot 206 to auto klasy kompakt, które zastąpiło produkowane przez 15 lat 205. W hierarchii segmentowej francuskiego producenta samochód klasy B, zaprezentowany w 1998 roku, stał pomiędzy modelami 106 i 306. Dostępny był na większości rynków, w niemal każdej szerokości geograficznej. W Malezji samochód nosił nazwę 206 Bestari i sprzedawany był pod marką Naza.

Model 206 to przełomowy pojazd w historii Peugeota. Zastąpił on mocno wysłużone 205 i wprowadził mnóstwo nowoczesności w całej dotychczasowej gamie francuskiej marki. Poprzednik zaprezentowany w 1983 roku lata świetności już dawno miał za sobą, dlatego pozbawione ostrych krawędzi, łagodne i opływowe 206 było nową erą konstrukcyjną. Samochód charakteryzował się skośnymi przednimi lampami, przypominającymi kocie oczy (nawiązanie do logo marki). W atrapę chłodnicy, a raczej niewielką jej listwę, wkomponowano znak firmowy, pod którym znalazł się charakterystyczny zderzak z olbrzymim, zaokrąglonym wlotem powietrza.

Do niepowtarzalnych cech frontu Peugeota 206 można zaliczyć także podwójną kratkę otworu wentylacyjnego na masce. Auto wyróżniało się również obłą sylwetką profilu, z małymi klamkami w kształcie półokręgu. Tylna część nadwozia była mniej bogata w oryginalne kształty, chociaż i tu nie zabrakło np. wcięć w zderzaku, owalnego, centralnie umiejscowionego światła przeciwmgielnego czy opływowych lamp.

Samochód na różnych rynkach występował w kilku odmianach nadwoziowych. Poszczególne z nich (odpowiednio: 3- i 5-drzwiowy hatchback, SW czyli kombi, CC - CoupeCabrio, SD - Sedan) miały następujące wymiary: 3835/4028/4000/4188 mm długości, 1652/1652/1652/1655 mm szerokości oraz 1428/1460/1373/1456 mm wysokości. W każdym aucie w przyzwoitych warunkach mogło podróżować nawet 5 osób. Wyjątek stanowiła odmiana CC (odgrywająca w ofercie rolę zarówno coupé, jak i kabrioletu), w której drugi rząd siedzeń był umownie nazywany kanapą. Najlepiej czuła się tam kobieca torebka lub siatki z zakupami.

Najczęściej spotykana, 3- lub 5-drzwiowa wersja hatchback miała bagażnik o pojemności 245 l, którą po złożeniu kanapy można było powiększyć do 1130 l (w przypadku nieco mniej popularnej odmiany SW były to wartości równe 313 l i 1136 l). Najmniej urodziwą odmianą Peugeota 206 była wersja SD - 4-drzwiowy sedan budowany w Iranie m.in. na rynek Rosji, Turcji, Algierii czy Brazylii.

Wnętrze w porównaniu z poprzednikiem było szczytem nowoczesności - pełno długich łuków, okrągłych kształtów i przyjemnych w dotyku materiałów. W bogatszych wersjach można było spotkać nawet skórzaną tapicerkę, szklany dach, elektrycznie sterowane szyby i lusterka czy podgrzewane fotele.

W 2003 roku Peugeot 206 przeszedł niewielkie zmiany stylistyczne; odświeżono głównie lampy, zderzaki oraz wnętrze. 2009 rok wniósł do oferty francuskiego producenta na rynku europejskim model 206+, zwiastujący schyłek obecności w katalogach świetnie prosperującego modelu. Auto z przodu było zbliżone do późniejszego 207, z tyłu z kolei przemodelowano zderzak oraz klosze lamp, zmieniono także wnętrze. Peugeot 206 zasłynął dzięki wielu sukcesom na międzynarodowej arenie rajdowej. Potężne błotniki i zderzaki oraz wysoki tylny spoiler zdradzały potęgę 206 WRC, które zdobyło szereg laurów podczas elitarnych rund rajdowych mistrzostw świata.

Silniki stosowane do napędzania Peugeota 206 to jednostki benzynowe oraz wysokoprężne. Najmniejszy w ofercie był 1,0 l, generujący 76 KM. Nieco słabsze były 1,1 l (59 KM) oraz 1,4 l (74 KM, a w późniejszej odmianie już 87 KM). Wyżej stały motory 1,6 l (87 KM i 108 KM) oraz 2,0 (134 KM i 175 KM), montowane głównie w specjalnych, nacechowanych sportowo edycjach 206 GTI 180 i 206 RC. Oferta diesli obejmowała cztery jednostki: 1,4 HDi (67 KM), 1,9 l (70 KM), 1,6 HDi (108 KM) i 2,0 HDi (jedynie 90 KM). Napęd przekazywany był na przednią oś przez 5-biegową skrzynię manualną lub 4-stopniowy automat.

Auto składane w licznych fabrykach (Anglia, Iran, Brazylia, Argentyna, Chiny, Indonezja, Malezja, Chile oraz 2 zakłady we Francji) posłużyło za bazę do budowy modelu siostrzanej marki - Citroën. Samochód oferowany w Chinach, różniący się wyłącznie detalami, został nazwany C2, co nie ma jednak nic wspólnego z Citroënem C2 znanym w Europie.

Ostatnie Peugeoty 206 zjechały z taśmy produkcyjnej w 2010 roku. Karierę tego auta kontynuował model 207, który był oferowany już od 4 lat.

3.41
Ocena na postawie 154 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaPeugeot
TypSamochód osobowy

Generacje Peugeot 206

Inne modele Peugeot

Oceny użytkowników (129)

Przejdź do strony: 1 2 3 4 5 6 7

Peugeot 206: newsy, testy i recenzje

Ford Mustang Mach-E: podróż elektryczną ikoną. Część 3: Concept 13

Pierwsza jazda: Peugeot 308 - więcej, lepiej, drożej

... Wyżej pozycjonowany, lepiej wykonany, przyciągający wzrok stylistyką nadwozia – taki pomysł na Peugeota 308 mają Francuzi. Poprawili oni bolączki poprzednika, ale poza charakterystycznymi kreskami nadwozia i wnętrza, 308 nie oferuje dużo więcej ...

4 tygodnie temu

Peugeot 406 to ulubieniec taksówkarzy. Auto nie do zdarcia

... Jakie auta wymieni taksówkarz zapytany o najlepsze do swojej pracy? Stare mercedesy i Peugeota 406. Francuski model, znany również z filmu "Taxi", w przeciwieństwie do niemieckiego, nie jest poszukiwanym klasykiem. Nadal można go kupić tanio i ...

4 tygodnie temu

Test: Peugeot 508 PSE - chuligan z trzema paskami

... Oto Peugeot 508 stworzony przez Peugeot Sport Enginereed. Samochód, którego znakiem rozpoznawczym są trzy ukośnie ułożone, neonowo zielone paski, imitujące ślady pazurów. Ja jednak uważam, że ten znak może kojarzyć się z czymś innym. ... Peugeot ...

5 miesięcy temu

Test: Peugeot 5008 – czy faktycznie ma coś z premium?

... Peugeot chce być postrzegany jako marka z wyższej półki. Oczywiście samozwańcze przyczepianie sobie łatki "premium" przez nawet największych mistrzów marketingu nie przyniesie efektu. Jeżdżąc dużym ... SUV-em 5008 chciałem się przekonać, czy ...

6 miesięcy temu

Nowy Peugeot 308 SW jest drogi. Znamy polskie ceny

... Po hatchbacku przyszedł czas na kombi, które kusi atrakcyjnym wyglądem i przestronnym wnętrzem. Jak przystało na współczesnego peugeota, 308 SW nie jest jednak tanie. Za bazowy wariant trzeba wyłożyć ponad 90 tys. zł. Topowe kosztują 2 razy ...

2 miesiące temu

Peugeot 206 Plus ze świeżym noskiem

... Peugeot chyba nigdy nie zakończy produkcji modelu 206. Popularne, choć nieco wadliwe, małe autko francuskiego producenta w tym roku będzie obchodziło swoje 9 urodziny. Firma postanowił więc odświeżyć ... jego popularności. Peugeot 206+, czyli ...

dawno temu

Peugeot 206 - typowe awarie i problemy

... Szukasz niedużego i ciekawie zaprojektowanego francuskiego hatchbacka, który zapewni Ci niewielkie koszty eksploatacji? Peugeot 206 będzie dla Ciebie idealną propozycją. Jaką wersję wybrać, żeby często nie odwiedzać serwisu? Czy bezproblemowa ...

dawno temu

Peugeot 5008 - van na sterydach

... Ciężko jest stworzyć samochód, który połączy wiele cech w jedną całość, bo zwykle jest tak, że coś otrzymujemy kosztem czegoś innego. Wydaje się jednak, że Peugeotowi się udało. Oto auto, które łączy w sobie zarówno właściwości SUVA jak i ...

6 miesięcy temu

Test: Peugeot Rifter - gdy kierujesz się zdrowym rozsądkiem

... Nie ukrywa roboczego charakteru, ale może być całkiem sensownym rozwiązaniem dla większej rodziny. Peugeot Rifter nie zdobędzie nagrody za innowacyjne rozwiązania, jest za to połączeniem sprawdzonych składników. Niestety, jak to w ostatnim ...

3 miesiące temu

Peugeot ogłosił skład kierowców WEC. Wśród nich 3 gwiazdy F1

... O tym, że Peugeot powróci do LeMans wiadomo nie od dziś. Niedawno poznaliśmy zapowiedź bolidu francuskiego zespołu, a teraz dowiedzieliśmy się, kto go poprowadzi. Wśród sześciu kierowców Peugeot Sport, aż 3 pochodzi ze świata Formuły 1. ... ...

8 miesięcy temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie