Opel Mokka

Model
Opel Mokka Zobacz 5 zdjęć

Opel Mokka

Mokka to niewielki model Opla, który na rynku zadebiutował na genewskim salonie samochodowym w 2012 roku. Produkcja tego auta rozpoczęła się niedługo później. Na rynku amerykańskim Mokka nazywa się Buick Encore, a w Wielkiej Brytanii Vauxhall Mokka. Bliźniaczym modelem Mokki jest Chevrolet Trax. Mokka jest pozycjonowana nieco niżej niż większa Antara i zalicza się do grupy małych SUV-ów. Niemieckie auto konkuruje m.in. z Nissanem Juke.

Mokka to SUV mierzący niespełna 4,3 m długości, 1,8 m szerokości i 1,7 m wysokości. Największym atutem tego niewielkiego Opla jest jego nadwozie. Wyraźnie przetłoczenia na błotnikach i dość małe okna sprawiają, że wóz wygląda na potężniejszy, niż jest w rzeczywistości. Duże światła z przodu przywodzą na myśl inne modele niemieckiej firmy należącej do koncernu GM, a chromowana osłona chłodnicy stara się nadać Mokce prestiż.

Niestety, małe okna ograniczają widoczność na boki, a szczególnie do tyłu, co dla niedoświadczonych kierowców może być prawdziwą udręką przy parkowaniu. Kłopot ten można rozwiązać, nabywając za dopłatą pakiet „Parkuj i jedź” (cena 2800 zł), w ramach którego montowana jest kamera cofania i czujniki parkowania.

Na pierwszy rzut oka pojazd sprawia wrażenie zdolnego do jazdy w nietrudnym terenie. Jednak bliższe przyjrzenie się Oplowi szybko każe zrewidować ten pogląd – prześwit wcale nie jest rewelacyjnie duży, a z przodu producent zamontował spojler, który na pewno uniemożliwi jazdę po bezdrożach. Może nawet mocno utrudnić jazdę w mieście, na przykład przy pokonywaniu krawężników.

A skoro już mowa o własnościach terenowych Mokki, to trzeba wspomnieć o tym, że owszem, auto jest oferowane z napędem na obie osie, ale w takim układzie nie ma żadnych reduktorów ani blokad cechujących prawdziwe samochody terenowe. Widać wyraźnie, że projektanci Opla nie brali w ogóle pod uwagę tego, że ten mały SUV może zjechać z utwardzonych szlaków. Czy więc można nazwać go w ogóle SUV-em?

Wnętrze jest przestronne jak na konstrukcję o tak małych rozmiarach. Szczególnie pasażerowie tylnej kanapy zauważą sporą ilość miejsca na nogi. To wynik konstrukcji z wysokim nadwoziem, gdzie pasażerowie siedzą bardziej pionowo niż w samochodach z nadwoziami o zwykłej wysokości. W Mokce udało się też wygospodarować 356-litrowy bagażnik i 19 schowków.

Jak zapewniają osoby testujące auto, jakość materiałów i spasowanie wszystkich elementów wnętrza są na dobrym, choć nie rewelacyjnym poziomie.

Opel Mokka dostępny jest w trzech poziomach wyposażenia. W najniższym – Essentia – w wyposażeniu seryjnym są m.in. czołowe i boczne poduszki gazowe dla kierowcy i pasażera, kurtyny powietrzne, ABS, ESP i układ wspomagający ruszanie pod górę, układ IsoFix czy tempomat. Niestety, za klimatyzację, sterowaną choćby manualnie, trzeba zapłacić ponad 4000 zł. Dopiero w droższych wersjach w standardzie jest klimatyzacja, a dokupić można na przykład elektrycznie sterowany szyberdach, ksenonowe reflektory z opcją doświetlania zakrętów i inne urządzenia ułatwiające podróż.

W Polsce Mokka dostępna jest z trzema jednostkami napędowymi. Dwie z nich to silniki benzynowe, a jeden to turbodiesel. Podstawowy motor benzynowy to 1,6-litrowa konstrukcja wolnossąca o mocy 115 KM, którą Opel wyposażył w system start/stop (pozostałe silniki również mogą być uzbrojone w ten układ). Do tej jednostki napędowej dołączana jest wyłącznie manualna skrzynia o pięciu przełożeniach i napęd na przednie koła.

Lepszymi osiągami dysponuje nowoczesny motor o objętości skokowej 1,4 l, wspomagany turbosprężarką. Moc maksymalna tej jednostki to 140 KM. Ten silnik jest łączony tylko z manualną skrzynią o sześciu biegach i napędem na cztery koła.

Największy wybór, jeśli chodzi o napęd i skrzynie biegów, mają klienci, którzy wybiorą Opla Mokkę ze 130-konnym silnikiem wysokoprężnym o objętości 1,7 l. W tym przypadku dostępne są skrzynie manualne i automatyczne oraz napęd na przednią i tylną oś.

W Polsce za najtańszą wersję Mokki trzeba zapłacić 67 900 zł (stan na 24.02.2013 r.).

3.91
Ocena na postawie 25 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaOpel
TypSamochód osobowy

Generacje Opel Mokka

Inne modele Opel

Oceny użytkowników (1)

Opel Mokka: newsy, testy i recenzje

Ford Mustang Mach-E: podróż elektryczną ikoną. Część 2: Manor House

Test: Opel Mokka - jeszcze nie jestem taki stary

... Najnowsza Mokka to samochód, który ma być niczym gwiazda Betlejemska prowadząca Opla w kierunku nowego wizerunku. Wizerunku, który nie jest kojarzony z nudnymi i stonowanymi samochodami, a modelami kierowanymi głównie do ludzi młodych, które są ...

5 miesięcy temu

Pierwsza jazda: Opel Grandland po liftingu - z dodatkiem Mokki

... Opel Grandland doczekał się większego liftingu. Producent chce ujednolicić wygląd swojej gamy, stąd też pojawienie się pasa przedniego znanego z Mokki. Sporo zmieniło się też we wnętrzu - do dyspozycji kierowcy jest nawet kamera termowizyjna! ...

2 miesiące temu

Vlog: Pierwsze wrażenia po spotkaniu z Oplem Mokką e

... Debiutujący właśnie w polskich salonach nowy Opel Mokka to pierwszy taki samochód tej niemieckiej marki. Zapowiada nowy wygląd (co widać), nowy napęd elektryczny (co słychać) i nowy związek ... O nowym Oplu Mokka e napisałem już więcej w ...

8 miesięcy temu

Euro NCAP rozbiło kolejne modele. Opel i renault bez rewelacji

... Renault Kangoo i Opel Mokka to kolejne "ofiary" Euro NCAP, a przy okazji modele, które nie zasłużyły na maksymalny, 5-gwiazdkowy wynik. Nie oznacza to jednak, że strach nimi jeździć, co zresztą potwierdzają szczegółowe wyniki. ... jednak ...

4 miesiące temu

Nowy Opel Mokka już w salonach. Polskie ceny crossovera

... Odważnie wystylizowany, nowoczesny i już bez "X" w nazwie. Zupełnie nowy Opel Mokka oficjalnie zawitał w polskich salonach. Pod względem technicznym auto nie ma nic wspólnego z poprzednikiem. To samo można powiedzieć o gamie silników i cenach, ...

dawno temu

Opel pokazał spalinową Mokkę. Najmocniejszy silnik ma 130 KM

... Jeszcze niedawno mieliśmy okazję przyglądać się elektrycznej wersji Opla Mokka, teraz Niemcy zaprezentowali odmianę napędzaną silnikami spalinowymi. Zmiany od zewnątrz są kosmetyczne, pojawiła się też wersja GS Line. ... Trudno jest rozróżnić ...

dawno temu

Pierwsza jazda: Opel Crossland po liftingu - w cieniu nowej Mokki

... Opel Crossland otrzymał nową twarz, kilka usprawnień we wnętrzu i kosmetyczne zmiany w zawieszeniu. Może nie odwraca to sytuacji niemiecko-francuskiego auta o 180 stopni, ale ekipa Opla patrzy w tabelki i widzi przyszłość w jasnych barwach. ... ...

8 miesięcy temu

Pół miliona astr z fabryki w Gliwicach. Niebawem koniec produkcji

... Fabryka Opla w Gliwicach ma powody do świętowania. Jej taśmy opuścił właśnie półmilionowy egzemplarz Astry piątej generacji. Produkcja modelu zakończy się w grudniu 2021 roku, a wiosną 2022 z zakładów zaczną wyjeżdżać nowe dostawczaki. ... , ...

2 tygodnie temu

Opel Astra jest "niemiecki jak nigdy", choć z francuskim rodowodem

... szerokiej atrapy chłodnicy łączącej ostro narysowane światła LED. To Opel Vizor — przód zapoczątkowany przez nową Mokkę, który ma być wyróżnikiem wszystkich nowych modeli marki. Tył z kolei zwieńczono ... ^^^Pod skrzydłami Stellantisa Opel ...

2 miesiące temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie