Peugeot 2008

Model
Peugeot 2008 Zobacz 5 zdjęć

Peugeot 2008

2008 to niewielki crossover Peugeota, który do produkcji wszedł w kwietniu 2013 roku. Prezentacja wersji koncepcyjnej odbyła się w 2012 roku na salonie samochodowym w Pekinie, a odmiana produkcyjna została zaprezentowana na genewskim salonie motoryzacyjnym.

Peugeot 2008 bazuje na platformie podłogowej PF1, czyli tej samej, na której budowany jest 208. Mimo wizualnego podobieństwa wozy różnią się długością – 2008 jest około 200 mm dłuższy.
Pod względem wizualnym 2008 wpisuje się w kierunek, którym podążył już Peugeot 208. Wszystkie nowe modele będą projektowane zgodnie z tym stylem. Cechą charakterystyczną wszystkich nowych Peugeotów będzie mniejsza niż dotychczas osłona chłodnicy.

To, że 2008 wygląda na samochód potężniejszy niż jego odrobinę starszy brat, i to, że Peugeot 2008 wygląda na auto terenowe, wcale nie świadczy o tym, że jest w stanie poruszać się w terenie. Takie sztuczki stylistyczne jak plastikowe nakładki na błotniki czy częściowo czarne przednie i tylne zderzaki skutecznie wpływają na podświadomość ewentualnych klientów.

Peugeot 2008 nie ma nic wspólnego z autem terenowym, choć jego wygląd sugeruje coś innego. Auto ma prosty napęd na przednie koła, na razie producent nie przewiduje wersji z napędem obu osi. Kierowcy spodoba się z pewnością elektroniczny system wykorzystujący działanie ESP, który pracuje w pięciu trybach: standardowym, na śnieg, na błoto, na piach i z odłączonym ESP.

Francuzi zaplanowali już za to całą paletę silnikową. Będzie się ona składać z trzech jednostek napędowych (nie wszystkie są jeszcze dostępne).

Podstawowym motorem jest 1,2-litrowy silnik benzynowy z trzema cylindrami. W zależności od rynku, na którym sprzedawany będzie samochód, silnik rozwinie moc 82 KM, 110 KM lub 131 KM. W każdej z wersji dostępna będzie zautomatyzowana skrzynia przekładniowa z manualną zmianą biegów.

Drugim silnikiem jest 4-cylindrowy 1,6-litrowiec. W zależności od wersji ma on moc 120 KM (odmiana wolnossąca) lub 155 KM (z turbodoładowaniem). Razem z tą jednostką montowana będzie 6-biegowa skrzynia oraz system start/stop.

Zwolennicy oszczędzania będą mieli do wyboru tylko jedną 1,6-litrową konstrukcję z wtryskiem common rail i turbosprężarką. Silnik ten oferowany będzie w odmianie o mocy 92 KM i 115 KM. W pierwszej instalowana będzie jedna z dwóch skrzyń – 5-biegowa manualna lub 6-biegowa zautomatyzowana. W drugiej oferowana będzie tylko przekładnia 6-biegowa manualna.

Wnętrze Peugeota 2008 przypomina kabinę pasażerską nieco mniejszego 208. Deska rozdzielcza jest żywcem przejęta ze starszego auta. Uwagę zwraca zestaw zegarów znajdujący się jakby nad deską rozdzielczą. To nietypowe rozwiązanie prawdopodobnie nie każdemu kierowcy przypadnie do gustu, a niektórym może wręcz przeszkadzać ustawienie kierownicy, która może wbijać się w nogi w swoim dolnym ustawieniu.

Reszta wnętrza jest już całkiem konwencjonalna. Peugeot 2008 zachęca pasażerów do zajęcia miejsc w środku dobrej jakości tapicerką i bardzo dobrym spasowaniem elementów. Auto zapewnia większą przestrzeń na nogi i przede wszystkim na głowy przewożonych osób niż model 208.

W crossoverze dostępny jest też większy bagażnik o pojemności 360 l, który można powiększyć do prawie 1200 l. Dodatkowo mniejsze rzeczy można ukryć w schowkach o łącznej pojemności niespełna 50 l. Największy z nich, 22-litrowy, mieści się pod podłogą bagażnika.

W wyposażeniu seryjnym 2008 znajdują się dwie czołowe, dwie boczne oraz dwie kurtynowe poduszki powietrze. O bezpieczeństwo podróżnych dbają też układy ABS, ASR i ESP. Z kolei za rozrywkę, ale nie tylko, odpowiada 7-calowy dotykowy wyświetlacz, który projektanci umieścili na środku konsoli tak, by był do niego jak najlepszy dostęp. Komfort podróży podnosi przydatny na autostradach tempomat. W wyposażeniu dodatkowym będą między innymi częściowo skórzana tapicerka czy przeszklony dach.

4.01
Ocena na postawie 47 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaPeugeot
TypSamochód osobowy

Generacje Peugeot 2008

Inne modele Peugeot

Oceny użytkowników (4)

Peugeot 2008: newsy, testy i recenzje

Peugeot 2008 liderem europejskiej sprzedaży. Golf poza dziesiątką

... Kolejny miesiąc, kolejny nowy lider sprzedaży w Europie. Kryzys półprzewodnikowy wywrócił rynek do góry nogami co prowadzi do zaskakujących rezultatów. Październikowym hitem okazał się Peugeot 2008, a Volkswagen Golf wypadł poza top 10. ... . Po ...

2 tygodnie temu

Ford Mustang Mach-E: podróż elektryczną ikoną. Część 2: Manor House

Peugeot 2008 - nie nazywajcie go miejskim SUV-em

... Peugeot 2008 to naprawdę ciekawa propozycja francuskiego producenta. Ten samochód może was zaskoczyć swoją przestronnością oraz komfortem prowadzenia. ... Jak zmienił się Peugeot 2008? W tym filmie pokażemy kolejny samochód z odświeżonej gamy ...

dawno temu

Samochód Roku Wirtualnej Polski 2020. Wnętrze Roku: Peugeot 2008

... Kategoria Wnętrza Roku przyniosła w tym roku kilka naprawdę ciekawych, odważnych i dobrze wykonanych kabin samochodów. Największe wrażenie wywarła na nas ta w nowym Peugeocie 2008. ... 38530 ^^^Podczas tegorocznej edycji plebiscytu Samochodu ...

dawno temu

Pierwsza jazda: Peugeot 308 - więcej, lepiej, drożej

... Wyżej pozycjonowany, lepiej wykonany, przyciągający wzrok stylistyką nadwozia – taki pomysł na Peugeota 308 mają Francuzi. Poprawili oni bolączki poprzednika, ale poza charakterystycznymi kreskami nadwozia i wnętrza, 308 nie oferuje dużo więcej ...

3 miesiące temu

Peugeot e-2008 nie jest tani. Znamy ceny modelu w Polsce

... Elektryczny crossover Peugeota wjeżdża do polskich salonów i jak większość aut tego typu nie jest przesadnie tani. e-2008 kosztuje znacznie więcej niż jego typowo miejski brat e-208. Za podstawowy wariant zapłacimy grubo ponad 140 tys. zł. ... ...

dawno temu

Peugeot 406 to ulubieniec taksówkarzy. Auto nie do zdarcia

... Jakie auta wymieni taksówkarz zapytany o najlepsze do swojej pracy? Stare mercedesy i Peugeota 406. Francuski model, znany również z filmu "Taxi", w przeciwieństwie do niemieckiego, nie jest poszukiwanym klasykiem. Nadal można go kupić tanio i ...

3 miesiące temu

Test: Peugeot 508 PSE - chuligan z trzema paskami

... Oto Peugeot 508 stworzony przez Peugeot Sport Enginereed. Samochód, którego znakiem rozpoznawczym są trzy ukośnie ułożone, neonowo zielone paski, imitujące ślady pazurów. Ja jednak uważam, że ten znak może kojarzyć się z czymś innym. ... Peugeot ...

6 miesięcy temu

Peugeot 2008 i 3008 Crossway

... Peugeot przedstawił wersje specjalne modeli 3008 i 2008. Noszą one przydomek Crossway. ... z przeszyciami w kolorze miedzianym oraz dywaniki z rysunkiem kompasu. Opcjonalnie dostępna jest tu kamera cofania, metalizowane i perłowe lakiery oraz ...

dawno temu

Test: Peugeot 5008 – czy faktycznie ma coś z premium?

... Peugeot chce być postrzegany jako marka z wyższej półki. Oczywiście samozwańcze przyczepianie sobie łatki "premium" przez nawet największych mistrzów marketingu nie przyniesie efektu. Jeżdżąc dużym ... SUV-em 5008 chciałem się przekonać, czy ...

7 miesięcy temu

Peugeot 2008 DKR i kilka technicznych szczegółów

... Bruno Famin, dyrektor Peugeot Sport zdradza kilka szczegółów technicznych dotyczących najnowszej broni francuskiego producenta – Peugeota 2008 DKR. ... . Jest to zabronione w autach 4x4. Korzyścią jest też niższa masa i mniejszy stopień ...

dawno temu

Znamy 7 finalistów Car Of The Year. 6 z nich to elektryki

... Popularność aut elektrycznych stale rośnie, ale mimo to chyba nikt nie spodziewał się aż tak licznej reprezentacji tej grupy w finale konkursu Car Of The Year. Jedynym spalinowym samochodem z wyłonionej siódemki jest nowy Peugeot 308. ... iV ...

3 dni temu

Peugeot 2008 - kolejne zwiększenie produkcji

... Rosnąca sprzedaż Peugeota 2008 jest tak dużym zaskoczeniem dla francuskiego producenta, że po raz kolejny marka musi zwiększyć moce produkcyjne. ... Peugeot chyba sam nie może uwierzyć w to jak szybko sprzedaje się model 2008. Francuski ...

dawno temu

Nowy Peugeot 308 SW jest drogi. Znamy polskie ceny

... Po hatchbacku przyszedł czas na kombi, które kusi atrakcyjnym wyglądem i przestronnym wnętrzem. Jak przystało na współczesnego peugeota, 308 SW nie jest jednak tanie. Za bazowy wariant trzeba wyłożyć ponad 90 tys. zł. Topowe kosztują 2 razy ...

4 miesiące temu

Test: Peugeot 2008 GT - nietuzinkowość ma swoją (wysoką) cenę

... Polacy uwielbiają samochody segmentu B, a crossovery oparte na ich platformach z każdym rokiem zyskują zwolenników. Peugeot 2008 nigdy jednak nie był hitem sprzedaży w naszym kraju. Po tygodniu spędzonym z nową generacją myślę, że mogłoby się to ...

dawno temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie