Peugeot odświeżył 2008. Wygląda dobrze i wciąż ma diesla pod maską

Po czterech latach od rynkowego debiutu Peugeot zdecydował się na lifting drugiej generacji modelu 2008. Auto upodobniło się do innych nowości marki, a przy okazji zyskało zaktualizowaną gamę napędów.

Peugeot 2008 po liftinguPeugeot 2008 po liftingu
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Peugeot
Aleksander Ruciński

2008 to jeden z najpopularniejszych crossoverów w Europie. Francuzi zamierzają podtrzymać ten trend w kolejnych latach. Pomoże im odświeżone wydanie, które właśnie ujrzało światło dzienne.

Wersję po liftingu poznacie przede wszystkim za sprawą zmienionych reflektorów i pionowych świateł do jazdy dziennej w postaci trzech pasków. Nowy jest też zderzak oraz atrapa chłodnicy z gradientowym wzorem. Z tyłu również znajdziemy zmodyfikowany zderzak oraz inną sygnaturę świateł.

Reszta to liftingowy standard w postaci zaktualizowanej kolorystyki nadwozia czy nowych wzorów felg dostępnych w rozmiarach od 16 do 18 cali. W odmianie GT można też liczyć na czarny dach i osłony lusterek, jak również ostrzej wystylizowane zderzaki.

Peugeot 2008 po liftingu
Peugeot 2008 po liftingu © Materiały prasowe | Peugeot

We wnętrzu też jest kilka nowości. Najważniejsza to ekran multimediów, który teraz zawsze ma przekątną 10 cali, a przy tym działa płynniej i szybciej. Cyfrowe są też zegary, poza bazową odmianą, która wciąż oferuje standardowe.

Przy okazji zmieniono także sposób wybierania przełożeń w odmianie z automatami. Tradycyjną gałkę zastąpił minimalistyczny wybierak znany z innych modeli koncernu Stellantis. A co z silnikami?

Peugeot 2008 po liftingu - wnętrze
Peugeot 2008 po liftingu - wnętrze © Materiały prasowe | Peugeot

Tu nie brakuje nowości. Pod maskę trafił bowiem zaktualizowany benzyniak 1,2 o mocy 136 KM wspomagany miękką hybrydą. Peugeot twierdzi, że pali on o 15 proc. mniej od poprzednika. Co ważne, w gamie wciąż znajdziemy diesla 1.5 130 KM, choć będzie on parowany wyłącznie z automatem.

Nowości nie brakuje też wśród odmian na prąd. Elektryczny 2008 wzorem innych modeli zyskał mocniejszy, 156-konny silnik z większym akumulatorem o pojemności 54 kWh. Dzięki temu obiecywany zasięg na jednym ładowaniu wzrósł z 345 do 406 km.

Peugeot 2008 po liftingu powinien trafić do salonów w najbliższych miesiącach. Jeszcze nie wiemy jak bardzo lifting wpłynie na ceny, lecz na obniżki raczej nie ma co liczyć.

  • Peugeot 2008 po liftingu
  • Peugeot 2008 po liftingu
  • Peugeot 2008 po liftingu
  • Peugeot 2008 po liftingu
  • Peugeot 2008 po liftingu
  • Peugeot 2008 po liftingu
  • Peugeot 2008 po liftingu
  • Peugeot 2008 po liftingu
  • Peugeot 2008 po liftingu
  • Peugeot 2008 po liftingu
  • Peugeot 2008 po liftingu
  • Peugeot 2008 po liftingu
  • Peugeot 2008 po liftingu
  • Peugeot 2008 po liftingu
  • Peugeot 2008 po liftingu
  • Peugeot 2008 po liftingu
  • Peugeot 2008 po liftingu
  • Peugeot 2008 po liftingu
  • Peugeot 2008 po liftingu
  • Peugeot 2008 po liftingu
  • Peugeot 2008 po liftingu
  • Peugeot 2008 po liftingu
  • Peugeot 2008 po liftingu
  • Peugeot 2008 po liftingu
  • Peugeot 2008 po liftingu
  • Peugeot 2008 po liftingu
  • Peugeot 2008 po liftingu
  • Peugeot 2008 po liftingu
  • Peugeot 2008 po liftingu - wnętrze
  • Peugeot 2008 po liftingu
  • Peugeot 2008 po liftingu
  • Peugeot 2008 po liftingu
  • Peugeot 2008 po liftingu
  • Peugeot 2008 po liftingu
  • Peugeot 2008 po liftingu
  • Peugeot 2008 po liftingu
[1/36] Peugeot 2008 po liftingu Źródło zdjęć: Materiały prasowe | Peugeot
Wybrane dla Ciebie
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Test: Ford Transit Custom Nugget - przemeblowali mi mieszkanie
Test: Ford Transit Custom Nugget - przemeblowali mi mieszkanie
Ej Toyota, dajcie nam tego Land Cruisera FJ!
Ej Toyota, dajcie nam tego Land Cruisera FJ!
Pokazali, na jakie auta stać przeciętnego Polaka
Pokazali, na jakie auta stać przeciętnego Polaka
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony