Peugeot odświeżył 2008. Wygląda dobrze i wciąż ma diesla pod maską

Po czterech latach od rynkowego debiutu Peugeot zdecydował się na lifting drugiej generacji modelu 2008. Auto upodobniło się do innych nowości marki, a przy okazji zyskało zaktualizowaną gamę napędów.

Peugeot 2008 po liftinguPeugeot 2008 po liftingu
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Peugeot
Aleksander Ruciński

2008 to jeden z najpopularniejszych crossoverów w Europie. Francuzi zamierzają podtrzymać ten trend w kolejnych latach. Pomoże im odświeżone wydanie, które właśnie ujrzało światło dzienne.

Wersję po liftingu poznacie przede wszystkim za sprawą zmienionych reflektorów i pionowych świateł do jazdy dziennej w postaci trzech pasków. Nowy jest też zderzak oraz atrapa chłodnicy z gradientowym wzorem. Z tyłu również znajdziemy zmodyfikowany zderzak oraz inną sygnaturę świateł.

Reszta to liftingowy standard w postaci zaktualizowanej kolorystyki nadwozia czy nowych wzorów felg dostępnych w rozmiarach od 16 do 18 cali. W odmianie GT można też liczyć na czarny dach i osłony lusterek, jak również ostrzej wystylizowane zderzaki.

Peugeot 2008 po liftingu
Peugeot 2008 po liftingu © Materiały prasowe | Peugeot

We wnętrzu też jest kilka nowości. Najważniejsza to ekran multimediów, który teraz zawsze ma przekątną 10 cali, a przy tym działa płynniej i szybciej. Cyfrowe są też zegary, poza bazową odmianą, która wciąż oferuje standardowe.

Przy okazji zmieniono także sposób wybierania przełożeń w odmianie z automatami. Tradycyjną gałkę zastąpił minimalistyczny wybierak znany z innych modeli koncernu Stellantis. A co z silnikami?

Peugeot 2008 po liftingu - wnętrze
Peugeot 2008 po liftingu - wnętrze © Materiały prasowe | Peugeot

Tu nie brakuje nowości. Pod maskę trafił bowiem zaktualizowany benzyniak 1,2 o mocy 136 KM wspomagany miękką hybrydą. Peugeot twierdzi, że pali on o 15 proc. mniej od poprzednika. Co ważne, w gamie wciąż znajdziemy diesla 1.5 130 KM, choć będzie on parowany wyłącznie z automatem.

Nowości nie brakuje też wśród odmian na prąd. Elektryczny 2008 wzorem innych modeli zyskał mocniejszy, 156-konny silnik z większym akumulatorem o pojemności 54 kWh. Dzięki temu obiecywany zasięg na jednym ładowaniu wzrósł z 345 do 406 km.

Peugeot 2008 po liftingu powinien trafić do salonów w najbliższych miesiącach. Jeszcze nie wiemy jak bardzo lifting wpłynie na ceny, lecz na obniżki raczej nie ma co liczyć.

  • Peugeot 2008 po liftingu
  • Peugeot 2008 po liftingu
  • Peugeot 2008 po liftingu
  • Peugeot 2008 po liftingu
  • Peugeot 2008 po liftingu
  • Peugeot 2008 po liftingu
  • Peugeot 2008 po liftingu
  • Peugeot 2008 po liftingu
  • Peugeot 2008 po liftingu
  • Peugeot 2008 po liftingu
  • Peugeot 2008 po liftingu
  • Peugeot 2008 po liftingu
  • Peugeot 2008 po liftingu
  • Peugeot 2008 po liftingu
  • Peugeot 2008 po liftingu
  • Peugeot 2008 po liftingu
  • Peugeot 2008 po liftingu
  • Peugeot 2008 po liftingu
  • Peugeot 2008 po liftingu
  • Peugeot 2008 po liftingu
  • Peugeot 2008 po liftingu
  • Peugeot 2008 po liftingu
  • Peugeot 2008 po liftingu
  • Peugeot 2008 po liftingu
  • Peugeot 2008 po liftingu
  • Peugeot 2008 po liftingu
  • Peugeot 2008 po liftingu
  • Peugeot 2008 po liftingu
  • Peugeot 2008 po liftingu - wnętrze
  • Peugeot 2008 po liftingu
  • Peugeot 2008 po liftingu
  • Peugeot 2008 po liftingu
  • Peugeot 2008 po liftingu
  • Peugeot 2008 po liftingu
  • Peugeot 2008 po liftingu
  • Peugeot 2008 po liftingu
[1/36] Peugeot 2008 po liftingu Źródło zdjęć: Materiały prasowe | Peugeot
Wybrane dla Ciebie
Seryjnie kradł emblematy. Święta spędzi w areszcie
Seryjnie kradł emblematy. Święta spędzi w areszcie
Jest nowy fragment S7. Kierowcy mogą już korzystać
Jest nowy fragment S7. Kierowcy mogą już korzystać
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Jest nieznacznie droższy, ale oferuje znacznie więcej
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Jest nieznacznie droższy, ale oferuje znacznie więcej
Nowy szef BMW: Milan Nedeljkovic przejmuje stery w erze elektromobilności
Nowy szef BMW: Milan Nedeljkovic przejmuje stery w erze elektromobilności
Nowa ekspresówka na zachodzie. Wiemy, kiedy nią pojedziemy
Nowa ekspresówka na zachodzie. Wiemy, kiedy nią pojedziemy
Kilka kluczowych detali. Po tym rozpoznasz nieoznakowany radiowóz
Kilka kluczowych detali. Po tym rozpoznasz nieoznakowany radiowóz
Odświeżona Dacia Jogger wjeżdża do salonów. Jest LPG, jest i hybryda
Odświeżona Dacia Jogger wjeżdża do salonów. Jest LPG, jest i hybryda
Hyundai i30N może powrócić na rynek. Kluczem będzie nowy napęd
Hyundai i30N może powrócić na rynek. Kluczem będzie nowy napęd
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Uciekł z miejsca kolizji. Miał swoje powody
Uciekł z miejsca kolizji. Miał swoje powody
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀