Dacia Lodgy

Model
Dacia Lodgy Zobacz 8 zdjęć

Dacia Lodgy

Lodgy to model niewielkiego vana produkowanego od 2012 roku przez rumuńską firmę Dacia, należącą do koncernu Renault.

Pod nadzorem Francuzów, z którymi wcześniej przez wiele lat Dacia współpracowała, produkując dla rynku rumuńskiego przestarzałe i usunięte dawno z palety Renault modele, rumuński wytwórca od kilku lat intensywnie się rozwija. Jednym z jego najnowszych modeli jest Lodgy, czyli 5- lub 7-osobowy van.

Produkty firmy Dacia skierowane są do mniej zamożnej klienteli, dla której nie liczy się specjalnie jakość skórzanej tapicerki czy prestiż marki. Ważne są natomiast niska cena, prosta budowa i funkcjonalność samochodu. Te wszystkie kryteria spełnia Lodgy.

Liczące 4,5 m długości nadwozie cechuje się rozstawem osi wynoszącym 2,8 m. Auto wygląda skromnie, ale schludnie, a jego stonowana stylistyka na pewno nie stanie się niemodna po dwóch czy trzech sezonach.

Spora długość i dość duży rozstaw osi gwarantują dużą ilość przestrzeni we wnętrzu. Lodgy można nabyć zarówno w wersji 5-, jak i 7-osobowej. W pierwszym przypadku Dacia ma bagażnik o pojemności 827 l, a po złożeniu kanapy jest już przepastne 2617 l. To znacznie więcej, niż oferują takie samochody jak na przykład Citroën Berlingo. Jest także dużo miejsca dla pasażerów, którzy nawet w odmianie dla siedmiu osób nie będą narzekać na brak miejsca na nogi. W tej ostatniej konfiguracji ucierpi za to bagażnik, którego pojemność znacznie się zmniejszy.

W Lodgy Dacia nie zastosowała wyrafinowanych materiałów czy rozwiązań umilających specjalnie podróż – na przykład schowków nie ma zbyt wiele, a za klimatyzację trzeba dopłacić. Z drugiej strony samochód zapewnia wystarczająco wysoki komfort podróży, a deska rozdziela nie przytłacza mnóstwem przycisków i pokręteł.

W Polsce Dacia Lodgy sprzedawana jest z czterema poziomami wyposażenia. W najniższym z nich – Access – w standardzie nabywca otrzymuje system ABS (ESP jest za dopłatą pod warunkiem zakupienia większych kół), dwie czołowe oraz boczne poduszki powietrzne, zestaw naprawczy do kół (koło zapasowe wymaga dopłaty w każdej wersji wyposażeniowej) i wspomaganie układu kierowniczego. W droższych odmianach za dopłatą lub w standardzie są 15- lub 16-calowe koła, ESP, komputer pokładowy, ogranicznik prędkości, światła przeciwmgłowe, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka, elektrycznie sterowane szyby, manualna klimatyzacja czy radio.

Za niektóre dodatkowe elementy wyposażenia trzeba słono zapłacić (jeśli nie są w standardzie). Przykładowo, ESP kosztuje 1210 zł, manualna klimatyzacja aż 2550 zł (!), a lakier metalizowany 1800 zł. Z drugiej strony podstawowa odmiana Dacii Lodgy kosztuje zaledwie 37 900 zł.

Auto jest oferowane z czterema różnymi silnikami, przy czym w zależności od wybranej wersji wyposażeniowej dostępne są one w różnej liczbie, od jednego (Access) do czterech (Laurent). Podstawową jednostką napędową jest niezbyt nowoczesny 1,6-litrowy benzynowiec o mocy 82 KM. Ten wolnossący motor rozpędza Dacię do 160 km/h, w cyklu mieszanym spalając około 7 l benzyny na każde 100 km.

Lepsze osiągi i niższe zużycie paliwa zapewnia 1,5-litrowy silnik Diesla. Dostępny w dwóch wersjach agregat ma wtrysk paliwa typu common rail i turbodoładowanie (w odmianie dCi 110 jest turbosprężarka VGT). Słabsza jednostka rozwija moc 90 KM, co pozwala osiągnąć prędkość 169 km/h i spalić średnio 4,2 l oleju napędowego na 100 km, a mocniejsza – 110-konna – daje możliwość rozpędzenia Dacii do 175 km/h, zużywając przy tym 4,4 l paliwa na setkę.

Wkrótce do sprzedaży (w wersjach Laurent i Prestige) zostanie wprowadzony najnowocześniejszy motor w gamie Dacii. Będzie to 1,5-litrowy silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem paliwa i turbodoładowaniem. Ta jednostka napędowa rozwinie 115 KM, a jej maksymalny moment obrotowy sięgnie 190 Nm.

4.75
Ocena na postawie 16 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaDacia
TypSamochód osobowy

Inne modele Dacia

Oceny użytkowników (7)

Dacia Lodgy: newsy, testy i recenzje

Dacia ma nowe logo. Koniec z "otwieraczem do piwa"

... Dacia rośnie w siłę, a od połowy 2021 roku zmienia też swoją identyfikację wizualną. Koniec z "otwieraczem do piwa", jak nazywali złośliwi komentatorzy poprzednie logo. Nowa propozycja jest prosta i nawiązuje do natury. ... Dział marketingu ...

15 godzin temu

Tola Szlagowska i Mercedes EQA, czyli "Pokolenie Wrażliwców"

Test: Dacia Sandero TCe - stworzona pod LPG

... Kiedyś Dacia kojarzyła się nie najlepiej. Obecnie wszystko ma szansę się zmienić. Samochody tej marki są coraz bardziej nowoczesne, ale zachowane są elementy pozwalające obniżyć cenę oraz koszty eksploatacji. Świetnym przykładem jest Dacia ...

2 miesiące temu

Dacia Lodgy z nowymi silnikami TCe - polski cennik

... Dacia sukcesywnie odświeża gamę oferowanych silników. Po Dusterze i jego nowej, 1-litrowej jednostce przyszedł czas na model Lodgy. Rumuński minivan debiutuje z nieco większym, benzynowym silnikiem 1.3 TCe. ... Przedstawiciele Dacii najwyraźniej ...

dawno temu

Dacia Lodgy - polski cennik

... Dacia Lodgy zadebiutowała na tegorocznym salonie samochodowym w Genewie. Polski oddział Dacii wczoraj poinformował, że w polskich salonach model ten będzie dostępny już od połowy września. Jakich cen możemy się spodziewać? ... Dacia Lodgy ...

dawno temu

Dacia Duster LPG - taniej się nie da?

... Kupując samochód, kierujemy się różnymi kryteriami. Nie zawsze szukamy luksusu i prestiżowego wykończenia. Czasami musi być po prostu tanio. Dacia uchodzi za markę, która pozwala cieszyć się nowym ... samochodem z przyzwoitym wyposażeniem w ...

6 miesięcy temu

Dacia Lodgy zaprezentowana w Genewie [Genewa 2012]

... Dacia - budżetowa marka Renault, rozszerza swój zasięg. Po Dusterze, który osiągnął ogromny sukces, do oferty Dacii wchodzi pełnowymiarowy samochód klasy MPV. Będzie on dostępny w opcji 5- i 7-osobowej. Model Lodgy zadebiutował w Genewie. ... . ...

dawno temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie