BMW X6

Model
BMW X6 Zobacz 8 zdjęć

BMW X6

Po sporym sukcesie rynkowym modelu X5 BMW zdało sobie sprawę, że popularność SUV-ów będzie rosła jeszcze przez kilka lat. Kiedy więc w 2006 roku na rynku pojawiła się II generacja X5 oznaczona modelowo jako E70, Niemcy zabrali się do pracy nad zaskakującym projektem.

Początkowo miał być on wyłącznie eksperymentem, jednak centrala z Monachium po raz kolejny udowodniła, że potrafi zaryzykować i właśnie dlatego na targach motoryzacyjnych w Detroit w 2008 roku BMW zaprezentowało zupełnie nowy typ pojazdu. Chociaż wszyscy nazwali go crossoverem, Niemcy do dziś stosują określenie SAC (Sports Activity Coupe). Nie bez powodu jest to nawiązanie do skrótu Sports Utility Vehicle (SUV), BMW X6 pochodzi bowiem od SUV-a.

Model ten jest bardziej wymysłem designerów i wizjonerów niż inżynierów czy księgowych. Prawdę mówiąc, jest to BMW X5 ze ściętym dachem, odrobinę bardziej muskularnymi przetłoczeniami nadwozia oraz usztywnionym zawieszeniem. BMW stworzyło więc pierwszego na świecie SUV-a z 5-drzwiowym nadwoziem przypominającym coupé.

Pas przedni został bardzo delikatnie zmieniony, jednak najbardziej w oczy rzuca się mocno pochylona przednia szyba. Tuż za nią nadwozie osiąga maksymalną wysokość 1690 mm, a potem stopniowo opada, kończąc się na krawędzi pokrywy bagażnika, tuż przy umieszczonych stosunkowo wysoko tylnych lamach. Z boku nadwozie przypomina kształt klina, a dynamiczną linię oraz muskulaturę auta podkreślają przetłoczenia na nadkolach, końcówki układu wydechowego wystające ze zderzaka oraz niewielkie boczne okna.

Skutecznie ograniczają one widoczność, podobnie zresztą jak tylna szyba. Pod względem praktycznym BMW X6 nie ma nic do zaoferowania. Bagażnik o pojemności 570 l to niezbyt wiele w tym segmencie, a przez bardzo długi czas auto dostępne było jedynie w 4-miejscowej wersji.

Auto zyskuje natomiast agresywną, wręcz pewną siebie sylwetką oraz właściwościami jezdnymi. BMW X6 wyposażone jest standardowo w napęd na 4 koła xDrive oraz 6-biegową automatyczną przekładnię. Za dopłatą dostępne są łopatki lub przyciski umieszczone przy kole kierownicy służące do zmiany przełożeń. Także dzięki temu, prowadząc X6, ma się wrażenie, jakby jechało się szybkim i ogromnym coupé.

Miłośnikom sportowej jazdy BMW oferuje specjalną wersję tego modelu oznaczoną legendarnym emblematem M. Pod maską X6 M pracuje jednostka V8 o pojemności 4,4 l, która dzięki pomocy 2 turbosprężarek produkuje aż 555 KM oraz 680 Nm momentu obrotowego. Ważące 2380 kg auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,7 s i z łatwością osiąga prędkość maksymalną ograniczoną elektronicznie do 250 km/h.

BMW X6 M nie zostało pozbawione stylistycznych smaczków. Doposażono je w agresywniejszy zestaw spojlerów, sportowe fotele czy logo M, które umieszczono u dołu kierownicy. Kabina pasażerska BMW X6 do złudzenia przypomina tę z bliźniaczego X5, jest w niej jedynie odrobinę mniej miejsca na głowę, co odczują pasażerowie zajmujący pozycję z tyłu.

Miłośników ekologii z pewnością ucieszy informacja, że BMW oferuje także wersję ActiveHybrid X6. Również wykorzystano w niej jednostkę napędową V8 o pojemności 4,4 l, jednak dzięki pomocy silnika elektrycznego układ produkuje 485 KM oraz 780 Nm momentu obrotowego, co zapewnia autu przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 5,6 s przy jednoczesnym spalaniu na poziomie 9,9 l paliwa na 100 km.

Ponadto BMW X6 oferowane jest w wersjach z jednostkami wysokoprężnymi xDrive30d 245 KM oraz xDrive40d 306 KM, a także z benzynowym rzędowym 6-cylindrowym silnikiem rozwijającym 306 KM w wersji xDrive35i i V8 408 KM jako xDrive50i.

BMW X6 jest droższe od X5 o ponad 20 000 zł, będąc przy tym jednocześnie mniej praktycznym autem. Jest to jednak dowód na to, że rynek SUV-ów rozwinął się do tego stopnia, że producenci mogą pozwalać sobie na wariacje na temat bulwarowych terenówek.

Plusy:
- osiągi
- wersja M
- muskularne nadwozie
Minusy:
- cena
- widoczność

3.75
Ocena na postawie 35 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaBMW
TypSamochód osobowy

Generacje BMW X6

Inne modele BMW

BMW X6: newsy, testy i recenzje

Test: BMW X6 M Competition – sportowy wymiar luksusu

... Większość osób, opisując BMW X6 M, zwraca uwagę na to, jak imponujące wrażenie robią sportowe możliwości tego modelu. I bez wątpienia tak jest, to piekielnie szybki samochód. Mnie natomiast — zamiast ... jest BMW X6 M Competition. Spojrzenie w ...

3 miesiące temu

50 lat BMW M

... Oddział M od 50 lat zamienia kolejne modele BMW w maszyny dostarczające niesamowitych emocji. Sportowe limuzyny, kabriolety czy SUV-y, które bez problemu odnajdą się na torach wyścigowych to niesamowite dzieła niemieckich inżynierów. ...

2 dni temu

Nadjeżdża nowe M2. BMW odsłania coraz więcej

... Jedna z najbardziej oczekiwanych premier BMW coraz bliżej. Producent podgrzewa atmosferę, publikując w sieci zdjęcia zakamuflowanego egzemplarza. Wiemy coraz więcej, choć wciąż jest wiele tajemnic. ... Fotografia przedstawiająca profil nowego ...

3 tygodnie temu

Pierwsza jazda: BMW iX M60 – jeszcze szybciej, jeszcze wygodniej

... 50 lat BMW M Niemcy świętują nie tylko wprowadzając na rynek ekstremalne M4 CLS, ale i elektryczne iX M60. Ma 619 KM i 1100 niutonometrów (!), ale czy tak naprawdę zasługuje na literę M? Sprawdziłem to na niemieckich autobahnach i w zatłoczonym ...

3 dni temu

BMW Serii 3 przeszło udany lifting - jak chcą, to potrafią

... Przyznacie, że ostatnie projekty BMW (z nową Serią 7 na czele) mogły wzbudzić mieszane uczucia nawet u najzagorzalszych fanów marki. Na szczęście producent wciąż ma w ofercie ładne samochody, takie jak odświeżona Seria 3. ... również ...

tydzień temu

Pod prąd w BMW. Kierowcy uciekali, 40-latek wolał zaryzykować

... Trudno sobie wyobrazić, co kierowało mężczyzną zasiadającym za kółkiem BMW, ale wszystko wskazuje na to, że bardziej opłacało mu się jechać ekspresówką pod prąd, niż dotoczyć się do kolejnego węzła zgodnie z prawem. Usłyszał zarzut narażenia ...

2 tygodnie temu

Powiedz ekranom do widzenia. Szef designu BMW wprost o wnętrzach aut

... Nowe BMW Serii 7 ma telewizor opuszczany z sufitu, ale nadchodzi czas, w którym największy ekran nie będzie się liczył. Pierwsze sygnały spływają z najwyższej półki. ... … zostawimy je za sobą, prędzej czy później – powiedział Matthias ...

2 tygodnie temu

Test: BMW 2 Active Tourer - osobiście jestem na nie, ale...

... Po w sumie ośmiu latach i jednym faceliftingu na rynku pojawiła się nowa odmiana modelu BMW 2 Active Tourer, która w aktualnej gamie BMW, patrząc na inne auta, z pewnością nie jest już najbrzydszym, za które uważałem poprzednią generację. Nie ...

miesiąc temu

Nowe BMW X6 – ewolucja [wideo]

... Druga generacja BMW X6 jest większa, ale lżejsza od dotychczasowej. ... BMW X6 to pojazd typu SAC, czyli Sport Activity Coupé. Jak wskazuje nazwa, ma łączyć cechy auta sportowego i SUV-a. Pierwsze wcielenie tego modelu zadebiutowało w 2007 r. Do ...

dawno temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie