Ford Capri 2 generacji

Generacja
Ford Capri 2 generacji Zobacz 2 zdjęcia

Prezentacja drugiej generacji słynnego Forda Capri odbyła się w lutym 1974 roku. W związku z kryzysem naftowym, który miał miejsce rok wcześniej, Ford zdecydował się stworzyć samochód bardziej ekonomiczny, dostosowany do codziennego użytkowania. Druga generacja miała być więc czymś w rodzaju usportowionego samochodu rodzinnego. Dlatego też w ramach zmian skrócono maskę, zwiększono przestrzeń w kabinie i zastosowano nadwozie typu liftback.

Capri drugiej generacji produkowano w Dagenham, Halewood (Wielka Brytania), Genk (Belgia), Saarlouis oraz Kolonii (Niemcy). Egzemplarze pochodzące z linii produkcyjnych w ostatnim z wymienionych krajów napędzane były 1,3-, 1,6- lub 2,0-litrowym, czterocylindrowym, rzędowym silnikiem o mocy odpowiednio 55, 72 lub 88 KM. W tamtych czasach była to zadowalająca moc dla samochodu o tych gabarytach. W Wielkiej Brytanii produkowano egzemplarze z 2,3- lub 3,0-litrową widlastą szóstką. Na rynku nie było wariantu z jednostką wysokoprężną. Sprzedawano wyłącznie modele z manualną skrzynią biegów.

Chociaż pod względem mechanicznym druga generacja modelu Capri niewiele różniła się od pierwszej, widać wyraźne różnice w wyglądzie odmłodzonego coupé. Cechowało się ono powiększonym nadwoziem oraz odnowioną deską rozdzielczą, przy której montowano mniejszą niż we wcześniejszych modelach kierownicę. Bez zmian pozostały charakterystyczne prostokątne światła przednie, zastąpione okrągłymi dopiero w następnej generacji. Stały się więc one znakiem rozpoznawczym starszych modeli Capri. Wymieniono również przednie tarcze hamulcowe – zastąpiono je większymi.

W marcu 1975 roku światło dzienne ujrzał wariant John Player Special z edycji limitowanej, znany również jako Ford Capri JPS. Na rynku dostępne były jedynie egzemplarze w czarnej i białej wersji kolorystycznej. Specyficznego charakteru nadawało autu złote malowanie karoserii. Wnętrze cechowało się beżową tapicerką oraz dywanikami obszytymi czarną nitką. Auto budziło emocje, ponieważ dzięki tym zabiegom stylistycznym nabrało drapieżnego wyglądu.

W maju 1976 roku wprowadzono na rynek bardziej ekskluzywne wersje - 3.0 S oraz Ghia, cechujące się najwyższym standardem wyposażenia. W październiku 1976 roku produkcję ograniczono do fabryki w Saarlouis. W tym roku zaczęto też eksportować Capri II do USA. Chociaż w Europie zainteresowanie tym modelem nie malało, druga generacja nie osiągnęła tak spektakularnego sukcesu na rynku amerykańskim jak poprzednia, mimo że wprowadzono ciekawe innowacje. Modele na Nowym Kontynencie napędzane były silniejszymi jednostkami niż ich europejskie odpowiedniki, ponadto nad kratką osłony chłodnicy pojawił się napis Capri. Na niewiele się to jednak zdało. Nie zachęciło to Amerykanów do nabycia nowego Capri - przeszkodą była wygórowana cena tego modelu. Samochód kosztował więcej niż słynny, uwielbiany w Stanach Mustang. Oczywiście zrażało to większość potencjalnych nabywców, którzy woleli kupić legendarnego już rumaka niż płacić więcej za niepozornego Capri.

Produkcję Capri II zakończono w 1978 roku, by w zamian wprowadzić na rynek trzecią i ostatnią generację modelu.

Użytkownicy Forda Capri drugiej generacji chwalą to auto za dobre, trwałe jednostki, którym jednak trzeba poświęcić trochę czasu, by były w dobrym stanie. Wszelakie parametry można odczytać z dość zadowalająco czytelnych sześciu zegarów. Wadą tego modelu jest jego podatność na korozję, wyciszenie wnętrza także pozostawia wiele do życzenia.

4.71
Ocena na postawie 24 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaFord
ModelFord Capri
Produkcja od1974
Produkcja do1978

Inne generacje Ford Capri

Inne modele Ford

Oceny użytkowników (4)

Ford Capri 2 generacji: newsy, testy i recenzje

WP kontra auto: VOLVO XC90

Ford Fiesta MK8 ST. Sportowy, rodzinny, miejski – uniwersalny

... W kategorii hot hatch Ford Fiesta Mk8 ST zdecydowanie nie zostawia pola do popisu konkurencji. Napływające z całego świata recenzje mówią nam jedno – następca „siódemki” nie zawodzi, a nawet podnosi ... , takie jak spoilery, sportowe zderzaki ...

7 godzin temu

Ford Focus Sedan nareszcie w salonach. Polskie ceny modelu

... Choć nie wszyscy zdają sobie z tego sprawę, Ford Focus występuje również z trójbryłowym nadwoziem typu sedan, które właśnie, z dwuletnim opóźnieniem, debiutuje na polskim rynku. Ile trzeba zapłacić za taki wariant? ... . Nadal są jednak ...

3 tygodnie temu

Ford Ecosport Active wyceniony. Polskie ceny nowej wersji

... Ford uzupełnił gamę Ecosporta o uterenowione wydanie Active, które powinno przypaść do gustu klientom lubiącym czasem zjechać z asfaltu. Ile trzeba zapłacić za ten ciekawy wariant? ... Ecosport to jeden z najbardziej zapomnianych modeli Forda. ...

3 tygodnie temu

Pierwsza jazda: Ford Puma ST to nowe auto starej szkoły

... , do których chcieliby powrócić fani "prawdziwej motoryzacji". Nowy model Forda to hot hatch starej szkoły przystosowany do realiów 2020 roku. ... Ford Puma ST 2020 – pierwsza jazda, opinia ^^^Wiecie, co jest nie tak z dzisiejszą motoryzacją? ...

2 tygodnie temu

Ford Puma ST wyceniony. Za osiągi trzeba słono zapłacić

... Ford wycenił Pumę ST - sportowego crossovera, który pod względem technicznym ma sporo wspólnego z mniejsza Fiestą ST. Jest od niej jednak zauważalnie droższy. Za podstawowe wydanie trzeba wyłożyć 125 tys. zł. ... dawką emocji. 38793 Wszystko za ...

miesiąc temu

Hybryda dla każdego! Nowy Ford Kuga i jego "tercet elektryczny"

... oferuje swoim klientom samochód z aż pięcioma rodzajami napędu, w tym z trzema rodzajami hybrydy! Nic zatem dziwnego, że marka nazywa najnowszą Kugę "najbardziej zelektryfikowanym Fordem w historii". ... ^^^To wszystko brzmi odrobinę ...

3 miesiące temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie