Ford Interceptor

Model
Ford Interceptor Zobacz 2 zdjęcia

Ford Interceptor jest samochodem sportowym w typie concept, który zadebiutował w 2007 roku podczas IAS (International Auto Show) w Detroit. Pojazd w konstrukcji nadwozia stylizowany jest na sedana w stylu retro, który inspirowany był klasycznymi amerykańskimi muscle cars z lat 60. jak np. Ford Galaxie.

Ford Interceptor – historia

Ford Interceptor po raz pierwszy zaprezentowany został na konferencji prasowej mającej miejsce 31 grudnia 2006 roku. Wówczas konstruktorzy opisywali styl auta jako męski o wojskowym charakterze. Ponadto wyróżniono proste i eleganckie nadwozie, które we wnętrzu skrywało potężną jednostkę napędową. Auto nigdy nie weszło do stałej produkcji seryjnej i dostępne było wyłącznie w wersji z pełnym nadwoziem i napędem przełożonym na tylną oś, a niektóre elementy podwozia wykorzystano później w konstrukcji 6-generacji Forda Taurusa.

Ford Interceptor – dane techniczne

Ford Interceptor pod maską wyposażony został w wyścigowy silnik Ford Racing Cammer o pojemności 5-litrów i mocy na poziomie 600 KM napędzany ethanolem E-85. Jednostka obsługiwana jest przez 6-biegową manualną skrzynię biegów, a sam silnik jest usprawnioną wersją o pojemności 4.6 litra, która od 2011 roku zasilała Mustanga GT.

Ford Interceptor – nadwozie

Ford Interceptor wyróżnia się na tle innych modeli Forda użyciem szerokiej platformy podwozia, którą wcześniej wykorzystywał Ford D2C Mustang z napędem przełożonym na tylną oś. Dzięki temu karoseria jest proporcjonalna zarówno wobec przedniej jak i tylnej osi oraz posiada obniżoną linię dachu, która i tak pozostaje na wyższym poziomie niż w pozostałych modelach jak np. Ford Taurus. Oprócz tego auto posiada skrócony wlot powietrza, przez co wpisuje się w trend marki zapoczątkowany wcześniej przez Forda Edge i Forda Fusion oraz eliptyczne tylne reflektory, które wykorzystywane są obecnie w konstrukcji wspomnianego Forda Taurusa.

Ford Interceptor – wyposażenie wnętrza

Ford Interceptor w podstawowej wersji charakteryzował się wysoką jakością wyposażenia, szczególnie biorąc pod uwagę kwestie bezpieczeństwa. Oprócz tego pojazd otrzymał innowacyjne wówczas czteropunktowe pasy bezpieczeństwa dla kierowcy oraz nadmuchiwane pasy dla pasażerów siedzących na tylnych fotelach. Pasy zostały zaprojektowane od podstaw w taki sposób, aby jak przytrzymywać ciało oraz zapewniać lepszą wygodę w stosunku do standardowych 3-punktowych wersji. Oprócz tego wnętrze zyskało nową deskę rozdzielczą oraz cztery skórzane siedzenia kubełkowe wyposażone w dodatkową regulację ''góra-tył-przód-tył'' dla kierowcy i każdego pasażera. Za pomocą regulatorów umieszczonych na wspomnianej desce możliwa jest kontrola zarówno klimatyzacji (6 stopni) jak i światła awaryjnego. Poza tym, w skład wyposażenia wchodziły również: elektrycznie sterowane szyby i lusterka, regulowana kolumna z multifunkcyjną kierownicą, odtwarzacz CD, radio FM/AM, elektryczne wspomaganie układu kierowniczego oraz system schowków i półek łatwo dostępnych zarówno przez kierowcę jak i pasażerów.

Ford Interceptor – wymiary

Ford Interceptor zaliczany jest do większych aut sportowych ze względu na występowanie wyłącznie w wersji sedan. Z tego względu jego konstrukcja posiada 5121 mm długości, przy szerokości 1941 mm szerokości i 1392 mm wysokości. Ponadto, osie rozstawione zostały na odległość 3068 mm, a masa własna pojazdu wyniosła ok. 1652 kg.

4.68
Ocena na postawie 5 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaFord
TypSamochód sportowy/Concept Car
SegmentG

Inne modele Ford

G - Inne modele

Ford Interceptor: newsy, testy i recenzje

Autokult odc.3 - Nowa Toyota Supra, Opel GTX Experimental, Red Bull Ring

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie