Renault Megane 4 generacji

Generacja
Renault Megane 4 generacji Zobacz 11 zdjęć

Nowe Renault Mégane już czwartej generacji zadebiutowało w 2015 roku, ale sprzedaż rozpoczęto w 2016. Samochód zupełnie odcina się od swojego poprzednika, z którym ma niewiele wspólnego. Natomiast dużo łączy go stylistycznie z nowym Talismanem, Espace i Kadjarem, tworząc razem jedną, nową linię modeli. Mégane zgodnie z trendami urosło względem poprzednika na długość o 64 mm, jest też szersze o 6 mm, ale za to niższe o 33 mm. Rozstaw osi wzrósł o 28 mm do 2669 mm. Samochód debiutował jako 5-drzwiowy hatchback, w przyszłości przewiduje się wprowadzenie kombi Grandtour. Nie wiadomo nic na temat odmiany Coupé.

Projektanci wnętrza wygospodarowali nieco więcej przestrzeni dla pasażerów, zwłaszcza na szerokość, ale ilość miejsca na nogi siedzących z tyłu wciąż jest za mała w porównaniu z najlepszymi konkurentami. Niestety zmniejszyła się również pojemność bagażnika z 400 do 384 litrów, która po złożeniu oparć kanapy wynosi maksymalnie 1247 litrów.

Auto stylistycznie zupełnie nie przypomina poprzednika, ale prawdziwą rewolucję przeszło wnętrze. Projekt deski rozdzielczej jest całkowicie nowy, zastosowano materiały wyższej jakości, a bogata wersja BOSE została wyposażona w elementy znane dotąd tylko z samochodów klasy wyższej. Pośrodku deski rozdzielczej znajduje się tablet ustawiony pionowo, na którym znajduje się interfejs obsługujący niemal wszystkie elementy samochodu z klimatyzacją włącznie. Za kierownicą znajdują się całkowicie cyfrowe wskaźniki, których wygląd i kolor można dobierać według własnych preferencji. Zmieniają się one również zgodnie z trybem jazdy jaki wybierze kierowca. Wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa obejmuje również asystentów jazdy, takich jak aktywny tempomat, czujnik antykolizyjny, system wykrywania pojazdów w martwym polu czy asystenta pasa ruchu.

Zawieszenie nowego Renault Mégane technicznie się nie zmieniło – to nadal kolumny MacPhersona z przodu i belka skrętna z tyłu, ale jego zestrojenie jest zupełnie inne. Teraz to układ bardzo wyważony, oferujący dobre właściwości jezdne i odpowiedni komfort resorowania. Bezpieczeństwo jazdy zapewnia nie tylko dobre zawieszenie, ale także poprawiony system elektronicznej stabilizacji toru jazdy.

W najbogatszych wersjach oraz sportowej odmianie GT pojawia się tylna oś skrętna 4Control, która działa na tej samej zasadzie co w Lagunie III, a także nowym Talismanie i Espace. Koła tylnej osi skręcają się w przeciwną stronę do przednich do prędkości 60 km/h (80 km/h dla wersji GT). Powyżej tej prędkości koła skręcają się w tę samą stronę, ale o dużo mniejszy kąt. Za układ odpowiadają siłowniki elektryczne, których sterownik analizuje sytuację samochodu około 100 razy na sekundę, dobierając odpowiedni kąt skrętu kół i pomagając układowi ESP w sytuacjach utraty przyczepności.

Gama jednostek napędowych nowego Renault Mégane obejmuje silniki benzynowe o pojemności 1,2 i 1,6 litra oraz diesle 1,5 i 1,6 litra. Wszystkie to silniki doładowane z rodzin TCe (benzynowe o mocy 100-205 KM) i dCi (diesle o mocy 90-130 KM). Jedynym motorem bez doładowania jest 114-konny sinik SCe 1.6 oferowany jako jednostka startowa. W późniejszym czasie do gamy dołączy 160-konny diesel oraz jego hybrydowa wersja wspomagana silnikiem elektrycznym.

4.51
Ocena na postawie 22 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaRenault
ModelRenault Mégane
Produkcja od2016
Produkcja do2017

Inne generacje Renault Mégane

Inne modele Renault

Oceny użytkowników (2)

Renault Megane 4 generacji: newsy, testy i recenzje

Citroën - In Love With You - Odc. 1 "Sztuka oddychania pod wodą"

Renault Clio R.S. może zostać zastąpione elektrycznym Zoe R.S.

... Renault nie planuje sportowej wersji najnowszego Clio. Francuzi twierdzą, że w dobie coraz ostrzejszych norm emisji spalin stworzenie nowego Clio R.S. byłoby niezmiernie trudne oraz kosztowne. Auto zostanie prawdopodobnie zastąpione elektrycznym ...

23 godziny temu

Megane RS Trophy-R zmiażdżyło Civica Type-R na torze Spa

... Przez kilkanaście ostatnich miesięcy Honda Civic Type-R sukcesywnie kolekcjonowała rekordy najsłynniejszych, światowych torów. Niestety Japończycy niedługo cieszyli się tymi wynikami. Do gry wchodzi najnowsze Renault Megane RS Trophy-R, które ...

3 miesiące temu

Renault Megane R.S. Trophy wycenione. Jest droższe o 18 tys. zł

... Minimum 142 900 zł trzeba zapłacić za Renault Megane R.S. Trophy. Najmocniejszy hot hatch Renault ma 300 KM i garść sportowych dodatków. Jako jedyne auto w swojej klasie wyposażone jest w układ czterech kół skrętnych. ... 142 900 zł to cena za ...

9 miesięcy temu

Audi RS 4 Avant po liftingu. Zmienił się głównie wygląd

... Ma silnik V6 biturbo o mocy 450 KM i momencie 600 Nm, czyli nic w tym zakresie nie zmieniło się względem poprzednika. Jest natomiast nowa, bardziej zadziorna niż wcześniej stylistyka. Audi pokazało nowe RS 4 Avant, czyli jedno z najszybszych ...

2 tygodnie temu

Nowe Renault Clio - znamy polskie ceny

... Renault pochwaliło się pełnym cennikiem nowego Clio. Wszystko wskazuje na to, że francuski mieszczuch bez problemu utrzyma swoją pozycję w segmencie B. Atrakcyjne wyposażenie, bogata gama silników oraz rozsądne ceny powinny okazać się przepisem ...

2 miesiące temu

Nowe Renault Clio odsłania wnętrze. Nadwozie także nie rozczaruje

... Piąta generacja francuskiego supermini zadebiutuje już niebawem, podczas marcowego salonu w Genewie. Już dziś jednak Renault chwali się jego wnętrzem i nie tylko. Dzięki oficjalnemu filmowi promocyjnemu wiemy też sporo o nadwoziu. ... może się ...

9 miesięcy temu

No tu już wiemy jak wygląda nowe Renault Captur. Dzięki Chińczykom

... Chińscy szpiedzy w Chinach sfotografowali i opublikowali zdjęcia Renault Captura nowej generacji, który najpewniej zadebiutuje właśnie na tamtym rynku. Nie jest żadną tajemnicą, że w Europie będzie wyglądał niemal tak samo. ... Gwoli ścisłości, ...

4 miesiące temu

Frankfurt 2019: BMW Concept 4 budzi mieszane uczucia

... BMW lubi szokować pojazdami koncepcyjnymi. Wiadomo to nie od dziś. Bawarska marka przyjechała do Frankfurtu z imponującą zapowiedzią następcy obecnej Serii 4. Concept 4 - bo tak nazywa się studyjny projekt, zdecydowanie nie przypadnie do gustu ...

miesiąc temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie