Renault Megane 4 generacji

Generacja
Renault Megane 4 generacji Zobacz 11 zdjęć

Nowe Renault Mégane już czwartej generacji zadebiutowało w 2015 roku, ale sprzedaż rozpoczęto w 2016. Samochód zupełnie odcina się od swojego poprzednika, z którym ma niewiele wspólnego. Natomiast dużo łączy go stylistycznie z nowym Talismanem, Espace i Kadjarem, tworząc razem jedną, nową linię modeli. Mégane zgodnie z trendami urosło względem poprzednika na długość o 64 mm, jest też szersze o 6 mm, ale za to niższe o 33 mm. Rozstaw osi wzrósł o 28 mm do 2669 mm. Samochód debiutował jako 5-drzwiowy hatchback, w przyszłości przewiduje się wprowadzenie kombi Grandtour. Nie wiadomo nic na temat odmiany Coupé.

Projektanci wnętrza wygospodarowali nieco więcej przestrzeni dla pasażerów, zwłaszcza na szerokość, ale ilość miejsca na nogi siedzących z tyłu wciąż jest za mała w porównaniu z najlepszymi konkurentami. Niestety zmniejszyła się również pojemność bagażnika z 400 do 384 litrów, która po złożeniu oparć kanapy wynosi maksymalnie 1247 litrów.

Auto stylistycznie zupełnie nie przypomina poprzednika, ale prawdziwą rewolucję przeszło wnętrze. Projekt deski rozdzielczej jest całkowicie nowy, zastosowano materiały wyższej jakości, a bogata wersja BOSE została wyposażona w elementy znane dotąd tylko z samochodów klasy wyższej. Pośrodku deski rozdzielczej znajduje się tablet ustawiony pionowo, na którym znajduje się interfejs obsługujący niemal wszystkie elementy samochodu z klimatyzacją włącznie. Za kierownicą znajdują się całkowicie cyfrowe wskaźniki, których wygląd i kolor można dobierać według własnych preferencji. Zmieniają się one również zgodnie z trybem jazdy jaki wybierze kierowca. Wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa obejmuje również asystentów jazdy, takich jak aktywny tempomat, czujnik antykolizyjny, system wykrywania pojazdów w martwym polu czy asystenta pasa ruchu.

Zawieszenie nowego Renault Mégane technicznie się nie zmieniło – to nadal kolumny MacPhersona z przodu i belka skrętna z tyłu, ale jego zestrojenie jest zupełnie inne. Teraz to układ bardzo wyważony, oferujący dobre właściwości jezdne i odpowiedni komfort resorowania. Bezpieczeństwo jazdy zapewnia nie tylko dobre zawieszenie, ale także poprawiony system elektronicznej stabilizacji toru jazdy.

W najbogatszych wersjach oraz sportowej odmianie GT pojawia się tylna oś skrętna 4Control, która działa na tej samej zasadzie co w Lagunie III, a także nowym Talismanie i Espace. Koła tylnej osi skręcają się w przeciwną stronę do przednich do prędkości 60 km/h (80 km/h dla wersji GT). Powyżej tej prędkości koła skręcają się w tę samą stronę, ale o dużo mniejszy kąt. Za układ odpowiadają siłowniki elektryczne, których sterownik analizuje sytuację samochodu około 100 razy na sekundę, dobierając odpowiedni kąt skrętu kół i pomagając układowi ESP w sytuacjach utraty przyczepności.

Gama jednostek napędowych nowego Renault Mégane obejmuje silniki benzynowe o pojemności 1,2 i 1,6 litra oraz diesle 1,5 i 1,6 litra. Wszystkie to silniki doładowane z rodzin TCe (benzynowe o mocy 100-205 KM) i dCi (diesle o mocy 90-130 KM). Jedynym motorem bez doładowania jest 114-konny sinik SCe 1.6 oferowany jako jednostka startowa. W późniejszym czasie do gamy dołączy 160-konny diesel oraz jego hybrydowa wersja wspomagana silnikiem elektrycznym.

4.36
Ocena na postawie 23 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaRenault
ModelRenault Mégane
Produkcja od2016
Produkcja do2017

Inne generacje Renault Mégane

Inne modele Renault

Oceny użytkowników (3)

Renault Megane 4 generacji: newsy, testy i recenzje

Renault Megane po faceliftingu. Polskie ceny modelu

... Po 5 latach od rynkowego debiutu Renault zdecydowało się odświeżyć swój kompaktowy model Megane. Auto nie tylko wyładniało, ale i zyskało nowe wyposażenie oraz wersje napędu. Niestety jak zwykle bywa w takich przypadkach, także nieco podrożało. ...

4 miesiące temu

Rolls-Royce Phantom Series II - prezentacja

Volkswagen ID.4 wyceniony. Polskie ceny elektrycznego crossovera

... Volkswagen kontynuuje elektryczną ekspansję, wprowadzając na polski rynek kolejny model z alternatywnym napędem. Do kompaktowego ID.3 dołącza większy ID.4. Znamy już jego cennik - jak nietrudno się domyślić, nie jest to tanie auto. ... ...

2 tygodnie temu

BMW Serii 4 Cabrio wjeżdża do polskich salonów. Znamy ceny modelu

... Otwarte wydanie nowego BMW Serii 4 zadebiutowało w internetowym konfiguratorze, dzięki czemu znamy już dokładną specyfikację na polski rynek oraz ceny. Za podstawowe wydanie kabrioletu trzeba zapłacić 216 900 zł. ... Polski oddział BMW podzielił ...

2 tygodnie temu

BMW Serii 4 Cabrio debiutuje z miękkim dachem i wielkimi nerkami

... Sezon na kabriolety właśnie się kończy. Nie przeszkodziło to jednak BMW w zaprezentowaniu zupełnie nowej Serii 4 Cabrio. Poza miękkim, składanym dachem auto nie różni się znacząco od wersji Coupe. Co warte odnotowania - znajdziemy tu tę samą, ...

3 tygodnie temu

Renault Megane RS Trophy-R z rekordem toru Suzuka

... Renault kontynuuje serię rekordów na słynnych światowych torach. Megane RS Trophy-R zostało najszybszym kompaktem na japońskim torze Suzuka. Wynik dołączy do imponującej kolekcji najszybszych przejazdów. Wcześniej ostre Renault pojawiło się ...

11 miesięcy temu

Renault Talisman przeszło facelifting. Ceny modelu w Polsce

... Flagowy model Renault jest z nami od 2015 roku. Niedawno został odświeżony. Chętni klienci mogą już składać zamówienia na egzemplarze po liftingu. Za "nowego" Talismana trzeba wyłożyć co najmniej 119 400 zł. ... oferowany jest w dwóch wersjach ...

4 miesiące temu

Renault Megane RS Trophy-R zmiażdżyło Civica Type-R na torze Spa

... Przez kilkanaście ostatnich miesięcy Honda Civic Type-R sukcesywnie kolekcjonowała rekordy najsłynniejszych, światowych torów. Niestety Japończycy niedługo cieszyli się tymi wynikami. Do gry wchodzi najnowsze Renault Megane RS Trophy-R, które ...

dawno temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie