Honda Jazz 4 generacji

Generacja
Honda Jazz 4 generacji Zobacz 7 zdjęć
Honda Jazz 4 generacji - test i recenzja

Honda wprowadziła na rynek europejski w 2015 roku czwartą generację Jazza. Jest to kolejna odsłona 5-drzwiowego hatchbacka segmentu B, znanego także na innych rynkach pod nazwą Fit. Auto weszło do sprzedaży równolegle z crossoverem, oferowanym pod znaną już wcześniej nazwą HR-V.

Stylistyka tego pojazdu nie zmieniła się względem poprzedniej generacji na bardziej radykalną. Przeciwnie, jak na Hondę, można powiedzieć, że Jazz został nieco ugrzeczniony, chociaż wciąż wygląda bardzo nowocześnie. Obły kształt nadwozia wyróżnia się na tle innych, znacznie bardziej stonowanych konkurentów. Honda Jazz IV generacji ma wąskie przednie reflektory, przednią szybę poprowadzoną w niemal jednej linii z pochyloną ostro maską, bardzo wyraźnie zarysowane przetłoczenia na boku oraz wysokie tylne reflektory, kształtem przypominające te, które znamy np. w SUV-ie CR-V.

Mocną stroną IV generacji Jazza jest przestronne wnętrze. Przedstawiciel Hondy w segmencie B ma wysoką kabinę, która sprzyja przewozowi pasażerów o ponadprzeciętnym wzroście. Co ciekawe, Honda nie zrezygnowała wcale ze sporej przestrzeni za tylną kanapą. Bagażnik mieści 354 l. Dzięki zastosowaniu szerokiej klapy, jest on dobrze dostępny - otwór wsadowy jest szeroki i dysponuje niskim progiem załadunkowym.

Honda Jazz IV oferowana jest w Polsce w trzech poziomach wyposażenia: podstawowej Trend, pośredniej Comfort i najbogatszej Elegance. W standardzie bazowa odmiana jest wyposażona między innymi w 15-calowe felgi stalowe, poduszki powietrzne kierowcy i pasażera, mocowania fotelików ISOFIX, system aktywnego hamowania w ruchu miejskim, system Auto Start Stop, klimatyzację manualną, tempomat z ogranicznikiem prędkości, elektryczne sterowanie szyb przednich i tylnych, regulację położenia kierownicy w dwóch płaszczyznach, elektrycznie regulowane lusterka zewnętrzne, radio z RDS, z odtwarzaczem CD i MP3, złącza AUX-IN i USB, 4 głośniki, sterowanie audio z kierownicy oraz system bezprzewodowy Bluetooth.

Co ciekawe, Honda oferuje Jazza czwartej generacji wyłącznie z 1,3-litrowym motorem benzynowym. 1.3 i-VTEC dysponuje mocą równą 102 KM dostępną przy 6000 rpm. Jednostka rozwija 123 Nm maksymalnego momentu obrotowego, który osiągany jest przy 5000 rpm. Japoński producent oferuje ją w Polsce z dwoma przekładniami - 6-biegową ręczną oraz bezstopniową (CVT), która wyposażona jest w łopatki do zmiany wirtualnych biegów. Ważąca 1066 km Honda Jazz rozpędza się do 100 km/h w 11,2 s w wersji z manualem i w 12 s z CVT.

Cennik Hondy Jazz otwiera kwota 59 000 zł*. W tej cenie otrzymamy auto z 1,3-litrowym silnikiem, ręczną przekładnią 6-biegową oraz wyposażeniem na poziomie Trend.

*kwota aktualna w dniu 1 stycznia 2016.

4.73
Ocena na postawie 25 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaHonda
ModelHonda Jazz 4 generacji
Produkcja od2015
Produkcja do2017

Inne modele Honda

Honda Jazz 4 generacji: newsy, testy i recenzje

Nowe Renault CLIO E-TECH Hybrid - wykorzystuje technologię z Formuły 1

Euro NCAP 2020: Honda Jazz i Mazda MX-30 z kompletem gwiazdek

... Euro NCAP rozbiło kolejne auta. Oczywiście po to, by sprawdzić jak bardzo są bezpieczne. Honda Jazz i Mazda MX-30 zasłużyły na najwyższą ocenę. To już kolejne modele z Japonii mogące pochwalić się wyjątkowo wysokim poziomem ochrony dorosłych ...

2 miesiące temu

Test: Honda Jazz Crosstar - tak wiele za… tak wiele

... Zupełnie nowa Honda Jazz jest dostępna wyłącznie w wersji hybrydowej. Auto zachwyca nie tylko niskim zużyciem paliwa, ale również przemyślanym wnętrzem i materiałami niezłej jakości. Jeden ... . To nie pomyłka. Jazz jest droższy niż kompaktowy ...

7 miesięcy temu

Honda Jazz tylko jako hybryda. Ceny modelu w Polsce

... Honda Jazz stała się hybrydą. Polski importer podzielił się cenami nowego modelu. Nie brakuje zaskoczeń. Za auto z 109-konnym silnikiem zapłacimy co najmniej 93 900 zł. ... Honda Jazz oferowana będzie tylko w wersji hybrydowej. Pod maską ...

8 miesięcy temu

Test: Honda e - bycie oryginalnym i stylowym wymaga poświęceń

... Od początku było jasne, że Honda e będzie małym, ale drogim elektrykiem, który niski zasięg ma nadrobić uroczym nadwoziem i nietypowymi rozwiązaniami w kokpicie. Tak też się stało, choć Japończycy nie uniknęli wpadek. Dla niektórych mogą one ...

3 tygodnie temu

Honda pokazała CR-V po liftingu. Niełatwo znaleźć różnice

... Po prawie 3 latach od debiutu piątej generacji modelu CR-V Honda zdecydowała się na delikatny lifting. Japończycy skupili się głównie na wnętrzu i detalach, pozostawiając napęd bez zmian. ... Ostatnia generacja Hondy CR-V nadal wygląda ...

2 miesiące temu

Honda City powraca, ale tym razem nie jest brzydkim sedanem

... Honda pochwaliła się swoją najnowszą propozycją w segmencie B. Mowa o modelu City, który właśnie zadebiutował w Tajlandii. Analizując jego zalety, można śmiało stwierdzić, że mógłby też odnieść sukces w Europie. ... Honda City Polakom kojarzy ...

2 miesiące temu

Używana Honda Civic IX w pigułce. Ostatnia taka honda

... To ostatnia generacja Hondy Civic zbudowana w oparciu o stare japońskie zasady. Ma pod maską wolnossące silniki benzynowe i klasyczny automat. To obecnie jeden z najbardziej niezawodnych kompaktów, jakie można kupić za ok. 30 tys. zł. ... ) ...

4 miesiące temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie