Nissan Pulsar C13

Generacja
Nissan Pulsar C13 Zobacz 8 zdjęć
Nissan Pulsar C13 - test i recenzja

Nissan Pulsar zadebiutował w roku 2014, ale oficjalna sprzedaż ruszyła na początku roku 2015. Pulsar nie jest następcą jakiegokolwiek modelu istniejącego na rynku, lecz zupełnie nowym, globalnym produktem Nissana. Japoński producent wraca z Pulsarem do segmentu C w Europie, po wycofaniu ze sprzedaży modelu Almera.

Cecha, która wyróżnia Pulsara to stylistyka niemal żywcem przejęta z popularnego i świetnie sprzedającego się modelu Qashqai oraz ogromna przestronność kabiny. Ma największy rozstaw osi w klasie kompaktowych hatchbacków wynoszący 2700 mm. Jest to dokładnie taki sam wynik jak Mazda 3, ale w przeciwieństwie do niej, Pulsar zapewnia o wiele większą przestronność. W drugim rzędzie jest więcej miejsca niż w największych w tej klasie Škodzie Octavii i Toyocie Corolli. Bagażnik ma pojemność 385 litrów, co już nie jest rekordem w klasie.

O ile w tylnej części Pulsar imponuje, to już przednia część jest przeciętną w klasie, choć nie brakuje tu miejsca nawet dla wysokich pasażerów. Deska rozdzielcza i kokpit są dość zachowawcze jeśli chodzi o stylistykę. Centralny panel przypomina trochę Renault Clio, a całość ma podobny do Qashqaia styl. Do wykonania użyto dobrych materiałów, spasowanie też jest porządne, choć w dolnej części znajdziemy sporo twardego tworzywa. Ogromne zegary uzupełnia duży wyświetlacz TFT o przekątnej 5 cali z dużą liczbą wyświetlanych informacji.

Samochód ma klasyczne dla kompaktów zawieszenie z tylną belką skrętną. Pulsar oferowany jest tylko z napędem na przednią oś, a na polskim rynku jedynie z dwoma silnikami o niewielkiej mocy. Benzynowy silnik to znana z Renault jednostka 1,2 DIG-T o mocy 115 KM, natomiast diesel to równie popularna w koncernie jednostka 1,5 dCi o mocy 110 KM. Obie współpracują z manualną przekładnią, a silnik benzynowy można zamówić również z bezstopniowym automatem X-tronic.

W Pulsarze pojawiły się wszystkie systemy bezpieczeństwa znane z crossoverów Nissana, zawarte w pakiecie Safety Shield. Obejmują obserwację martwego pola w lusterkach, system ostrzegania przed kolizją i niezamierzoną zmianą pasa ruchu, a także ESP rozbudowane o kontrolę ruchów nadwozia. Jedyne czego brakuje to wspomaganie ruszania na wzniesieniu, mimo, że Pulsara wyposażono w hamulec antykolizyjny działający automatycznie. Nie zabrakło natomiast systemu kamer 360, który pozwala obserwować auto z lotu ptaka podczas parkowania.

Nissan Pulsar sprzedawany jest na polskim rynku w trzech wersjach wyposażenia Visia, Acenta i Tekna. Każdy silnik można zamówić w dowolnej specyfikacji. Ceny zaczynają się od 64 000 zł za silnik benzynowy i 74 000 zł za diesla (ceny na rok 2015).

4.23
Ocena na postawie 38 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaNissan
ModelNissan Pulsar
Produkcja od2014

Inne generacje Nissan Pulsar

Inne modele Nissan

Nissan Pulsar C13: newsy, testy i recenzje

Škoda Safety - Bezpieczne przewożenie dzieci w aucie!

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie