Nissan Pulsar C13

Generacja
Nissan Pulsar C13 Zobacz 8 zdjęć
Nissan Pulsar C13 - test i recenzja

Nissan Pulsar zadebiutował w roku 2014, ale oficjalna sprzedaż ruszyła na początku roku 2015. Pulsar nie jest następcą jakiegokolwiek modelu istniejącego na rynku, lecz zupełnie nowym, globalnym produktem Nissana. Japoński producent wraca z Pulsarem do segmentu C w Europie, po wycofaniu ze sprzedaży modelu Almera.

Cecha, która wyróżnia Pulsara to stylistyka niemal żywcem przejęta z popularnego i świetnie sprzedającego się modelu Qashqai oraz ogromna przestronność kabiny. Ma największy rozstaw osi w klasie kompaktowych hatchbacków wynoszący 2700 mm. Jest to dokładnie taki sam wynik jak Mazda 3, ale w przeciwieństwie do niej, Pulsar zapewnia o wiele większą przestronność. W drugim rzędzie jest więcej miejsca niż w największych w tej klasie Škodzie Octavii i Toyocie Corolli. Bagażnik ma pojemność 385 litrów, co już nie jest rekordem w klasie.

O ile w tylnej części Pulsar imponuje, to już przednia część jest przeciętną w klasie, choć nie brakuje tu miejsca nawet dla wysokich pasażerów. Deska rozdzielcza i kokpit są dość zachowawcze jeśli chodzi o stylistykę. Centralny panel przypomina trochę Renault Clio, a całość ma podobny do Qashqaia styl. Do wykonania użyto dobrych materiałów, spasowanie też jest porządne, choć w dolnej części znajdziemy sporo twardego tworzywa. Ogromne zegary uzupełnia duży wyświetlacz TFT o przekątnej 5 cali z dużą liczbą wyświetlanych informacji.

Samochód ma klasyczne dla kompaktów zawieszenie z tylną belką skrętną. Pulsar oferowany jest tylko z napędem na przednią oś, a na polskim rynku jedynie z dwoma silnikami o niewielkiej mocy. Benzynowy silnik to znana z Renault jednostka 1,2 DIG-T o mocy 115 KM, natomiast diesel to równie popularna w koncernie jednostka 1,5 dCi o mocy 110 KM. Obie współpracują z manualną przekładnią, a silnik benzynowy można zamówić również z bezstopniowym automatem X-tronic.

W Pulsarze pojawiły się wszystkie systemy bezpieczeństwa znane z crossoverów Nissana, zawarte w pakiecie Safety Shield. Obejmują obserwację martwego pola w lusterkach, system ostrzegania przed kolizją i niezamierzoną zmianą pasa ruchu, a także ESP rozbudowane o kontrolę ruchów nadwozia. Jedyne czego brakuje to wspomaganie ruszania na wzniesieniu, mimo, że Pulsara wyposażono w hamulec antykolizyjny działający automatycznie. Nie zabrakło natomiast systemu kamer 360, który pozwala obserwować auto z lotu ptaka podczas parkowania.

Nissan Pulsar sprzedawany jest na polskim rynku w trzech wersjach wyposażenia Visia, Acenta i Tekna. Każdy silnik można zamówić w dowolnej specyfikacji. Ceny zaczynają się od 64 000 zł za silnik benzynowy i 74 000 zł za diesla (ceny na rok 2015).

4.23
Ocena na postawie 38 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaNissan
ModelNissan Pulsar
Produkcja od2014

Inne generacje Nissan Pulsar

Inne modele Nissan

Nissan Pulsar C13: newsy, testy i recenzje

Test nowej hybrydy Škoda: Superb iV

Nissan Pulsar - powrót do klasy kompakt

... Nissan po kilku latach nieobecności postanowił wrócić do segmentu aut kompaktowych z modelem Pulsar, kiedyś znanym u nas jako Sunny. ... producent postanowił powrócić do tradycyjnego segmentu kompaktów z modelem Pulsar, który kiedyś był u nas ...

dawno temu

Mocne Pulsary w Paryżu

... Nissan zaprezentował w Paryżu swój najnowszy model Pulsar, a także Pulsar Nismo Concept. Ujawnił również, że niebawem na rynek wejdzie mocna wersja standardowego Pulsara. ... 190 KM i 240 Nm będzie osiągał silnik 1,6 DIG-T, który do oferty ...

dawno temu

Nissan Juke - ile zostało w nim "dżukowatości"?

... Wobec Nissana Juke'a nigdy nie można było być obojętnym. Albo się go kochało, albo nienawidziło. Czy z nowym modelem nadal tak jest? ... Nissan Juke był chyba pierwszym tak polaryzującym samochodem od czasów Multipli. Miał swoich wiernych fanów, ...

3 miesiące temu

Nowy Nissan Tiida, czyli odświeżony Pulsar

... Nissan zaprezentował w Chinach odświeżony model Tiida, znany u nas jako Pulsar. Co zmieniło się w jednym z najprzestronniejszych kompaktów na rynku? ... Tego samochodu na razie nie zobaczymy na rynku europejskim i nie wiemy kiedy się u nas ...

dawno temu

Następca Nissana 370Z na filmie. Sylwetką nawiązuje do klasyków

... Obecna sytuacja japońskiej marki nie jest najlepsza, ale nie oznacza to, że zamierza ona przerzucić się tylko na produkcję SUV-ów. W jednym z materiałów promocyjnych producenta pojawiła się sylwetka auta sportowego. To – najprawdopodobniej – ...

4 miesiące temu

Nissan Pulsar 1,5 dCi 110 Tekna – test

... Dla jednych Nissan Pulsar jest zupełną nowością, dla innych po prostu następcą znanego im modelu Tiida. Jedna i druga nazwa kojarzy się z… niczym. Z marketingowego punktu widzenia Nissana, Pulsar ... Nissan Pulsar 1,5 dCi 110 Tekna – test1938 ...

dawno temu

Wiemy ile będzie kosztował Nissan Pulsar w Polsce!

... Nissan Pulsar jest dostępny z dwoma silnikami: 1,2 DIG-T o mocy 115 KM i wysokoprężnym 1,5 dCi rozwijającym 110 KM. Ile trzeba za niego zapłacić? ... Nissan twierdzi, że Pulsar nie będzie miał sobie równych w swoim segmencie pod względem ...

dawno temu

Nissan ma nowe logo. W elektrycznych modelach będzie podświetlane

... Po 20 latach stosowania dotychczasowego znaku towarowego Nissan zaprezentował zupełnie nowe logo, które debiutuje wraz z elektrycznym modelem Ariya. Marka chce w ten sposób podkreślić wejście w nowy etap rozwoju, w którym dużą rolę odgrywać ...

2 miesiące temu

Nissan (na razie) nie opuszcza Europy. Przejdzie jednak spore zmiany

... Sieć obiegła plotka, jakoby Nissan miał opuścić rynek europejski. Nie da się ukryć, że marka będzie musiała na nowo podejść do kwestii sprzedaży i rozwoju marki, ale jak potwierdzają przedstawiciele producenta, opuszczenie Europy nie jest po ...

5 miesięcy temu

Tak wygląda nowy Nissan Rogue, który u nas może być X-Trailem

... Rogue to popularny SUV Nissana, który na europejskim rynku oferowany jest pod nazwą X-Trail. Za oceanem zadebiutowała właśnie kolejna odsłona modelu, która u nas najprawdopodobniej przerodzi się w ciekawie wystylizowanego następcę X-Traila. ... ...

3 miesiące temu

Test: Nissan Micra 1.0 T-GDI - w gąszczu konkurencji

... O tym, jak rozrósł się rynek motoryzacji, świadczy najlepiej wybór modeli w segmentach. W przypadku aut segmentu B i B-SUV to ponad 40 modeli. Nissan Micra nie ma więc łatwego zadania w walce o klienta. ... Piąta generacja Nissana Micry ...

2 miesiące temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie