Szerszy niż wyższy - RR Evoque Hamanna
Hamann jest obecnie jedną z bardziej znanych firm zajmujących się tuningiem. Swoje możliwości próbował zaprezentować na tegorocznych targach w Genewie. Jednym z aut był najmniejszy Land Rover.
22.03.2012 | aktual.: 07.10.2022 19:26
Hamann jest obecnie jedną z bardziej znanych firm zajmujących się tuningiem. Swoje możliwości próbował zaprezentować na tegorocznych targach w Genewie. Jednym z aut był najmniejszy Land Rover.
Odkąd brytyjski producent stworzył Range Rovera Evoque, zdaje się, że samochód jest nową muzą tunerów z całego świata. Okazji nie mogła również przepuścić firma znana na całym świecie z odważnych przeróbek aut z wyższej półki.
Hamann tradycyjnie nie starał się zachować pierwotnego wyglądu konstrukcji. Przeróbki rozpoczęto od wyposażenia auta w zestaw wielkich zderzaków. Optycznie je obniżono, są też imponujące końcówki wydechu. Prosta forma nie została zakłócona. Nadal dominują proste linie i geometryczne kształty, przedłużenie dachu stanowi spoiler nad tylną szybą. Samochód jest teraz szerszy o nawet 80 mm, a o przeniesienie mocy na asfalt dbają 22-calowe felgi.
Samej mocy do przeniesienia również jest więcej. Modyfikacje mapowania silnika przyniosły spore przyrosty. Słabsza jednostka wysokoprężna ma w tym modelu 184 KM (seryjnie 150 KM) oraz nawet 460 Nm w wersji TD4 (seryjnie 380 Nm) lub 440 Nm w eD4 (seryjnie 400 Nm).
Mocniejsze silniki mają kolejno 220 KM i 480 Nm (SD4, seryjnie 190 KM i 420 Nm) oraz 260 KM i 395 Nm (Si4, seryjnie 240 KM i 340 Nm). Aby poprawić prowadzenie, zastosowano sportowe sprężyny, obniżając tym samym samochód o 3 cm.
Niemiecki tuner zawsze słynął z odważnych przeróbek. Nie bał się eksperymentować z kolorami, budować nieco przerysowane i krzykliwe samochody. Range Rover Evoque jest kolejnym przykładem tuningu w stylu Hamanna.[block position="inside"]6125[/block]
Źródło: Hamann