Marka zostanie przy fizycznych przyciskach. "Klienci tego potrzebują"

W dobie cyfryzacji wnętrz samochodów, Škoda stawia na równowagę między ekranami a tradycyjnymi przyciskami. Marka wprowadza innowacyjne rozwiązania, które mają ułatwić obsługę pojazdów.

Skoda Kodiaq 2.0 TDI (2025)Skoda Kodiaq 2.0 TDI (2025)
Źródło zdjęć: © Autokult
Aleksander Ruciński

Producenci samochodów coraz częściej rezygnują z fizycznych przycisków na rzecz ekranów dotykowych. Škoda nie jest wyjątkiem, choć Klaus Zellmer przyznaje, że marka stara się znaleźć złoty środek.

Przykładem są pokrętła Smart Dials znane m.in. z modeli Superb i Kodiaq. Łączą one tradycyjne sterowanie z nowoczesnymi funkcjami. Jak wyjaśnia prezes Škody w rozmowie z "The Independent":

– To jest kierunek, w którym musimy podążać. Potrzebujemy przełączników, pokręteł, czegoś, co można poczuć i co nie rozprasza.

Zewnętrzne pokrętła kontrolują temperaturę wnętrza, ogrzewanie i wentylację siedzeń. Użytkownicy mogą przechodzić między tymi funkcjami, naciskając pokrętło, co powoduje przełączanie informacji na wbudowanym ekranie. Centralne pokrętło jest jeszcze bardziej wszechstronne, umożliwiając regulację prędkości wentylatora, kierunku powietrza, klimatyzacji, głośności, trybów jazdy i powiększania mapy.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Nowa Skoda Octavia - zmiany trzeba pokazać palcem

Obecnie system ten jest dostępny w dwóch modelach, ale planowane jest jego wdrożenie w nadchodzącym elektrycznym SUV-ie z trzema rzędami siedzeń, zapowiadanym przez koncept Vision 7S.

Prezes Škody przyznaje, że Grupa VW miała problemy z oprogramowaniem w niektórych modelach, ale zapewnia, że zostały one w dużej mierze rozwiązane.

– Myślę, że zrobiliśmy duży postęp z naszym oprogramowaniem. Początkowo mieliśmy trudności, ale teraz mamy stabilny system z minimalną ilością błędów – powiedział Zellmer.

Uproszczenie Obsługi

Škoda dąży do uproszczenia technologii w samochodach, aby były bardziej intuicyjne.

– To jedno z naszych głównych zadań: upraszczać, a nie komplikować. Chcemy, aby wszystko było intuicyjne i pozbawione wizualnego szumu – podkreśla prezes.

Mimo, że era przycisków i przełączników powoli dobiega końca, Škoda stara się zachować pewien stopień analogowej kontroli. Tradycjonaliści z pewnością to docenią

Wybrane dla Ciebie
Seat wycenił odświeżoną Ibizę. Jest w czym wybierać
Seat wycenił odświeżoną Ibizę. Jest w czym wybierać
Ten Lexus ES z Polski przejechał ponad 750 tys. km i nadal ma się dobrze
Ten Lexus ES z Polski przejechał ponad 750 tys. km i nadal ma się dobrze
Zmiana uprawnień kat. B. Rząd podał najpóźniejszą datę
Zmiana uprawnień kat. B. Rząd podał najpóźniejszą datę
Kamery stanęły na autostradzie. Kto pojedzie 140 km/h, dostanie mandat
Kamery stanęły na autostradzie. Kto pojedzie 140 km/h, dostanie mandat
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Mechanik czeka, aż zapomnisz. O błąd łatwo szczególnie zimą
Mechanik czeka, aż zapomnisz. O błąd łatwo szczególnie zimą
Nowy Fiat 500 Hybrid wyceniony. Jest dużo droższy niż poprzednik
Nowy Fiat 500 Hybrid wyceniony. Jest dużo droższy niż poprzednik
Kolejny roadster znika z rynku. Bez pewności co do następcy
Kolejny roadster znika z rynku. Bez pewności co do następcy
35-latek ukradł busa z hurtowni. Wrócił następnego dnia pijany
35-latek ukradł busa z hurtowni. Wrócił następnego dnia pijany
52 mandaty w trakcie jednej kontroli. Kierowcy byli na celowniku od dawna
52 mandaty w trakcie jednej kontroli. Kierowcy byli na celowniku od dawna
Nowa ekspresówka na północy. Połączy dwie ważne trasy
Nowa ekspresówka na północy. Połączy dwie ważne trasy
Chcieli oszukać system. Dostali 200 punktów karnych i mandaty
Chcieli oszukać system. Dostali 200 punktów karnych i mandaty
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥