Strefa Tempo 30 w Warszawie. Wiemy, gdzie będzie obowiązywać – jest mapa

Konsultacje społeczne dotyczące strefy Tempo 30 w Warszawie oficjalnie się zakończyły. Ratusz pochwalił się wynikami wypracowanymi wspólnie z mieszkańcami stolicy. W związku z sugestiami zdecydowano się zmienić pierwotny koncept.

Konsultacje przyniosły zmiany w pierwotnym projekcieKonsultacje przyniosły zmiany w pierwotnym projekcie
Źródło zdjęć: © Centum Komunikacji Społecznej Warszawa
Aleksander Ruciński

Konsultacje społeczne w sprawie planowanych stref Tempo 30 w Warszawie trwały od 14 października do 30 listopada 2022 roku. Zainteresowani mogli zgłaszać propozycje i uwagi do projektu – zarówno osobiście, jak i mailowo. Odbyły się również dwa spotkania online. Wszystko to zaowocowało wypracowaniem kompromisu.

W związku z uwagami mieszkańców zdecydowano się wprowadzić aż 47 korekt do pierwotnego planu. Dotyczyły zarówno objęcia strefą nowych obszarów, jak i wyłączenia niektórych spośród planowanych.

Najważniejszą zmianą jest ujęcie w strefach tzw. obwodnicy Gocławia, która już dziś w dużym stopniu stanowi ciągi uspokojone; ul. Nałęczowskiej – niedawno wyposażonej w progi zwalniające na wniosek mieszkańców; czy ul. Radzymińska na odcinku tzw. Małej Radzymińskiej – informuje Ratusz.

Strefa Tempo 30 nie zostanie natomiast wprowadzona na ulicach Kasprowicza, Pawińskiego czy Sokratesa, których przekroje, funkcja i odseparowanie ruchu pieszego od jezdni pozwalają na prowadzenie ruchu z prędkością 50 km/h – czytamy w komunikacie.

Wszyscy ci, którzy chcieliby bliżej zapoznać się z obszarami objętymi planowaną strefą, mogą to zrobić, korzystając z interaktywnej mapy udostępnionej na stronie Urzędu Miasta.

Wybrane dla Ciebie
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Test: Ford Transit Custom Nugget - przemeblowali mi mieszkanie
Test: Ford Transit Custom Nugget - przemeblowali mi mieszkanie
Ej Toyota, dajcie nam tego Land Cruisera FJ!
Ej Toyota, dajcie nam tego Land Cruisera FJ!
Pokazali, na jakie auta stać przeciętnego Polaka
Pokazali, na jakie auta stać przeciętnego Polaka
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony