Stellantis w końcu ma logo. Sojusz FCA i PSA nabiera kształtów

Jeden z najgłośniejszych motoryzacyjnych mariaży ostatnich lat doczekał się swojego znaku graficznego. To kolejny krok w kierunku ścisłej współpracy koncernów PSA i FCA.

Logo StellantisLogo Stellantis
Źródło zdjęć: © Fot. Materiały prasowe
Aleksander Ruciński

Po raz pierwszy o potwierdzonym sojuszu usłyszeliśmy w październiku 2019 roku. Oznacza to, że od oficjalnego ogłoszenia planów współpracy pomiędzy włoskim FCA a francuskim PSA minęło już ponad 12 miesięcy. Choć pandemia koronawirusa utrudnia wszelką działalność w branży motoryzacyjnej, fuzja ma ostatecznie dojść do skutku nie później niż w 2021 roku. Potwierdzeniem faktu, że PSA i FCA nie zapomniało o sojuszu, jest jego opublikowane właśnie oficjalne logo.

To nieskomplikowany znak graficzny zawierający słowo Stellantis, będące neologizmem od łacińskiego stello oznaczające mniej więcej tyle, co "jaśniejąc gwiazdami". Zapewne stąd mniejsze kropki umieszczone w okolicach litery "a", mające przypominać gwiazdy.

"Logo symbolizuje bogate dziedzictwo Stellantisa, łączące zalety wszystkich 14 marek wchodzących w skład grupy, a także różnorodność lokacji i pracowników funkcjonujących w różnych regionach świata" - możemy przeczytać w oświadczeniu opublikowanym w poniedziałek 9 listopada 2020 roku.

Teraz nie pozostaje nic innego jak czekać na oficjalny start współpracy i jej pierwsze owoce. Przedstawiciele obu koncernów przyznają, że finalizacja umowy powinna nastąpić w pierwszym kwartale 2021 roku, więc do oficjalnego uruchomienia działalności Stellantisa nie pozostało już zbyt wiele czasu.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Prezydent podpisał: kaski obowiązkowe dla młodych rowerzystów i użytkowników e-hulajnóg
Prezydent podpisał: kaski obowiązkowe dla młodych rowerzystów i użytkowników e-hulajnóg
Polacy oszaleli na punkcie SUV-ów. Te modele wybierali w październiku
Polacy oszaleli na punkcie SUV-ów. Te modele wybierali w październiku
Europa traci konkurencyjność. Fabryki części pracują na granicy opłacalności
Europa traci konkurencyjność. Fabryki części pracują na granicy opłacalności
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Jeździł nim znany aktor. Teraz jest na sprzedaż
Jeździł nim znany aktor. Teraz jest na sprzedaż
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Koniec modernizacji dawnej gierkówki. Kierowcy mogą już korzystać
Koniec modernizacji dawnej gierkówki. Kierowcy mogą już korzystać
Nie chcą technologii Tesli nawet za darmo. Musk narzeka
Nie chcą technologii Tesli nawet za darmo. Musk narzeka
Dziś duża akcja policji. Mandaty do 5 tys. zł
Dziś duża akcja policji. Mandaty do 5 tys. zł
Jazda na zakazie z dotkliwszą karą. Rząd zmienia przepisy, ale to nie poprawi sytuacji [Opinia]
Jazda na zakazie z dotkliwszą karą. Rząd zmienia przepisy, ale to nie poprawi sytuacji [Opinia]
Seat wycenił odświeżoną Ibizę. Jest w czym wybierać
Seat wycenił odświeżoną Ibizę. Jest w czym wybierać
Ten Lexus ES z Polski przejechał ponad 750 tys. km i nadal ma się dobrze
Ten Lexus ES z Polski przejechał ponad 750 tys. km i nadal ma się dobrze
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟