Jest oświadczenie Stellantisu w sprawie Maserati. Decyzja zapadła

Kilka dni temu prezes koncernu Stellantis zapowiedział, że jeśli będzie trzeba, pozbędzie się nierentownych marek, co w obliczu strat notowanych przez Maserati zabrzmiało dość złowieszczo. Teraz firma wydała oświadczenie.

Maserati Grecale GTMaserati Grecale GT
Źródło zdjęć: © Autokult | Maciej Skrzyński
Aleksander Ruciński

Pierwsze półrocze 2024 roku nie było zbyt udane dla Maserati. Marka z Bolonii odnotowała skorygowaną stratę operacyjną w wysokości 82 mln euro. Jakby tego było mało, globalna sprzedaż marki spadła o ponad 50 proc., do zaledwie 6500 egzemplarzy.

Słabe wyniki w połączeniu z niedawnymi zapowiedziami Carlosa Tavaresa sprawiły, że przyszłość Maserati stanęła pod znakiem zapytania. Koncern szybko zareagował i wystosował oświadczenie, w którym dementuje plotki o ewentualnej sprzedaży.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Gala Samochód Roku 2025 - wywiad - Michał Kokerski x COFFEE PLANT

"Stellantis potwierdza niezachwiane zaangażowanie w świetlaną przyszłość Maserati jako unikalnej, luksusowej marki wśród 14 marek należących do Stellantis" - czytamy w komunikacie.

Koncern - przynajmniej oficjalnie - nie zamierza pozbywać się marki Maserati ani łączyć jej z innymi włoskimi producentami. Pytanie tylko, czy władze Stellantis i samego Maserati mają pomysł na wyjście z kryzysu.

Wybrane dla Ciebie

Test długodystansowy: Ile zmieści się w bagażniku Mazdy CX-60?
Test długodystansowy: Ile zmieści się w bagażniku Mazdy CX-60?
Dziesięcioletni Polak za kierownicą wyczynowego GR Yarisa. Tak wygląda jego trening
Dziesięcioletni Polak za kierownicą wyczynowego GR Yarisa. Tak wygląda jego trening
Uważaj na takie miejsca. Zasada prawej strony, ale inaczej
Uważaj na takie miejsca. Zasada prawej strony, ale inaczej
Tysiące mandatów. Policja łapie rowerzystów. Kary 2500 zł
Tysiące mandatów. Policja łapie rowerzystów. Kary 2500 zł
Nowa Mazda CX-5. Większa, pojemniejsza i... słabsza?
Nowa Mazda CX-5. Większa, pojemniejsza i... słabsza?
UE przecenia plug-iny. Nie są o wiele lepsze niż zwykłe hybrydy
UE przecenia plug-iny. Nie są o wiele lepsze niż zwykłe hybrydy
Jedno paliwo tanieje, drugie wciąż drogie. Wiemy, jak będzie w przyszłym tygodniu
Jedno paliwo tanieje, drugie wciąż drogie. Wiemy, jak będzie w przyszłym tygodniu
Test: Toyota Land Cruiser 250 z przyczepą - kto wsiadł, mówił, że "nic nie czuć"
Test: Toyota Land Cruiser 250 z przyczepą - kto wsiadł, mówił, że "nic nie czuć"
Renault Boreal to Dacia Bigster na wypasie. Trafi do ponad 70 krajów
Renault Boreal to Dacia Bigster na wypasie. Trafi do ponad 70 krajów
Hyundai pokazał kolejnego dzikusa na prąd. To Ioniq 6
Hyundai pokazał kolejnego dzikusa na prąd. To Ioniq 6
Nie pozostawia suchej nitki. Jest polski ranking awaryjności aut
Nie pozostawia suchej nitki. Jest polski ranking awaryjności aut
7 wersji napędu do wyboru. Jeśli chodzi o silniki ten model jest królem
7 wersji napędu do wyboru. Jeśli chodzi o silniki ten model jest królem