Stellantis kończy współpracę z Amazonem. Nie będzie inteligentnych kokpitów

Po niespełna dwóch latach od ogłoszenia ambitnej współpracy, Stellantis i Amazon zdecydowały się zakończyć wspólny projekt SmartCockpit.

Peugeot 5008Peugeot 5008
Źródło zdjęć: © Autokult | Marcin Łobodziński
Aleksander Ruciński

Na początku 2022 roku koncern Stellantis ogłosił współpracę z Amazonem nad rozwojem oprogramowania SmartCockpit dla swoich pojazdów. Miało ono integrować technologie kabinowe i systemy infotainment, dostarczając spersonalizowane doświadczenia dzięki aplikacjom opartym na sztucznej inteligencji oraz sterowaniu głosem za pomocą asystenta Alexa.

SmartCockpit miał trafić do milionów samochodów Stellantis na całym świecie już w 2024 roku, jednak termin ten minął bez wdrożenia. Teraz wiadomo, że obie firmy postanowiły zakończyć prace nad projektem. Jak podaje Reuters, zarówno Stellantis, jak i Amazon potwierdziły "stopniowe wygaszanie" rozwoju SmartCockpit.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Citroën ë-C4 – wreszcie jest bez sensu!

W oświadczeniu firmy stwierdziły, że decyzja pozwoli im "skupić się na rozwiązaniach, które dostarczą wartość naszym wspólnym klientom i lepiej dostosują się do naszych ewoluujących strategii". Nie ujawniono jednak konkretnych powodów tej decyzji.

Przypadek SmartCockpit nie jest odosobniony. Wielu producentów samochodów zwraca się do firm technologicznych o pomoc w rozwoju oprogramowania. Przykładowo, Volkswagen borykał się z poważnymi problemami w tym zakresie, co opóźniło kilka jego projektów.

Amazon to tylko jedna z firm walczących o kontrolę nad ekranami w naszych pojazdach. Google Built-In jest już obecny w wielu samochodach marek takich jak General Motors, Ford, Honda czy Volvo. Z kolei Apple wprowadza swój system CarPlay Ultra, który integruje się ze wszystkimi ekranami w samochodzie i ostatnio zadebiutował w modelach Aston Martin.

Wybrane dla Ciebie
Volkswagen żegna Touarega. Limitowana edycja na koniec
Volkswagen żegna Touarega. Limitowana edycja na koniec
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Europejski SUV za mniej niż 85 tys. zł. Marka obniża ceny
Europejski SUV za mniej niż 85 tys. zł. Marka obniża ceny
Euro NCAP rozbiło nowe auta. Chińczycy błyszczą, a Volkswagen się wstydzi
Euro NCAP rozbiło nowe auta. Chińczycy błyszczą, a Volkswagen się wstydzi
Alfa Romeo Tonale przeszła lifting. Zmienił się nie tylko wygląd
Alfa Romeo Tonale przeszła lifting. Zmienił się nie tylko wygląd
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Cwaniakują, by zaoszczędzić kilkanaście zł. Narażają się na dużo wyższą karę
Cwaniakują, by zaoszczędzić kilkanaście zł. Narażają się na dużo wyższą karę
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?