Startech Land Rover Defender 90 2.4 dT4 Series 3.1 (2013)

W zeszłym roku Startech pojawił się na salonie tuningowym w Essen z koncepcyjnym tuningiem 5-drzwiowego Defendera, a w tym na salonie we Frankfurcie pokaże podobne auto w odmianie 3-drzwiowej.

Startech Land Rover Defender 90 2.4 dT4 Series 3.1 (2013)
Olgierd Lachowski

05.09.2013 | aktual.: 08.10.2022 08:41

Land Rover Defender to prawdziwy żyjący dinozaur.Razem z Mercedesem klasy G wciąż przechodzą niezbędne modyfikacje pozwalające na ich dalszą produkcję przy coraz ostrzejszych normach czystości spalin, bezpieczeństwa itd.

Defender oferowany jest jako auto 3-drzwiowe – oznaczony kodem „90”, jak również z nadwoziem 5-drzwiowym – wtedy nazywa się „110”. Tak naprawdę konfiguracji jest więcej, ale opierają się one na tych dwóch głównych wariantach. Właśnie ten pierwszy był bazą do przebudowy do firmy Startech.

Obraz

Należący do Brabusa tuner mający swoją siedzibę w Bottrop ostatnio modyfikuje tylko auta firmy Land Rover. Ostatnio – to znaczy od kilkunastu miesięcy. Wcześniej zajmował się również przeróbkami wybranych wozów amerykańskich.

Nowy projekt Startecha w 99% czerpie z pomysłów pojazdu zaprezentowanego na tuningowych targach w Essen jesienią zeszłego roku. Chodzi o Land Rovera Defendera 110 z pakietem Series 3.1 Concept. Tegoroczne auto różni się przede wszystkim długością karoserii i liczbą drzwi.

Jeśli chodzi o nadwozie, to zmiany nie są wielkie, ale zauważalne. Inny jest przede wszystkim tzw. grill. Łatwo też dostrzec soczewkowe lampy główne i LED-owe kierunkowskazy i światła pozycyjne. Na uwagę zasługuje metalowa osłona silnika i metalowe progi. W przednie lusterka tuner wkomponował dodatkowe kierunkowskazy.

Obraz

Defender ma 18-calowe felgi z oponami o rozmiarze 285/60 R 18. Gumy nie są przystosowane specjalnie do jazdy w terenie, ale z pewnością w niezbyt trudne szlaki leśne można na nich wjechać bez problemu. Startech na szczęście nie podjął się żadnego obniżania zawieszenia, ani przyczepiania spojlerów.

Pod maską pracuje 2,4-litrowy turbodiesel o mocy 122 KM. Te 122 KM dostępne jest przy 3500 obr./min. Z kolei moment obrotowy wynosi 360 Nm przy 2000 obr./min. Parametry jednostki napędowej pozostały całkowicie seryjne. Co prawda silnik nie pozwala Defenderowi zmienić się w samochód sportowy, ale przecież nie o to w tym wozie chodzi.

Obraz

Surowe wnętrze maszyny stało się luksusowe. Tapicerka składa się ze skór najwyższej jakości oraz Alcantary. W tylnej części (bagażowo-pasażerskiej) podłogę wyłożono drewnem. Pojawił się też wysokiej jakości zestaw audio.

Samochód na żywo będzie można podziwiać we Frankfurcie. Być może tam też zapadnie wreszcie decyzja o udostępnieniu pakietu tuningowego przez Startecha klientom.

Konkurencja

[Startech Defender 110 2.4 dT4 Series 3.1 Concept [122 KM, 132 km/h]](http://Startech Defender 110 2.4 dT4 Series 3.1 Concept)

Dane techniczne:

  • Typ: R4, ZS
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 2401 cmsup3/sup
  • Doładowanie: turbosprężarka
  • Moc maksymalna: 122 KM przy 3500 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 50,81 KM/l
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napędu: na wszystkie koła

Hamulce i koła:

  • Koła przednie: 18\
  • Koła tylne: 18\
  • Opony przednie: 285/60 R 18
  • Opony tylne: 285/60 R 18

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1797 kg
  • Stosunek masy do mocy: 14,73 kg/KM
  • Długość: 3922 mm
  • Szerokość: 1790 mm
  • Wysokość: 2018 mm
  • Rozstaw osi: 2360 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 16,80 s
  • Prędkość maksymalna: 132 km/h
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/9]

Źródło: carscoops

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)