SsangYong e-XIV – EV o przedłużonym zasięgu [Paryż 2012]

SsangYong e-XIV to elektryczny crossover wyposażony m.in. w baterie słoneczne na dachu.

Obraz
Wojciech Kaczałek

SsangYong pokazał szkice swojego konceptu jeszcze przed Paris Motor Show 2012. Teraz możemy obejrzeć e-XIV na zdjęciach. Niestety, przy okazji ich publikacji nie pojawiło się zbyt wiele nowych informacji nt. auta.

Samochód jest rozwinięciem prototypów XIV-1 (Frankfurt 2011) oraz XIV-2 (tegoroczna Genewa). Jego nazwa wywodzi się od "electric-eXciting user-Interface Vehicle". Sam producent opisuje pojazd jako crossover utility vehicle (CUV). To, czy studyjny SsangYong jest ekscytujący, to rzecz gustu. Warto pochylić się za to nad jego napędem.

Obraz

Model e-XIV to tzw. samochód elektryczny o przedłużonym zasięgu. Tego typu pojazdem jest np. Chevrolet Volt. Crossover jest napędzany silnikiem na prąd. Ma też mały motor spalinowy, który służy w razie potrzeby jako generator. Dodatkowego pokarmu akumulatorom dostarczają także panele słoneczne zamontowane na szklanym dachu.

Obraz

SsangYong e-XIV mierzy 4160 mm długości, 1790 mm szerokości i 1575 mm wysokości, a jego rozstaw osi wynosi 2600 mm. W środku zamontowano cztery osobne fotele. Zamiast standardowych zegarów crossover ma elektroniczny wyświetlacz. Na panelu centralnym króluje duży ekran.

Nie wiadomo, czy SsangYong e-XIV trafi do produkcji seryjnej. Jeśli tak by się stało, musiałby rywalizować m.in. z bestsellerowym Nissanem Juke.

[aktualizacja 30 września]

Zdjęcia wprost z areny debiutu nowego konceptu SsangYonga możecie zobaczyć poniżej.

Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/27] Źródło zdjęć: |

Źródło: Worldcarfans

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟