SsangYong XIV‑2 Convertible Crossover Concept [Genewa 2012]
SsangYong wytrwale dąży do tego, aby zyskać uznanie w oczach Europejczyków. Nowe Korando jest z pewnością udanym pierwszym krokiem. Żeby zwrócić na siebie uwagę, koreański producent prezentuje oryginalne modele koncepcyjne. W Genewie pokazał model o nazwie SsangYong XIV-2 Convertible Crossover Concept.
07.03.2012 | aktual.: 07.10.2022 19:20
SsangYong wytrwale dąży do tego, aby zyskać uznanie w oczach Europejczyków. Nowe Korando jest z pewnością udanym pierwszym krokiem. Żeby zwrócić na siebie uwagę, koreański producent prezentuje oryginalne modele koncepcyjne. W Genewie pokazał model o nazwie SsangYong XIV-2 Convertible Crossover Concept.
W ubiegłym roku na salonie samochodowym we Frankfurcie SsangYong zademonstrował model studyjny XIV-1. Zaprezentowany w Genewie koncept o przydługiej nazwie XIV-2 Convertible Crossover jest jego lekko zmodyfikowanym odpowiednikiem w wersji kabriolet. Koreański producent dumnie używa tego sformułowania, jednak tak naprawdę konstrukcja otwieranego dachu jest podobna do tej z Fiata 500C, a więc tylko górna część dachu się rozsuwa.
Jednak mimo wszystko trzeba przyznać, że koncept wygląda efektownie. Producent twierdzi, że prezentowany model studyjny XIV-2 jest przedsmakiem nowego modelu produkcyjnego, który będzie dostępny w wariancie 3- i 5-drzwiowym oraz jako coupé.
Pod maskę trafi jedna z dwóch 4-cylindrowych 1,6-litrowych jednostek napędowych - obie spełniają normy emisji spalin Euro 6:
- 1,6 l silnik benzynowy o mocy 125 KM i 158 Nm momentu obrotowego (masa w zależności od wybranej skrzyni biegów: 1170 kg dla 6-biegowej skrzyni manualnej i 1190 kg w przypadku 6-stopniowej przekładni automatycznej),
- 1,6 l silnik wysokoprężny o mocy 130 KM i 300 Nm momentu obrotowego (masa w zależności od wybranej skrzyni biegów: 1260 kg dla 6-biegowej skrzyni manualnej i 1280 kg w przypadku 6-stopniowej przekładni automatycznej).