Sprzedaż Volkswagenów w USA spadła w październiku o 25 procent

Podsumowanie sprzedaży samochodów w USA w październiku przyniosło obraz strat, jakie spowodowane są przez tak zwaną aferę spalinową.

Obraz
Mariusz Zmysłowski

Poważne oszustwa Volkswagena przy badaniach emisji spalin wyszły na jaw w drugiej połowie września tego roku. Auta zostały wyposażone w oprogramowanie, które wykrywało, że realizowany jest cykl testowy i natychmiast wprowadzało zmiany w sterowaniu jednostką napędową sprawiające, że silnik pracował bardziej ekologicznie. Ta afera pociągnęła za sobą konsekwencje na giełdzie, konsekwencje personalne i ostatecznie także prawne, na których finalizację jeszcze poczekamy.

Naturalnie spadek zaufania do Volkswagena i samo jego uczestnictwo w jakiejkolwiek aferze w roli oskarżonego sprawiły, że sprzedaż samochodów w USA gwałtownie spadła. Październik 2014 przyniósł sprzedaż aut tego producenta w Stanach Zjednoczonych na poziomie 23 882 egzemplarzy. W tym roku, w tym samym miesiącu Volkswagen sprzedał w USA 8000 aut mniej. Największymi przegranymi tego nurkowania statystyk są Passat i Golf, których wyniki spadły o odpowiednio 60 i 64 procent.

Niestety dla Volkswagena, to dopiero początek. Przed nami jeszcze statystyki z listopada i z grudnia. Później być może będzie trochę lepiej - w końcu producent nieustannie pracuje nad poprawieniem swojego wizerunku. Klientów czekają promocje i inne bonusy, które mogą przyczynić się do wzrostu sprzedaży.

Pod względem sprzedaży Volkswagen może otrząsnąć się z afery znacznie szybciej niż wcześniej mogliśmy przypuszczać. To nie zmienia faktu, że niełatwo będzie odrobić straty wynikające z giełdowej katastrofy, wynikającej z afery spalinowej oraz z kar nakładanych w różnych krajach. Spore koszty zostaną też spowodowane przez akcje serwisowe, które Volkswagen będzie musiał przeprowadzić. To wszystko kosztuje i koncern przed tym nie ucieknie. Nie pomogą w tym też cięcia i zamykanie mniej istotnych projektów. Musi minąć sporo czasu by Volkswagen wrócił do formy sprzed tzw. Dieselgate.

Warto tu dodać, że w Polsce VW trzyma się dobrze. Nasz rodzimy klient nie przejął się aferą spalinową i wciąż jest zainteresowany samochodami grupy VW AG. W październiku wciąż najpopularniejszym nowym samochodem była Škoda Octavia, drugie miejsce zajął tuż za nią Volkswagen Golf, a na trzeciej pozycji uplasowała się Fabia. W czołowej dziesiątce polskiego rynku nadal mają się dobrze także Passat i Rapid.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Znowu złapali 24-latka w BMW. Kwota mandatu jest ogromna
Znowu złapali 24-latka w BMW. Kwota mandatu jest ogromna
Koniec kultowego auta. Oto ostatni egzemplarz
Koniec kultowego auta. Oto ostatni egzemplarz
Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych. Jest nowy projekt
Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych. Jest nowy projekt
Stawiają je przy autostradach. Są kluczowe dla bezpieczeństwa
Stawiają je przy autostradach. Są kluczowe dla bezpieczeństwa
BMW oddaje hołd historycznemu 2002 turbo. Oto M2 Turbo Design Edition
BMW oddaje hołd historycznemu 2002 turbo. Oto M2 Turbo Design Edition
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne