Spotkanie po latach - Jaguar XJ220 i XKR‑S na Nürburgring [wideo]
Magazyn Evo postanowił zorganizować mały zlot rodzinny najmocniejszych Jaguarów w historii. Na słynnym niemieckim torze Nürburgring pojawił się model XJ220 i XKR-S. Co więcej, za kierownicą XJ220 zasiadł John Nielsen.
02.01.2012 | aktual.: 12.10.2022 13:01
Magazyn Evo postanowił zorganizować mały zlot rodzinny najmocniejszych Jaguarów w historii. Na słynnym niemieckim torze Nürburgring pojawił się model XJ220 i XKR-S. Co więcej, za kierownicą XJ220 zasiadł John Nielsen.
Jeśli nie kojarzycie nazwiska tego pana, to Wam przypomnę. Nielsen jest wielokrotnym uczestnikiem 24-godzinnego wyścigu LeMans i jego zwycięzcą w barwach Jaguara w 1990 roku. Ten sam człowiek zasiadł także za kierownicą nowego wówczas modelu XJ220 na początku lat 90. i wykręcił na Nürburgring czas 7 min i 46 s. Był to pierwszy produkcyjny pojazd, który przejechał Zielone Piekło w ciągu poniżej 8 min.
Po wielu latach Nielsen skorzystał z zaproszenia magazynu Evo i ponownie zasiadł za kierownicą modelu XJ220. Miejsce spotkania - tor Nürburgring. W tym jednak przypadku spotkanie miało wymiar sentymentalny i bardziej rozrywkowy, gdyż nikt oficjalnie nie mierzył czasu, a na ogonie Nielsena siedział Chris Harris w najnowszym Jaguarze XKR-S.
Przyjrzymy się podstawowej specyfikacji obu Jaguarów:
- Silnik: centralnie umieszczone V6, 3,5 litra pojemności, podwójne turbodoładowanie;
- Moc maksymalna: 542 KM;
- Maksymalny moment obrotowy: 644 Nm;
- Przyspieszenie 0-100 km/h: ok. 4 s.
- Silnik: umieszczone z przodu V8, 5,0 litra pojemności, kompresor;
- Moc maksymalna: 550 KM;
- Maksymalny moment obrotowy: 680 Nm;
- Przyspieszenie 0-100 km/h: ok. 4,2 s.
Jaguar XJ220 V Jaguar XKRS Chris Harris- evo exclusive
Źródło: YT