Spora awaria Volkswagena naprawiona. Stanęły fabryki, koncern szuka przyczyny

Poważna awaria w globalnej sieci Grupy Volkswagena sprawiła, że większość placówek koncernu w Niemczech musiała tymczasowo wstrzymać swoją produkcję. Problem został zażegnany, lecz teraz konieczne jest znalezienie przyczyny usterki.

Zakład Volkswagena w ZwickauZakład Volkswagena w Zwickau
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Volkswagen
Kamil Niewiński

Według ustaleń Reutersa, które zostały potwierdzone wewnątrz koncernu, problemy rozpoczęły się około godziny 12:30 czasu polskiego w środę, 27 września. Bliżej nieokreślony problem związany z globalną siecią IT niemieckiego giganta całkowicie sparaliżował pracę jego placówek. Okazuje się jednak, że nocne wysiłki mające na celu wyeliminowanie awarii przyniosły oczekiwany skutek.

Grupa Volkswagena poinformowała czwartkowego poranka, że usterka została rozwiązana. Koncern odmówił jednak odpowiedzi dziennikarzom na pytanie, co dokładnie było powodem tak ogromnej awarii. Wiemy tylko, dość ogólnie, o poważnej awarii IT. Nie wiemy natomiast, jak poważne straty finansowe i produkcyjne poniósł VAG w wyniku całej sytuacji.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Nowy Tiguan - kolejny roztopiony Volkswagen?

Globalna sieć produkcyjna zaczęła jednak znów działać i to dla koncernu bardzo istotna informacja. Awaria sprawiła bowiem, że mocno spowolniły bądź stanęły fabryki w Wolfsburgu, Emden, Osnabruck, Hanowerze, Zwickau i Dreźnie, a więc najważniejsze ośrodki dla VAG-a w ojczyźnie koncernu. Oberwało się również zakładom podzespołów w Brunszwicku, Kassel, Chemnitz i Salzgitter.

Teraz Volkswagen ma zamiar podjąć mocne wysiłki w kierunku ustalenia przyczyny awarii. Niemal na pewno incydent ten nie miał według komunikatu Grupy Volkswagena związku z atakiem zewnętrznym na sieć. Ustabilizowanie sytuacji pozwala na znalezienie źródła kłopotów. Nie można bowiem wykluczyć, że te nie pojawią się jeszcze raz w przyszłości.

Wybrane dla Ciebie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Znowu złapali 24-latka w BMW. Kwota mandatu jest ogromna
Znowu złapali 24-latka w BMW. Kwota mandatu jest ogromna
Koniec kultowego auta. Oto ostatni egzemplarz
Koniec kultowego auta. Oto ostatni egzemplarz
Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych. Jest nowy projekt
Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych. Jest nowy projekt
Stawiają je przy autostradach. Są kluczowe dla bezpieczeństwa
Stawiają je przy autostradach. Są kluczowe dla bezpieczeństwa
BMW oddaje hołd historycznemu 2002 turbo. Oto M2 Turbo Design Edition
BMW oddaje hołd historycznemu 2002 turbo. Oto M2 Turbo Design Edition
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne