WAŻNE
TERAZ

Zwrot akcji w sprawie Smartwings. Nieoficjalnie: LOT nie kupi czeskiej spółki

Spora awaria Volkswagena naprawiona. Stanęły fabryki, koncern szuka przyczyny

Poważna awaria w globalnej sieci Grupy Volkswagena sprawiła, że większość placówek koncernu w Niemczech musiała tymczasowo wstrzymać swoją produkcję. Problem został zażegnany, lecz teraz konieczne jest znalezienie przyczyny usterki.

Zakład Volkswagena w ZwickauZakład Volkswagena w Zwickau
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Volkswagen
Kamil Niewiński

Według ustaleń Reutersa, które zostały potwierdzone wewnątrz koncernu, problemy rozpoczęły się około godziny 12:30 czasu polskiego w środę, 27 września. Bliżej nieokreślony problem związany z globalną siecią IT niemieckiego giganta całkowicie sparaliżował pracę jego placówek. Okazuje się jednak, że nocne wysiłki mające na celu wyeliminowanie awarii przyniosły oczekiwany skutek.

Grupa Volkswagena poinformowała czwartkowego poranka, że usterka została rozwiązana. Koncern odmówił jednak odpowiedzi dziennikarzom na pytanie, co dokładnie było powodem tak ogromnej awarii. Wiemy tylko, dość ogólnie, o poważnej awarii IT. Nie wiemy natomiast, jak poważne straty finansowe i produkcyjne poniósł VAG w wyniku całej sytuacji.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Nowy Tiguan - kolejny roztopiony Volkswagen?

Globalna sieć produkcyjna zaczęła jednak znów działać i to dla koncernu bardzo istotna informacja. Awaria sprawiła bowiem, że mocno spowolniły bądź stanęły fabryki w Wolfsburgu, Emden, Osnabruck, Hanowerze, Zwickau i Dreźnie, a więc najważniejsze ośrodki dla VAG-a w ojczyźnie koncernu. Oberwało się również zakładom podzespołów w Brunszwicku, Kassel, Chemnitz i Salzgitter.

Teraz Volkswagen ma zamiar podjąć mocne wysiłki w kierunku ustalenia przyczyny awarii. Niemal na pewno incydent ten nie miał według komunikatu Grupy Volkswagena związku z atakiem zewnętrznym na sieć. Ustabilizowanie sytuacji pozwala na znalezienie źródła kłopotów. Nie można bowiem wykluczyć, że te nie pojawią się jeszcze raz w przyszłości.

Wybrane dla Ciebie
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯