Škoda Superb (prawie) Scout w zimowej scenerii [aktualizacja]
Oznaczeniem "Scout" opatrzone są modele Škody z podwyższonym zawieszeniem. Do tej serii dołączyć ma także flagowy Superb. Czesi już testują go w idealnych do tego warunkach.
08.02.2012 | aktual.: 07.10.2022 19:00
Oznaczeniem "Scout" opatrzone są modele Škody z podwyższonym zawieszeniem. Do tej serii dołączyć ma także flagowy Superb. Czesi już testują go w idealnych do tego warunkach.
Pomijając Yeti, które z założenia jest crossoverem, Superb to ostatni model z obecnej gamy czeskiego producenta, który nie występuje w uterenowionej wersji. Jak widać na zdjęciach w galerii poniżej, zmian stylistycznych w porównaniu ze zwykłym Superbem nie powinno być wiele. Obejmą one przeprojektowane zderzaki z ochronnymi panelami oraz przestylizowane nadkola oraz progi.
Najprawdopodobniej Škoda Superb Scout otrzyma w standardzie napęd na wszystkie koła, a pod jej maską znajdą się wyłącznie mocniejsze silniki ze standardowej gamy modelu. Można się więc domyślać, że flagowy model marki w podwyższonej wersji nie będzie dostępny ze 125-konnym silnikiem 1,4 TSI oraz jednostką 1,6 TDI o mocy 105 KM.
Superb słynie ze znakomitego współczynnika ceny do oferowanej jakości, co w połączeniu z podwyższonym zawieszeniem może być idealną propozycją dla osób poszukujących sporego auta, które zapewni komfort także na nieutwardzonych oraz po prostu dziurawych drogach.
[aktualizacja 8 lutego]
Prezentowany samochód nie jest jednak spodziewaną wersją Scout 4x4 flagowego modelu Škody. To Superb poddany modyfikacjom przez czeskiego tunera BT Benet Automotive.
Lista zmian jest następująca:
- zwiększony o 20 mm prześwit,
- ochronne nakładki na zderzaki,
- zmienione progi i nadkola,
- nowe światła przeciwmgłowe,
- większe tarcze hamulcowe (w opcji),
- specjalny wzór obręczy kół (w opcji),
- zwiększenie mocy silnika 2,0 TDI do 204 KM (w opcji).
*PS Rotkif oraz Vbn, dzięki za cynk!
Źródło: Carscoop