Škoda Scala - test długodystansowy: zaglądam do bagażnika

Škoda przyzwyczaiła nas do tego, że bagażniki w swoich samochodach ma bardzo duże i ustawne. Octavia i Superb to jedne z najbardziej pakownych aut w swoich segmentach. Zajrzyjmy do kufra Scali i sprawdźmy, czy rodzinny hatchback podtrzymuje tę tradycję. Zapraszam na film.

Mariusz Zmysłowski

Nasz testowy egzemplarz Scali to wersja Style z 1,5-litrowym silnikiem benzynowym i 6-biegową przekładnią ręczną. Ten wariant Škoda wycenia bez wyposażenia dodatkowego na 90 300 zł. Egzemplarz, który możecie zobaczyć na filmie, to wydatek w postaci 115 350 zł. Sporo jak na kompakt, ale w praktyce mamy tu już wszystko, czego można oczekiwać od nowoczesnego auta, łącznie z kilkoma asystentami automatyzującymi jazdę.

Dziś przyglądam się jednak nie całemu autu ogólnie, ale przede wszystkim jego bagażnikowi.

Bagażnik Škody Scali
Bagażnik Škody Scali

Przed rozłożeniem oparć pod półką bagażnik Scali zmieści 467 litrów. Po położeniu oparć dostaniemy 1410 litrów. Szerokość komory bagażnika między nadkolami wynosi 1001 mm.

Niestety po położeniu oparć nie dostajemy płaskiej podłogi. Škoda trochę to rekompensuje. Oparcia kładą się na płask, więc nie utrudniają przewożenia długich przedmiotów.

Sam kufer jest bardzo ustawny, jedynie w okolicach narożników przy samej kanapie widać minimalnie wystającą konstrukcję auta.

Škoda wyposażyła bagażnik w gniazdo 12 V oraz cztery haczyki - dwa duże i dwa małe. Te większe bez problemu są w stanie podtrzymać w pionie klasyczną niebieską torbę z Ikei załadowaną do pełna zakupami. Mniejsze nadają się do powieszenia na nich małej torebki z bułkami. Szczegóły sprawdźcie na wideo i dajcie znać w komentarzach, co sądzicie o bagażniku Scali.

Wybrane dla Ciebie
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀