WAŻNE
TERAZ

Groźny niż zawisł nad Polską [RELACJA NA ŻYWO]

Škoda odświeżyła Enyaqa. Nowy przód to nie wszystko

Po ponad trzech latach od rynkowego debiutu Škoda zdecydowała się na wyraźny lifting elektrycznego Enyaqa. Nowe wydanie poznacie przede wszystkim po przodzie "Tech-Deck Face" nawiązującym do mniejszego Elroqa. Zmian jest jednak więcej.

Nowa Škoda EnyaqNowa Škoda Enyaq
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Škoda Auto
Aleksander Ruciński
SKOMENTUJ

Enyaq, będący pierwszym modelem Škody zaprojektowanym od podstaw jako elektryk, dał się poznać jako udana konstrukcja. Od debiutu minęło już jednak kilka lat, więc Czesi zdecydowali się na lifting. Zmiany nie są duże, lecz z pewnością zauważalne.

Enyaq, wzorem mniejszego i młodszego Elroqa zyskał przód w stylu "Tech-Deck Face" z podzielonymi światłami i szerszą, lecz niższą atrapą chłodnicy. Dzięki temu nadwozie prezentuje się nowocześniej, ale czy lepiej? To już kwestia gustu. Z pewnością jednak jest bardziej aerodynamiczne. Współczynnik wynosi 0.245 dla standardowej odmiany i 0.229 dla wersji Coupe. Wcześniej było to odpowiednio 0,264 i 0,240.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Gala Samochód Roku 2025 - wywiad - Michał Kokerski x COFFEE PLANT

Warto zwrócić uwagę, że przy okazji liftingu Škoda zrezygnowała też z dawnego logo, które ustąpiło miejsca napisom. Dodatkowo uzupełniono również gamę felg dostępnych w rozmiarach od 19 do 21 cali, a także lakierów nadwozia, wliczając w to zupełnie nowy kolor Olive Green.

Co nieco zmieniło się też we wnętrzu, w którym zagościła nowa kierownica (również z napisem zamiast logo) i standardowym podgrzewaniem. W bazowej wersji dostaniemy też system bezkluczykowy, podgrzewane fotele czy trójstrefową klimatyzację. Klienci mogą wybierać spośród sześciu opcji wykończenia, w tym wariant Lodge Design Selection wykorzystujący materiały z recyklingu.

Nowa Škoda Enyaq
Nowa Škoda Enyaq © Materiały prasowe | Škoda Auto

Enyaq nie rozczaruje też wyposażeniem z zakresu systemów wsparcia. Adaptacyjny tempomat, monitorowanie ruchu poprzecznego, rozpoznawanie znaków drogowych czy asystent jazdy w korku są standardem. A co z napędami?

Do wyboru będą wersje 60, 85 i 85x. W odmianie 60 dostaniemy akumulator o pojemności 63 kWh i 204 KM mocy. W 85 będą to 82 kWh i 286 KM mocy, w 85x parametry są takie same, lecz dodatkowo dostajemy napęd na cztery koła i wyższą moc ładowania (175 kW). Pełną specyfikację wraz z polskimi cenami powinniśmy poznać niebawem.

  • Nowa Škoda Enyaq
  • Nowa Škoda Enyaq
  • Nowa Škoda Enyaq
  • Nowa Škoda Enyaq
  • Nowa Škoda Enyaq
  • Nowa Škoda Enyaq
  • Nowa Škoda Enyaq
  • Nowa Škoda Enyaq
  • Nowa Škoda Enyaq
  • Nowa Škoda Enyaq
  • Nowa Škoda Enyaq
  • Nowa Škoda Enyaq
  • Nowa Škoda Enyaq
  • Nowa Škoda Enyaq
  • Nowa Škoda Enyaq
  • Nowa Škoda Enyaq
  • Nowa Škoda Enyaq
  • Nowa Škoda Enyaq
  • Nowa Škoda Enyaq
  • Nowa Škoda Enyaq
  • Nowa Škoda Enyaq
  • Nowa Škoda Enyaq
  • Nowa Škoda Enyaq
  • Nowa Škoda Enyaq
  • Nowa Škoda Enyaq
  • Nowa Škoda Enyaq
  • Nowa Škoda Enyaq
  • Nowa Škoda Enyaq
  • Nowa Škoda Enyaq
  • Nowa Škoda Enyaq
  • Nowa Škoda Enyaq
  • Nowa Škoda Enyaq
  • Nowa Škoda Enyaq
  • Nowa Škoda Enyaq
  • Nowa Škoda Enyaq
  • Nowa Škoda Enyaq
  • Nowa Škoda Enyaq
  • Nowa Škoda Enyaq
  • Nowa Škoda Enyaq
  • Nowa Škoda Enyaq
  • Nowa Škoda Enyaq
  • Nowa Škoda Enyaq
  • Nowa Škoda Enyaq
  • Nowa Škoda Enyaq
  • Nowa Škoda Enyaq
  • Nowa Škoda Enyaq
  • Nowa Škoda Enyaq
  • Nowa Škoda Enyaq
  • Nowa Škoda Enyaq
  • Nowa Škoda Enyaq
  • Nowa Škoda Enyaq
  • Nowa Škoda Enyaq
  • Nowa Škoda Enyaq
  • Nowa Škoda Enyaq
  • Nowa Škoda Enyaq
  • Nowa Škoda Enyaq
  • Nowa Škoda Enyaq
  • Nowa Škoda Enyaq
  • Nowa Škoda Enyaq
  • Nowa Škoda Enyaq
  • Nowa Škoda Enyaq
  • Nowa Škoda Enyaq
  • Nowa Škoda Enyaq
  • Nowa Škoda Enyaq
  • Nowa Škoda Enyaq
  • Nowa Škoda Enyaq
  • Nowa Škoda Enyaq
  • Nowa Škoda Enyaq
  • Nowa Škoda Enyaq
  • Nowa Škoda Enyaq
  • Nowa Škoda Enyaq
  • Nowa Škoda Enyaq
  • Nowa Škoda Enyaq
[1/73] Nowa Škoda Enyaq Źródło zdjęć: Materiały prasowe | Škoda Auto

Wybrane dla Ciebie

Policjantki wybiły szybę. Kierująca BMW wzywała pomocy przechodniów
Policjantki wybiły szybę. Kierująca BMW wzywała pomocy przechodniów
Zatrzymali auto do kontroli. Zdziwili się, kto był za kierownicą
Zatrzymali auto do kontroli. Zdziwili się, kto był za kierownicą
Ekspresówka do granicy. To będzie koniec potężnej trasy
Ekspresówka do granicy. To będzie koniec potężnej trasy
Zwykli Polacy wybierali te marki. Sensacyjne wyniki w pierwszym półroczu
Zwykli Polacy wybierali te marki. Sensacyjne wyniki w pierwszym półroczu
Ktoś w Fiacie w końcu poszedł po rozum do głowy. 500 wraca z silnikiem benzynowym
Ktoś w Fiacie w końcu poszedł po rozum do głowy. 500 wraca z silnikiem benzynowym
Darmowe autostrady A1, A2 i A4 w wakacje. Skorzysta tylko jedna grupa kierowców
Darmowe autostrady A1, A2 i A4 w wakacje. Skorzysta tylko jedna grupa kierowców
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny
Niemieckie auto bije rekordy. Fabryka dodaje trzecią zmianę
Niemieckie auto bije rekordy. Fabryka dodaje trzecią zmianę
911 tylko dla klubowiczów. Porsche świętuje 70-lecie PCA
911 tylko dla klubowiczów. Porsche świętuje 70-lecie PCA
Znak B-43 działa inaczej, niż zwykle ograniczenie prędkości. Mandat może zaboleć
Znak B-43 działa inaczej, niż zwykle ograniczenie prędkości. Mandat może zaboleć
Nalepka pod maską – co oznacza i dlaczego warto ją sprawdzić?
Nalepka pod maską – co oznacza i dlaczego warto ją sprawdzić?
Dublet McLarena i sensacyjne podium w chaotycznym, deszczowym GP Wielkiej Brytanii
Dublet McLarena i sensacyjne podium w chaotycznym, deszczowym GP Wielkiej Brytanii